Gå til innhold

Pulsklokke til løping anbefaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ønsker å skaffe meg pulsklokke til bruk under løping og styrketrening.

Har etter visse studier og besøk i sportsbutikk kommet frem til Polar M400hr og Suuntoo 2r. Begge har greit prisnivå (ca 1800-2000) og har fått ganske lik kritikk.

Begge er veldig store på håndleddet, hadde ønsket noe mindre, men ser at de også må være av en viss størrelse for å kunne leses underveis i farta i treningen.

Hadde egentlig bestemt meg for Polar M400hr men så fikk jeg høre at den ikke "snakker" så bra med Strava som er den appen jeg bruker til trening, så da ble jeg veldig usikker igjen.

Noen som har anbefalinger å komme med?

Anonymous poster hash: 52a0e...50b
Videoannonse
Annonse
Gjest tuppesjura
Skrevet

Er det ikke den polarklokka skiløperne bruker?

Jeg har kjøpt meg tomtom multisport, men det er av den enkle grunn at jeg ikke kan fordra å ha pulsbelte rundt brystet.

AnonymBruker
Skrevet

Garmin er vel de som snakker enklest med Strava. Garmin Connect (som er appen til Garmin) overfører data automatisk til Strava.

Anonymous poster hash: 9a4e8...976
Skrevet (endret)

Er det ikke den polarklokka skiløperne bruker?

Jeg har kjøpt meg tomtom multisport, men det er av den enkle grunn at jeg ikke kan fordra å ha pulsbelte rundt brystet.

^^Skilandslaget bruker Garmin (forerunner 620) Endret av hanne_
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert fitbit charge hr? Ikke ei pulsklokke, så den har ikke GPS, men bruker GPSen i telefonen din, og måler puls, skritt osv. Liten og nett på håndleddet, fin til både styke og løping synes jeg.

Anonymous poster hash: a83a4...3b9

Skrevet (endret)

^^Skilandslaget bruker Garmin (forerunner 620)

:Nikke: Noen har forerunner 220 også har jeg sett. Den har jeg, og er veldig godt fornøyd med den! Men litt stor/bred på håndleddet. Har ikke prøvd den opp mot Strava da, siden man rett og slett ikke har bruk for Strava da Garmin Forerunner dekker alle behov. (gps, kan legge inn ruter, kan lage treningsøkter m.m. i tillegg til ren puls og fartsmåling og registrering. Til og med det sosiale med deling og nettverk.)

Endret av Engel
Skrevet

Kjempefornøyd med m400.

• Liker 1
Skrevet

:Nikke: Noen har forerunner 220 også har jeg sett. Den har jeg, og er veldig godt fornøyd med den! Men litt stor/bred på håndleddet. Har ikke prøvd den opp mot Strava da, siden man rett og slett ikke har bruk for Strava da Garmin Forerunner dekker alle behov. (gps, kan legge inn ruter, kan lage treningsøkter m.m. i tillegg til ren puls og fartsmåling og registrering. Til og med det sosiale med deling og nettverk.)

Å, har ikke lagt merke til det :)

Har gamle modellen, forerunner 610 og er veldig fornøyd. Bruker den opp mot strava, og det går helt av seg selv. Du trenger dog ikke toppmodellen 620. 220 gjør nytten på alle måter, og koster en del mindre. De funksjonene som 610/620 har som ikke 210/220 har, bruker jeg aldri. Syntes forresten at Garmin Connect gjør jobben bedre enn Strava.

Skrevet

Jeg bruker Strava og ønsker også å finne meg ei pulsklokke tilpasset det.

Skrevet

Jeg har polar m400, hatt den ca 1 mnd, men synes den er avansert. Skjønner meg ikke helt på den :(

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefornøyd med garmin f220.

Anonymous poster hash: 5add2...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...