Gjest princess123 Skrevet 9. mars 2015 #1 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei! Jeg og kjæresten skal skaffe oss valp til sommeren, og vi heller veldig mot Cocker spaniel. Vi har allerede ei nydelig cavalierjente, men vi har funnet ut i ettertid at den avlingen de går igjennom er ganske ekstrem, og vil derfor ikke være med på å støtte det mer. Selv om vi såklart er glad for at vi har gulljenta vår, vil vi kjøpe oss en mer frisk rase, og cocker spaniel har mer snuteparti og frie luftveier. Vi fant heller ikke noe særlig sykdom eller advarsler om det når vi googlet litt.. Noen erfaringer med rasen? Noe vi bør vite? Vet de krever en del pelsstell og et høyere aktivitetsnivå enn cavalieren. Takk for svar! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. mars 2015 #2 Del Skrevet 9. mars 2015 Ikke annet enn at jeg synes de er ufattelig nydelige, og skulle ønske jeg kunne hatt en selv, men det går ikke pga allergi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
voff_voff Skrevet 9. mars 2015 #3 Del Skrevet 9. mars 2015 Har ikke erfaring med cocker spaniel selv, men mener å ha hørt at det er en del ressursforsvar og separasjonsangst på rasen. Noe å være obs på ved valg av oppdretter. Men bortsett fra det virker det som en herlig rase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis Skrevet 10. mars 2015 #4 Del Skrevet 10. mars 2015 Vi har en snart 6 mnd gammel cocker spaniel og vi kunne ikke vært mer fornøyd! Morsom, barnevennlig, energisk, og utrolig lettlært. En gledesspreder Nå skal det sies at vi brukte tid og fant en flink og seriøs oppdretter og det har vi ikke angret på. Vi har fått en gammel sjel i en ung kropp. Kan absolutt anbefale rasen, men det er nok en fordel om dere liker å være litt aktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyxe Skrevet 12. mars 2015 #5 Del Skrevet 12. mars 2015 De krever litt pels stell og man må holde ørene rene. De har lett for å legge på seg så det er viktig å ikke tulle i dem alt for mange god biter. En annen plage som forbindes med cocker spanielen er "rage syndrome". Hunden blir plutteslig aggressiv og angriper tilsynelatende uten grunn, og like brått blir den rolig og vennlig igjen som om den ikke husker angrepet i det hele tatt. Jeg har aldri opplevd dette med noen av våre hunder. http://en.wikipedia.org/wiki/Rage_syndrome Min bestefar drev oppdrett av Amerikanske cockers hele livet og jeg har personlig en liten Engelsk Cocker gutt på 5 år. Det er en super herlig rase! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest princess123 Skrevet 13. mars 2015 #6 Del Skrevet 13. mars 2015 Takk for svar! Forslag til seriøs oppdretter? Vi kunne tenke oss engelsk cocker spaniel.. Farge og annet med utseende er ikke viktig, men en hund som er frisk og gode forutsetninger for god psykisk helse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira-delta Skrevet 13. mars 2015 #7 Del Skrevet 13. mars 2015 Herligste rasen, familien vår har hatt to. Kan anbefale kennel Gianteros ved Jessheim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis Skrevet 14. mars 2015 #8 Del Skrevet 14. mars 2015 Kan absolutt anbefale kennel Arcanas. www.arcanas.net Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå