Gå til innhold

Teksting etter første date? Grense?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på date med ei på fredag, gikk ok, syns selv det var hyggelig og sendte mld dagen derpå men ikke noe svar. Traff tilfeldig på hverandre lørdag ute. Pratet litt, jeg er litt sjenert av meg men vi kysset, jeg måtte etterhvert dra for formen var ikke bra og jeg ville ikke kødde til. Ble ringt av henne for å prate da utestedene stengte og jeg satt hjemme og drakk vann... La meg deretter.

Tekstet smått i går på hennes initiativ, men hun skriver kort og jeg litt lengre.

Har lyst å avtale noe mer med henne eller bare snakke, men vet ikke hva normen er i dating da jeg er veldig lite erfaren forbi første date.

Passer det å sende sms om noe jeg gjorde i dag relatert til samtalene vår fredag, i tillegg til en nattamelding samtidig?

Tenker også å ringe henne i morgen for å høre om vi skal treffes onsdag. Er det innafor, eller bør jeg gi henne mer tid? Mistenker litt at hun bare ville ha ligg på lørdag dessverre..

Mulig litt dumme spørsmål men har kødda det til med for mange jenter tidligere..

Anonymous poster hash: 99989...45f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer mest på om det er vanlig å tekste hver dag etter bare én eller to dates? Eller er det vanlig at en ikke hører fra motparten så mye mellom dates?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for min del er det absolutt vanlig å tekste i mellom.

Men i ditt tilfellet skriver du jo at hun ikke svarte, det er jo litt spesielt.

Anonymous poster hash: 2c6ee...cd1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville anbefalt å unngå teksting, men heller ringe hverandre om det er noe.

Bruk kun korte og enkle meldinger for å avtale noe eller andre konkrete ting. Vil dere prate om alt mulig rart, gjør det over telefon eller når dere møtes.

Vet det høres teit ut, men jeg har ødelagt så mye med jenter ved å tekste for mye. Av en eller annen grunn virker det for henne at jeg ikke har noe liv, selv om jeg har god tid og vil prate med henne.

Men det er nå min erfaring.

Anonymous poster hash: 3005a...01f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sendte meldingen fra vors på lørdag, så mulig hun og vorset eller var opptatt, liker iallefall å tro det. Hun nevnte da vi møttes at hun hadde ikke fått svart på meldingen, husker dog ikke grunnen. Samtidig så insjet hun på melding dagen derpå, så liker å tro at det er positivt.

Til deg nr 2, jeg har også erfart at mye teksting ødelegger. Vil heller ikke virke uinteressert, så vet ikke helt.. må sende straks om jeg skal gjøre det i kveld isåfall

AnonymBruker
Skrevet

Dere som tekster imellom, hvor mye tekster dere?

AnonymBruker
Skrevet

Tekster ikke mye. Men "Har du hatt en fin dag" typ. Osv...

AnonymBruker
Skrevet

Tekster ikke mye. Men "Har du hatt en fin dag" typ. Osv...

Sånne ting må du slutte med. Det får henne til å tenke "Har han ikke bedre ting å gjøre enn å sitte her og snakke med meg om alt mulig rart? Burde han ikke bygge noe, forbedre seg, ha viktige aktiveteter? Er dette en fyr som ikke har noe liv?"

Vil du absolutt bry deg om henne, så møt henne i det virkelige liv. Ikke over en skjerm, det blir helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

Sånne ting må du slutte med. Det får henne til å tenke "Har han ikke bedre ting å gjøre enn å sitte her og snakke med meg om alt mulig rart? Burde han ikke bygge noe, forbedre seg, ha viktige aktiveteter? Er dette en fyr som ikke har noe liv?"

Vil du absolutt bry deg om henne, så møt henne i det virkelige liv. Ikke over en skjerm, det blir helt feil.

Jeg er jente, og er som oftest gutten som tekster. Har alltid funket. Og dette er oppegående kjekke gutter.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanskelig å svare på fordi kvinner er så forskjellige. Hvis jeg var interessert i en mann ville jeg elsket det om han sendte meldinger og viste interesse slik du gjør. Synes det er bare tåpelig om to mennesker som er interessert i hverandre og vil ha kontakt skal sitte og holde igjen av frykt for å være for pågående. Jeg tenker at hvis man ødelegger noe av for mye teksting så var det ikke liv laga i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: f28b7...67d
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Vi har hatt en tekste-samtale i snart 2 uker, siden før vi møttes. Møttes første gang på fredag, var et par dager da samtalen var veldig stille (typ 1-2 mld), men nå har den tatt seg opp igjen. MEN jeg skal innrømme at samtalen er veldig dagligdags og ikke superinteressant. Uansett koselig å høre noe.

Dette er forsåvidt ikke noe jeg er vant til, somregel får jeg kanskje et par meldinger i mellom om vi møtes ca 1 gang i uka. Funker det og, men må si jeg føler meg litt mer sikker denne gangen.

Har jeg aldri tenkt. Hender man sender meldinger når man gjør andre ting også bare fordi man vil høre fra den personen. Ellers blir det stille noen timer, også hører man noe igjen senere eller neste dag.

Endret av Inwe
AnonymBruker
Skrevet

Lurer mest på om det er vanlig å tekste hver dag etter bare én eller to dates? Eller er det vanlig at en ikke hører fra motparten så mye mellom dates?

For meg er det vansligste å takk for daten og understreke at man hygget seg og gjerne vil gjenta det. Om jeg ikke får noe direkte tilbakemelding venter jeg noen dager før jeg tar kontakt.

Det er vanskelig å si hva som er lurt å gjøre her.Kanskje du kan vente til torsdag med å kontakte henne,og spørre om hun vil treffes i helgen?

Anonymous poster hash: ba48b...e70

Skrevet

Syns man skal sende melding når man føler for det. Du gjør ingen vondt, og vil vedkommende svare, så gjør de det. Det er selvsagt en grense, du sender gjerne en melding og venter på svar, får du ikke svar, ikke send tusen spørsmålstegn, da det er pågående og veldig slitsomt. Gjør det som faller deg naturlig. Jeg for min del, syntes det var veldig hyggelig at når jeg drev og møtte kjæresten min før vi ble sammen, sendte han meg god morgen veldig hver dag og vi holdt kontakt hele dagen til tross for studier og jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Ringte henne forøvrig i går for å spørre om vi skulle finne på noe i dag. Ble en svært kort samtale, og passet ikke å treffes før neste uke, da det er svært mye som skjer på linjeforeningen hennes denne uken. Syns det er vanskelig å forholde seg til. Hun var den som insjet på å kysse, og snakket også om at hun hadde så lyst å kysse meg på daten vår, men nå går det altså 1.5 uke imellom treffa våre. Aldri et godt tegn.

Får forsøke å leve livet mitt imellom, kanskje sende en melding når jeg er på tur til helgen. Eller kanskje sende melding før den tid, da dere sannsynligvis har rett som sier at melding blir positivt mottatt om det er interesse.

Eneste jenta jeg har glødet for på en stund, alltid så kjipt mellom hver gang i startfasen!!

Deg like ovenfor som fikk god morgen-meldinger, regner ikke med det skjedde før etter et par dates da dere hadde "bekreftet" interesse for hverandre?

Skrevet

Ringte henne forøvrig i går for å spørre om vi skulle finne på noe i dag. Ble en svært kort samtale, og passet ikke å treffes før neste uke, da det er svært mye som skjer på linjeforeningen hennes denne uken. Syns det er vanskelig å forholde seg til. Hun var den som insjet på å kysse, og snakket også om at hun hadde så lyst å kysse meg på daten vår, men nå går det altså 1.5 uke imellom treffa våre. Aldri et godt tegn.

Får forsøke å leve livet mitt imellom, kanskje sende en melding når jeg er på tur til helgen. Eller kanskje sende melding før den tid, da dere sannsynligvis har rett som sier at melding blir positivt mottatt om det er interesse.

Eneste jenta jeg har glødet for på en stund, alltid så kjipt mellom hver gang i startfasen!!

Deg like ovenfor som fikk god morgen-meldinger, regner ikke med det skjedde før etter et par dates da dere hadde "bekreftet" interesse for hverandre?

Hvorfor er ikke det er godt tegn?

Jeg for min del skriver bachelor og jobber vesiden av, i tillegg til at jeg prøver å få trent og være sosial med venner. Får dermed bare møtt daten kanskje en gang i uka. Kanskje det er derfor det aldri blir noe.. Holder kontakten da.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ikke det er godt tegn?

Jeg for min del skriver bachelor og jobber vesiden av, i tillegg til at jeg prøver å få trent og være sosial med venner. Får dermed bare møtt daten kanskje en gang i uka. Kanskje det er derfor det aldri blir noe.. Holder kontakten da.

Ikke godt tegn fordi det ikke viser nok interesse til at hun gidder å sette av en time eller to til meg.

Sendte melding for noen dager siden, bare om noe artig jeg observerte som vi hadde diskutert forrige uke for å høre fra henne, ikke noe svar enda. Vet ikke hva jeg skal tro. Da jeg ringte hin dagen, så kunne hun ikke svare, men ringte meg opp igjen etter litt for å høre hva det gjaldt, som jeg ikke tror hun ville gjort om hun mislikte meg. Og hun kysset meg. Jeg kysset ikke hun, men omvendt. Det kysset satte følelsene mine fullt i sving.

Leser mye inn i dette merker jeg. Tre andre jenter jeg har truffet et par ganger de siste ukene, ikke nærheten av like mye interesse for noen av dem. Underlig hvilken effekt et pent utseende og en tilsynelatende kjærlig personlighet kan ha.

Bør jeg bare ikke tekste noe frem til hun tar kontakt? Hun sa nemlig på telefonen at hun kunne si fra når hun har tid. Ser hun er innpå Tinder ca hver kveld (Der jeg møtte henne), og da er det tydelig at hun ignorerer sms-en :(

Skrevet

Ikke godt tegn fordi det ikke viser nok interesse til at hun gidder å sette av en time eller to til meg.

Sendte melding for noen dager siden, bare om noe artig jeg observerte som vi hadde diskutert forrige uke for å høre fra henne, ikke noe svar enda. Vet ikke hva jeg skal tro. Da jeg ringte hin dagen, så kunne hun ikke svare, men ringte meg opp igjen etter litt for å høre hva det gjaldt, som jeg ikke tror hun ville gjort om hun mislikte meg. Og hun kysset meg. Jeg kysset ikke hun, men omvendt. Det kysset satte følelsene mine fullt i sving.

Leser mye inn i dette merker jeg. Tre andre jenter jeg har truffet et par ganger de siste ukene, ikke nærheten av like mye interesse for noen av dem. Underlig hvilken effekt et pent utseende og en tilsynelatende kjærlig personlighet kan ha.

Bør jeg bare ikke tekste noe frem til hun tar kontakt? Hun sa nemlig på telefonen at hun kunne si fra når hun har tid. Ser hun er innpå Tinder ca hver kveld (Der jeg møtte henne), og da er det tydelig at hun ignorerer sms-en :(

Nja, jeg tekster mye med "daten" (vi har bare møttes en gang) min. Han er også mye på tinder, men orker ikke lese for mye inn i det.

Du møter jo andre du også, og dermed kan du jo ikke forvente hun ikke sjekker markedet ;) Prøv å send noen meldinger i ny og ne for å opprettholde interessen hennes og se hvor det går videre. Jeg tar forsåvidt mye iniativ selv, rett og slett fordi jeg ikke har et par timer å sette av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...