Gå til innhold

Test av "nøttepålegg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette tidenes mest ubrukelige forbrukertest? Hva er poenget med å sammenlikne søte nøttepålegg som Nøtte med peanøttsmør? Er det virkelig noe som helst å hente fra denne testen som ikke alle skjønner helt av seg selv? :vetikke:

http://www.dagbladet.no/2015/03/09/tema/matsiden/bramat/tester/mat/38121102/

(I mitt hode er forresten peanøttsmør peanøttsmør, mens nøttepålegg er søte sjokoladepålegg-konkurrenter med nøttesmak, og slik har det vært så lenge jeg har levd (som etter hvert er over 40 år). Så å påstå at nøttepåleggene ikke burde kalles nøttepålegg fordi det er lite nøtter i dem blir veldig merkelig for meg.)

Anonymous poster hash: 31824...7e0
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det samme!

Anonymous poster hash: 26446...cb0

Skrevet (endret)

Så og si alle nøttesmørene (bortsett fra to, pga. blandt annet palmeolje) har jo også fått seksere :fnise:
Vil si det er stor forskjell også blant nøttesmør, men her får jo alle toppkarakter nettopp fordi de har mye nøtter.. Rart de ikke har tatt med nugatti også, siden de først skal sammenligne alt som inneholder litt nøtter, men de regner kanskje nugatti som sjokoladepålegg? ;) Håpløs test :P

Endret av Saraby
  • Liker 3
Skrevet

Jøss, ja dette var virkelig en rar test! Blir som å sammenligne sukkerfri saft med sukkerbrus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette tidenes mest ubrukelige forbrukertest? Hva er poenget med å sammenlikne søte nøttepålegg som Nøtte med peanøttsmør? Er det virkelig noe som helst å hente fra denne testen som ikke alle skjønner helt av seg selv? :vetikke:http://www.dagbladet.no/2015/03/09/tema/matsiden/bramat/tester/mat/38121102/ (I mitt hode er forresten peanøttsmør peanøttsmør, mens nøttepålegg er søte sjokoladepålegg-konkurrenter med nøttesmak, og slik har det vært så lenge jeg har levd (som etter hvert er over 40 år). Så å påstå at nøttepåleggene ikke burde kalles nøttepålegg fordi det er lite nøtter i dem blir veldig merkelig for meg.) Anonymous poster hash: 31824...7e0

Desse mat-testene er jo uten unntak tull, da. Så overraskende var det ikke. En gang testet de iskrem og den isen med lavest kaloriantall vant. Uanvhengig av at den ikke inneholdt det plukk annet enn kunstige saker og vann. En fløteis kan ikke sies å være usunn kun basert på kalorier uten å vurdere faktisk næringsinnhold (Med mindre du er slankeblogger). Og så kommer det store spørsmålet: er det virkelig noen som spiser is for helsa sin del?

Men Testen er ikke på noe vis verdiløs. Ta deg en tur inn i en tråd som omhandler mat på skole eller barnehage og du ser at de aller, aller fleste foreldre er komplett uvitende om fenomenet nøttesmør. Det finnes bare ett: kjøpt (ikke hjemmelaget) Nutella og joghurt (selv av merket Sprett) er alltid sunnere. :ler:

Hvorfor noen skulle kjøpe de ferdig er imidlertid et mysterium. :klo: Nøttepålegg kan lages mens middagen koker.

Anonymous poster hash: 4e5ec...012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...