AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 I følge ham selv er det "gøy". Han har: - Stappet snø i den - Stappet søle i den - Tømt vann i den - Lagt diverse oppi, f.eks en død mus Jeg har sett meg drittlei av dette, jeg vet jo aldri om posten min blir ødelagt. Jeg har tatt det opp med guttens far, men han bare ler det bort og kaller det rampestreker,, og sier at gutten "sikkert snart blir lei". Hva kan jeg gjøre? Skal jeg måtte ha postboks for å ikke få posten min ødelagt? Hva ville du gjort? Gutten er rundt 8 år tror jeg. Anonymous poster hash: 08995...2ab
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Ramponer naboens postkasse. Anonymous poster hash: 1d1e9...1e3 11
altflyter Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Har litt lyst til å si at du må fylle postkassen til naboen med drit og se hvor kjekt han syntes det er da... Kanskje faren kjenner seg igjen i sønnen og rampestreker han selv gjorde og dermed bare syntes det er morsomt. Er det en mor her som du kan snakke med? Kanskje hun har litt mer vett...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Gjør det samme med deres postkasse! Anonymous poster hash: 71f64...527
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Ta hevn. Hell masse hundebæsj oppi deres postkasse. Hadde en sånn møkkaunge gjort sånn hos meg hadde jeg banka dritten ut av han.. men så hater jeg barn da Anonymous poster hash: 78cee...0dc 2
altflyter Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Jeg fikk en annen idè. Du kan banke på hos faren og si høflig men bestemt at heretter kommer du til å samle sammen hva enn denne drittungen har puttet i postkassen din, og levere det pent tilbake i postkassen hans. Så kan du se hvor lenge han syntes det er kjekt.... 10
minister-mio Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 I alle dager er du seriøs? Sa faren at gutten sikkert snart ble lei? Hadde det vært min unge hadde jeg garantert naboen at det ikke ville skje igjen. Den håpefulle 8-åringen hadde ikke vært et sekund alene ute om han holdt på sånn. For en jævlig tafatt vott av en uansvarlig far. Moren da? Kan du snakke med henne? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Kanskje du kan ta deg en ny prat med barnets foreldre, og ta med utvalgte paragrafer av straffeloven? Mine forslag: § 146. Med Bøder eller med Fængsel indtil 1 Aar straffes den, som uberettiget bevirker eller medvirker til, at en til nogen anden rettet skriftlig Meddelelse ved at tilintetgjøres, skjules eller holdes tilbage enten overhovedet ikke eller ikke i betimelig Tid kommer frem til Vedkommendes Kundskab § 291. For skadeverk straffes den som rettstridig ødelegger, skader, gjør ubrukelig eller forspiller en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen. For skadeverk straffes også den som uberettiget endrer, gjør tilføyelser til, ødelegger, sletter eller skjuler andres data. Straffen for skadeverk er bøter eller fengsel inntil 1 år. Medvirkning straffes på samme måte. Opplys ham om at nok er nok, og at for barn under 15 år står foreldrene strafferettslig ansvarlige for barnas skaderk. Anonymous poster hash: 99d43...515 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ville satt en hengelås på postkassen. Og det som eventuelt kom inn gjennom brevsprekken, ville jeg puttet tilbake i naboens postkasse. Eventuelt irrettesatt gutten selv. Anonymous poster hash: 8289a...375 3
StineN Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Hardt mot hardt er det eneste som fungerer mot sånne dritt unger som får gjøre som de vil. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Ville tatt tilbake med samme mynt og si at du var sikker søla var feiladressert. Anonymous poster hash: a2911...053 1
Lillemini Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Plukk opp alt som ungen putter oppi og legg det i foreldrenes postkasse med en lapp: "din sønn la dette i min postkasse ved en feil, så leverer det tilbake til dere." Blir kanskje litt grisete med søle og snø, men det må jo være verdt det. 😜 2
Timza Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Gjør det samme med deres postkasse! Anonymous poster hash: 71f64...527 Dette er tull, da ramponerer du jo og straffer postkassen til foreldrene hans og ikke gutten i seg selv. Jeg hadde bare tatt av postkassen, og tatt den med til naboen og ringt på døra samt bedt foreldrene få gutten til å komme ut for å fikse ramponeringen. Forhåpentligvis har de en samtale med han i ettertid som gir en stopper på det hele. 1
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Sørg for lås på postkassen. Flytt den så høyt opp at småbarn på åtte år ikke kan få noe nedi. Edit: Du kan jo ta deg en tur bort til dem ved middagstider og be om å få måle lengden på sønnen hans. Ta med eget målebånd. Mål ungen. Deretter flytter du postkassen opp, så bare en voksen kan benytte den. Endret 9. mars 2015 av Tøytigern 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Hadde en sånn nabounge her også. Tok han på fersken og truet med å sende bikkja etter han (bikkja er snill som et lam, men det vet ikke naboungen. Bikkja er stor, rottweiler, og bjeffer høyt). Uansett, samme gjentok seg: skitungen holdt på å karnøfle postkassa mi med snø, jeg oppdaget han og slapp løs hunden. Tror det nesten var gul pissrand etter ungen i snøen der han løp hysterisk hjem. Har hatt postkassa mi i fred etter (og bikkja ble kjempeglad for at hun fikk ut å leke jakt :D ) Anonymous poster hash: 8a3e1...b00 6
#Sunrise Skrevet 10. mars 2015 #16 Skrevet 10. mars 2015 Neste gang du ser det, så går du inn, fyller opp en bøtte med såpevann og legger oppi en klut. går og henter gutten, dra han i armen om han nekter, så følger du han bort til postkassa og ber han vaske den til den er rein! hold han igjen til han gjør som du sier ! skulle det gjenta seg så får du bare hente han på nytt 1
Kosemose Skrevet 10. mars 2015 #17 Skrevet 10. mars 2015 tråd ryddet for oppfordring til brudd på straffeloven og svar på dette Kosemose, mod
Batteri Skrevet 10. mars 2015 #18 Skrevet 10. mars 2015 Hadde en sånn nabounge her også. Tok han på fersken og truet med å sende bikkja etter han (bikkja er snill som et lam, men det vet ikke naboungen. Bikkja er stor, rottweiler, og bjeffer høyt). Uansett, samme gjentok seg: skitungen holdt på å karnøfle postkassa mi med snø, jeg oppdaget han og slapp løs hunden. Tror det nesten var gul pissrand etter ungen i snøen der han løp hysterisk hjem. Har hatt postkassa mi i fred etter (og bikkja ble kjempeglad for at hun fikk ut å leke jakt :D )Anonymous poster hash: 8a3e1...b00 For en uvitende og barnslig idiot du er. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #19 Skrevet 10. mars 2015 For en uvitende og barnslig idiot du er. Kanskje det. Men når ungen aldri ga seg, og foreldrene bare lo av gutten og sa "gutter er gutter, litt rampestreker må man regne med", og jeg var drittlei av å få post ødelagt av snø og skit, samt ved to tilfeller ødelagt postkasse av kinaputt (eller hva de nå heter disse man slipper på bakken som smeller og bråker nyttårsaften) så fikk han lære på en måte han forsto. Anonymous poster hash: 8a3e1...b00 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå