AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Del Skrevet 9. mars 2015 Skal på mitt første jobbintervju som lærer om noen dager :D jeg kommer til å være dødsnervøs så jeg vil forberede meg så godt som mulig. Jeg er nyutdannet men har jobbet litt som tilkallingsvikar ved studiene. Lurer på hva slags spørsmål folk her inne har fått på lærerintervju, og hva svarte dere? eller om det er noen som har holdt intervjuer, hva spurte dere om og hva er gode svar? Jeg kommer jo selvfølgelig til å være meg selv og svare deretter, men hadde vært fint med litt eksempler da jeg ikke har peiling på hva jeg kan forvente.Anonymous poster hash: 02c28...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærerinna Skrevet 9. mars 2015 #2 Del Skrevet 9. mars 2015 Så spennende! Vil tro man får litt ulike spørsmål avhengig av hvilket trinn du søker. På intervju på vgs ble jeg spurt mye om vurdering for læring- hva jeg legger i det og hvordan jeg praktiserer det. Jeg fikk også utdelt utdrag fra læreplanen i mitt fag med beskjed om å lage et tenkt undervisningsopplegg til en 3.kl på studiespes. med 30 elever. Fikk 10 min på det. Ellers prata vi mye om hva slags lærer jeg er, hvordan jeg trodde mine tidligere elever ville beskrevet meg som lærer osv. Jobber i u-skolen nå, og er lenge siden jeg var på intervju for jobben, men vil tro man også her ville spørre om vurdering for læring og tilpassa opplæring. Jeg ville kikket på skolens hjemmeside og sett hva som er i fokus der. Jeg ville også tenkt igjennom hvordan du legger til rette for et godt læringsmiljø, for tilpasset opplæring, og hvordan du reagerer i konflikt-situasjoner. Generelt tror jeg du tjener mye på å være deg selv og være ærlig på hva du kan og hva du kan bli bedre på. Lykke til! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Del Skrevet 10. mars 2015 Tusen takk for svar Det står mye på skolens nettside så jeg har mye å plukke fra. Regner med jeg blir spurt om vurdering for læring og tilpasset opplæring ja Anonymous poster hash: 02c28...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 10. mars 2015 #4 Del Skrevet 10. mars 2015 Vi spør om klasseledelse, den gode timen, oppstart av time, samarbeid, rolle i team, hva vil din nåværende arbeidsgiver si om deg, hva ville dine teamkollegaer si om deg, hvilken bok leser du akkurat nå, hva er din favorittbok (gjelder spesielt faglærere i norsk), tanker rundt flerkulturelle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå