Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt stor pris på om noen kunne svart meg på dette ASAP 😊

Vil det lønne seg å ta ut amerikaske dollar på Schipol flyplass eller i Norge?

Anonymous poster hash: 89726...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt det ut litt i norge :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ta dem ut i USA? Som regel er det best kurs der, men det avhenger også av hvilken bank du har og prisene deres. Noen banker tar f.eks. 20 kr for valutauttak i Norge, mens det er gratis uttak i utlandet (valutapåslaget på 1,75 % kommer uansett). Se f.eks. http://www.dn.no/privat/privatokonomi/2012/06/24/-ikke-ta-ut-penger-til-ferien-herfor mer info. :)

Anonymous poster hash: e42b7...ed4
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke til USA, men til Argentina. Der er det vanlig å veksle inn dollar i pesos.

Valget står mellom å ta ut penger i Norge eller på flyplassen i Amsterdam..

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke til USA, men til Argentina. Der er det vanlig å veksle inn dollar i pesos.

Valget står mellom å ta ut penger i Norge eller på flyplassen i Amsterdam..

Kan du ikke bare ta ut pesos i Argentina, da? Som regel taper man jo en del penger ved å veksle fra en valuta til en annen, i hvert fall om man skal veksle større beløp. I tillegg kan du på gardermoen bare ta ut 50 USD uten å bestille mer valuta på forhånd. Det er jo ditt valg, men jeg ville holdt meg til lokal valuta tatt ut i ankomstlandet, det lønner seg alltid. Eventuelt kan du ta ut ca. 50 dollar i Norge og resten i pesos i Argentina. :)

Skrevet (endret)

Kan du ikke bare ta ut pesos i Argentina, da? Som regel taper man jo en del penger ved å veksle fra en valuta til en annen, i hvert fall om man skal veksle større beløp. I tillegg kan du på gardermoen bare ta ut 50 USD uten å bestille mer valuta på forhånd. Det er jo ditt valg, men jeg ville holdt meg til lokal valuta tatt ut i ankomstlandet, det lønner seg alltid. Eventuelt kan du ta ut ca. 50 dollar i Norge og resten i pesos i Argentina. :)

Man sparer MYE på å veskle fra dollar til pesos i Argentina, så det er absolutt hensiktsmessig å ha med seg dollar. Ta ut minst mulig i minibank. Dette gjelder i hvertfall Buenos Aires.

For å svare på spørsmålet ditt om det lønner seg å ta ut i Norge eller Nederland er jeg usikker. Forhåpentligvis er det noen andre som vet :)

Endret av Stellia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...