AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Var i fjor i permsjon fra april til og med desember. Avviklet 4 uker ferie (20 dager) på sommeren, og fikk utbetalt feriepenger da. Har 5 uker ferie. Men har altså ikke avviklet den siste uka. Ble trukket 3 dager da feriepengene ble utbetalt. Skjønner ikke helt dette, er dette penger jeg ikke skal få da? Har ikke avviklet mer enn de 4 ukene ferie i fjor.Anonymous poster hash: c65b4...ddb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Hva med å spørre lønnskontoret på jobben din? Anonymous poster hash: 1479e...8bf
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Hva med å spørre lønnskontoret på jobben din? Anonymous poster hash: 1479e...8bf Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke spurt her. Men personen som betaler oss lønn virker til å betale fra egne penger, og har flere ganger nektet folk det de har krav på. Så stoler ikke på svaret jeg fikk derfra :-)Anonymous poster hash: c65b4...ddb
EmmaMamma Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Det vanlige er at man da overfører denne uken til året etter(dvs 6 uker) og tar dette ut da samt får utbetalt det samme som om man hadde 5 uker. Dvs at du får full månedslønn hver måned i tillegg til feriepengeutbetalingen i juni(evt juli). Tar du ikke ut den ekstra uken året etter har du krav på å få dette utbetalt som timer. Normalt 37.5 x timelønn. Men det vanlige er å ta all ferien. Arbeidsgiver kan også kreve at du tar ut uken året etter, du kan også kreve å ta den ut. Men blir dere enige om å ikke ta den ut, evt videreførere en uke til neste år igjen, så skal du ha utbetalt en uke (normalt 37,5t).' Er ingen vei utenom for arb.giver å enten gi deg ferieuken du har tilgode året etter eller utbetale disse dagene som lønn (IKKE feriepenger).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå