Gå til innhold

Hvem tjener mest og hvordan fordeler dere utgiftene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

-I ditt forhold, hvem tjener mest og hvordan gjør dere det med fordeling av utgifter og sparing?
-Dersom du tjener mest, legger du ut mer for din partner eller sparer du?
-Hvor gamle er dere?
-Hvor lenge har dere vært i et forhold?

Anonymous poster hash: e98c1...3a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tjener mest

Vi har nærmest felles økonomi, men jeg har nok et par kroner ekstra i lommen (helt til hun spør om å få låne kortet mitt)

Vi har vært sammen i 8 år

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Han jobber fullt, jeg har studielån og en liten deltidsjobb.

Har vært sammen i 3 år, samboere i under 1 år. Vi er 22 og 27.

Han betjener lånet sitt og jeg betaler halvparten av rentene. Ellers betaler vi ca 50/50 på alt annet. Egentlig gjør vi vel ikke det, han bruker nok litt mer enn meg, men det er lommerusk ift. inntekten hans.

Skrevet

29 og 32 år, samboere på fjerde året. Vi har hatt veldig lik inntekt, men nå tjener han litt mer enn meg. Vi betaler halvparten av alle utgifter hver. Jeg sparer, vet ikke hva han gjør. Vi låner gjerne kortene til hverandre om vi trenger det.

Skrevet

Han tjener det dobbelte av hva jeg gjør.

Vi har separat økonomi, men begge setter vi av en viss sum pr mnd på en felles husholdningskonto som går til mat, klær og og utstyr til barn, regninger osv. Her setter jeg inn 1/3, han setter inn 2/3.

Vi er i slutten av 30-åra.

Skrevet (endret)

-I ditt forhold, hvem tjener mest og hvordan gjør dere det med fordeling av utgifter og sparing?

Jeg tjener mest. Vi betaler etter evne. Vi har semi-delt økonomi. Felles tankegang og noen penger som går i felles pott, resten bruker vi som vi selv vil.

Begge deler (da gjennom ekstra nedbetaling av boliglånet).

-Hvor gamle er dere?

28 og 33 år.

Litt over ett år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg tjener mest, men vi betaler 50/50 dersom vi begge kan. Jeg sparer, i og med at jeg alltid har penger igjen etter betaling.

Nei, jeg sparer, men vi hjelper hverandre dersom en av oss sliter.

-Hvor gamle er dere?

20 og 23

Fjerde året nå

Skrevet

-Hvor gamle er dere?

For øyeblikket tjener jeg litt mer, men det kommer til å endre seg iløpet av noen måneder.

Både og, kaller det ikke å legge ut da vi har felles økonomi på alle punkter.

29 og 37

Vært sammen i ca 2 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I ditt forhold, hvem tjener mest og hvordan gjør dere det med fordeling av utgifter og sparing?

Han tjener 6 ganger mer enn meg. Eier 50/50. Deler alt. Hvert vårt kort til felles konto. Brukskonto på han, sparekonto på meg.

Som sagt - han tjener mest

-Hvor gamle er dere?

Begge er 48

30 år

Anonymous poster hash: 08042...944
AnonymBruker
Skrevet

Han tjener 56%, jeg 44%. Han betaler inn et par tusen mer enn meg på fellesutgiftene. Utover det disponerer vi resten av pengene våre fritt. Vi sparer det meste begge to.

Han tjener litt mer.

-Hvor gamle er dere?

30 og 37

7 år. Gift.

Anonymous poster hash: 3592d...339

AnonymBruker
Skrevet

-Hvor gamle er dere?

Han tjener mest, men vi har lagt oss på mitt økonomiske nivå fordi han vil bruke det ekstra han tjener på gründerprosjektet sitt, ikke på bedre bolig, bil og den slags. Når jeg er ferdigutdannet vil jeg tjene mest, da vil nok jeg ta større del av utgiftene for å kunne påvirke mer hvor vi bor. Vi har separat økonomi, betaler 50/50 på det meste, bortsett fra at han betaler strøm og internett. Setter inn passende sum hver måned på bilkonto, og fordeler utgifter til mat og den slags relativt jevnt uten å regne på det. Er den andre blakk hjelper vi hverandre uten å mukke, men større summer betales tilbake senere når man kan. Vi må ha separat økonomi for å slippe å krangle om det, da jeg vil sette alt overskudd til sparing til bolig, mens han bruker sitt overskudd på prosjektet sitt. Så lenge vi har kontroll over våre personlige penger er begge fornøyd.

Vi er 29 og har vært sammen i 10 år.

Anonymous poster hash: 0ba79...006

AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener nesten det samme. Begge sin lønn går inn på en og samme felleskonto, alt som kommer inn og går ut er felles. Vi har god økonomi og bruker det vi ønsker. Er det snakk om større/dyre innkjøp, tar vi det opp med den andre først. Jeg bruker nok litt mer penger enn han.. ;) han bryr seg ikke så lenge regninger og huslånet er betalt.

Vi er 29 og 35, 3 år sammen.

Anonymous poster hash: b3bd8...4cd

Skrevet

-Hvor gamle er dere?

Han tjener mest. Ca 2 ganger mer enn meg.

Vi har felles økonomi. Vi fordeler derfor ikke utgiftene, men vi har tilgang til hverandres konto, og både hans og mine penger blir liksom bare en stor pott.

Det eneste er at både han og jeg sparer, og vi rører ikke hverandres sparekonto.

Han er 35 og jeg er 36, og vi har vært sammen i 10-11 år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mer enn han. Vi deler 50/50, men jeg bidrar vel noe ekstra hver mnd...

Sammen i 9 år.

Anonymous poster hash: b854e...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mer enn han. Vi deler 50/50, men jeg bidrar vel noe ekstra hver mnd...

Sammen i 9 år.

Glemte å skrive alder. Jeg er 29, han 39.

AnonymBruker
Skrevet

Han tjener dobbelt så mye som meg. Og betaler dobbelt så mye på faste utgifter.
Ellers har vi separat økonomi.
Vi har vært samboere i 5 år. Eier hus, han har en litt større andel i huset enn meg.

Anonymous poster hash: a7698...af6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 3,5 år.

Han tjener mest, vi deler utgiftene 50-50 så jeg sliter med å få det til å gå rundt. Jeg bruker nok mer penger på mat enn han gjør, noe som gjør at vi ikke deler helt 50-50 likevel, så jeg har begynt å ta med kvitteringer for å vise hvor mye jeg faktisk bruker på mat.

Han har råd til å kjøpe seg nye ting og spare masse penger.

Jeg må bruke av det jeg har spart for å handle mat og betale regninger.

Men jeg er enig i at det ikke er riktig med helt felles økonomi før man er gift. Så jeg har selv valgt å ha separat økonomi. Skal ikke klage selvom jeg synes det er kjipt å ikke ha råd til bli med venninner på kino eller cafe eller noe annet som koster penger.

Det kommer en dag hvor jeg også har bedre råd.

Anonymous poster hash: ab504...6db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener nesten 3 ganger så mye som min mann. Av det som går inn till felles regningskonto, betaler han 1/3 del og jeg 2/3 deler. Resten vi har igjen på lønnskonto går til egen sparing og forbruk.

Anonymous poster hash: 1c3f4...943
Skrevet

Akkurat nå tjener jeg mest og jeg er den som legger ut for det meste. Vi er begge studenter og blir snart freelancere, så jeg vet at det senere en gang vil være motsatt for oss. Vi er inneforstått med at vi til tider må forsørge den andre, og har ingen problemer med det.

Akkurat nå så er det jeg som legger ut for han, siden vi nettopp har flyttet og har hatt store utgifter den siste tiden. Men senere ser jeg for meg å kunne spare litt også.
-Hvor gamle er dere? Jeg er 23 og han 31
-Hvor lenge har dere vært i et forhold? 7 måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Han tjener nesten tre ganger så mye som meg. Alt er felles, og overskuddet vårt settes inn på felles sparekonto, eller betales inn ekstra på felles boliglån. 31 og 30 år. Vært sammen i ca 8 år. Gift.

Anonymous poster hash: 9459a...a61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...