AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Det blir ca 9-13 timer kjøring fordelt på to dager. Har dere gode tips? Vet vi må stoppe for tisseturer og ordne hotell eller annet der det er ok med hund. Ville dere hatt hunden i bur eller med bilsele i baksetet?Anonymous poster hash: fde3f...c20
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ville hatt hunden i bur med en ordentlig god tyggeleke, eventuelt en KONG fylt med godbiter, slik at han holder seg opptatt. Ta gjerne et par lengre stopp i stedet for mange korte, slik at dere kan løpe og leke litt. Det siste dere vil ha er en hyperaktiv hund som kjeder seg i bilen. Anonymous poster hash: f9193...dee
Fjonana Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Jeg studerer og bor på østlandet, men er fra vestlandet. Når jeg reiser til og fra kjører jeg bil og bruker omtrent 8 timer. Jeg har tassen min i bur for det er der han trives best. Jeg bruker bare å ha et par tissepauser hvor han får strekt litt på bena og får drukket litt vann. Nå er jo min veldig vant til å reise så lenge, så det er aldri noe problem. Du kjenner hunden din best og jeg tror det er lurt av deg og ha hunden slik den er vant, enten det er i bur eller i bilsele. Husk å gå en lang tur før du stater kjøreturen, og ikke gi den noe på forhånd som kan gi den dårlig mage eller som gjør den fryktelig tørst (griseøre etc.) God tur!
Sommerfugel79 Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Vi har kjørt flere lange turer på rundt 20 timer med en overnatting. Da har vi hatt flere korte stopper på veien og et par lengere. Vi har hatt dem bak i bilen der de har mulighet til å kunne flytte på seg; stå og sitte. De har også fått med seg et par tyggebein. Hundene våre sover seg for det meste gjennom turen. Heldig vis blir ingen av dem bilsyke.
FantasDick Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Hadde ofte med Rottweileren på biltur, de lengste turene var på par-og-tredve timer. Gikk helt fint, men han var vant til å kjøre mye bil og hadde særdeles høy terskel for å klage. Hadde han alltid i bilbur i bagasjerommet i stasjonsvogn med luftekanaler. Han fikk maten (tørrfôr på den tiden) strødd i buret, hadde også bein og noen tyggeleker. Slapp han ut og tilbød vann hver gang vi stoppet. Sov i bilen alle tre. Ikke en lyd på noen av turene.
Maximillian Cohen Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Vi har kjørt Norge på langs med hund flere ganger. Det har aldri vært noe problem. Vi stoppet bare litt oftere enn ellers og tok minst en lengre fjelltur på veien. Det skal riktig nok sies at vår hund elsket å kjøre bil. Det var ingenting som roet henne ned så mye som at hele flokken var samlet og skulle samme sted. Det virket som om hun visste at så lenge hun var i bilen var det ingen som kunne dra fra henne. Endret 9. mars 2015 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Takk for svarene! Så jeg skrev feil. Det blir 9-13 timer i to dager, men ser dere har svart godt for det likevel. Hunden er litt småstressa i bilen og det var derfor jeg tenkte på sele og så ha hundesengen i setet fordi den er roligere når den kan se oss. Det var lurt med lange turer istedenfor flere korte! Vi kjører mye med hunden, men kun korte turer. Fly går også fint, men vil bli vanskelig å få til denne gangennAnonymous poster hash: fde3f...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå