Gå til innhold

Blir noen menn virkelig "valgt bort"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://pluss.vg.no/2015/03/08/1948/1948_23408843

Dessverre har jeg ikke VGpluss, så får ikke lest denne nyheten. Men kanskje andre som har det? Og i såfall hva står de?

Jeg regner med at det er snakk om menn med lav utdannelse. Er det virkelig ikke håp for oss i dette sorteringssamfunnet det er blitt?

Det er synd at penger og status står i veien, for det finnes mange av oss menn med lav status som er vel så bra mennesker som andre med høyere status.

Merker at jeg blir litt lei meg, og frykter at jeg aldri vil få barn selv om jeg ville blitt en omsorgsfull pappa.

Men hvis nøkkelen er å ta høyere utdannelse, har jeg jo studiekompetanse og KAN ta høyere utdannelse. Men for meg virker det rart at det skal være avgjørende for om jenter vil ha meg eller ikke. Da blir det jo bare falskt.

F.eks hvis en jente ble forelska i meg og jeg løy om at jeg hadde høyere utdannelse, ville hun da mistet følelsene om jeg sa at jeg ikke hadde det likevel? Kanskje pga løgnen jeg serverte, men neppe fordi hun så annerledes på meg med liten utdannelse?

Anonymous poster hash: ac831...8a6
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er snakk om at kvinner foretrekker menn som allerede er fedre da det er mulig å vurdere dem ut fra sine egenskaper som foreldre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller det at det er ikke alltid nok å bare være en god pappa. Man vil jo ha en økonomisk stabil fremtid for barnet sitt og seg selv. Og det er lettere å tro vil skje om mannen, og dama, har en utdannelse.

Anonymous poster hash: 967eb...ed2
  • Liker 1
Skrevet

Slayergener > Utdannelse

• Liker 1
Skrevet
F.eks hvis en jente ble forelska i meg og jeg løy om at jeg hadde høyere utdannelse, ville hun da mistet følelsene om jeg sa at jeg ikke hadde det likevel? Kanskje pga løgnen jeg serverte, men neppe fordi hun så annerledes på meg med liten utdannelse?

Anonymous poster hash: ac831...8a6

Nei, den tanken bør du slå fra deg først som sist. For det første blir det på falske premisser. Dessuten, man kan merke det på personen, så godt mulig du ville blitt avslørt i alle fall.
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg absolutt ikke om utdanning, status, penger osv. Det som teller for meg er personlighet og utseende. Vet om mange jenter som tenker slik og.

Anonymous poster hash: 8eaa5...ef6
  • Liker 21
Skrevet

Tipper det er snakk om at kvinner foretrekker menn som allerede er fedre da det er mulig å vurdere dem ut fra sine egenskaper som foreldre.

For at noen skal bli fedre, må jo noen velge de som ikke er fedre fra før av og. Så hvordan foregår den utvelgelsen? Er nok ikke bare utdannelsen det kommer an på.

Skulle gjerne visst hva som stod i den artikkelen, men jeg foretrekker å lese slikt i papirform. Men jeg har blitt lurt av dette før. Sett en artikkel på VGNett som kunne vært interessant, også gått å kjøpt papiravisa og tenkt at den måtte stå der, noe den ikke gjorde, så nå er jeg blitt skeptisk til å kjøpe papiravis... og jeg har ikke lyst til å abonnere på VGNett. :P

• Liker 1
Skrevet

For at noen skal bli fedre, må jo noen velge de som ikke er fedre fra før av og. Så hvordan foregår den utvelgelsen? Er nok ikke bare utdannelsen det kommer an på.

Skulle gjerne visst hva som stod i den artikkelen, men jeg foretrekker å lese slikt i papirform. Men jeg har blitt lurt av dette før. Sett en artikkel på VGNett som kunne vært interessant, også gått å kjøpt papiravisa og tenkt at den måtte stå der, noe den ikke gjorde, så nå er jeg blitt skeptisk til å kjøpe papiravis... og jeg har ikke lyst til å abonnere på VGNett. :P

Det er jo ikke slik at absolutt alle barnløse menn velges bort. Men mener å ha lest at det er flere menn som har barn fra før som får barn med førstegangsfødende mor enn der hvor begge foreldrene er førstegangsforeldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg slipper å forsørge mannen så driter jeg i utdannelse. Selv har jeg høyskoleutdannelse og en trygg og stabil jobb.

Skjønner ikke hvorfor så mange menn mister trua på seg selv fordi de ikke har millionlønn. Det er personen man faller for. Ikke lønnsslippen. I hvert fall gjelder dette damer med integritet.

Anonymous poster hash: c268a...f0e

• Liker 13
Skrevet

Nå har jeg ikke lest artikkelen,men reagerer litt på introteksten.Man trenger da ikke være ensom fordi man er 45+ og barnløs.Hvorfor fremstiller de det slik? Det er jo grunn til å tro at endel av disse mennene er helt frivillig barnløse.

Når det gjelder TS sitt spørsmål,så har jeg selv høyere utdannelse men de fleste jeg har vært sammen med har ikke hatt det.Bryr meg lite om staus og økonomi,så lenge vedkommende har livet sitt på stell.Slik tenker de fleste kvinner jeg kjenner.

De tilfellene der menn forblir ufrivillig partner- og barnløse finnes det nok endel av,men jeg tror det er andre ting enn utdannelse og økonomi som spiller inn.Ofte er det snakk om menn med psykiske problemer,lite sosialt liv,og noen ganger utseende eller væremåte som gjør det vanskelig for dem å finne noen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har sin grunn i at damer nå til dags har det veldig bra, og da vil de gjerne ha noen som er på lik linje eller bedre enn dem selv. Damer dater bare oppover. Du som mann må ha noe som gjør deg bedre enn henne.

Vil du ikke ende opp alene og barnløs? FInn deg en som er to hakk under deg i attraktivitet. Putt barn på henne og hun vil være glad for å ha deg som fyr. Få deg utdannelse, jobb og ikke minst - sørg for at utseendet ditt er så bra som det er overhodet mulig å få. Damer tenker med øynene, det er bare å forvente når de bruker timesvis i året på titte inn i speilet.

Bli trygg på deg som person og lær deg å snakke kvinnespråk. De bruker to ting, det ene er et språk som blir fortalt med ord, et annet er med følelser. Lær deg forskjellen.

Anonymous poster hash: 46694...947
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gjør meg en tjeneste. Skaff deg et liv din gjøk :P

Anonymous poster hash: c268a...f0e

Hvorfor? Har du noe å tilføre denne tråden? Jeg setter pris på at du bryr deg om meg, men det er faktisk TS som betyr noe her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Samtlige menn jeg kjenner som ikke har snev av utdannelse utover videregående er godt gift og har en haug med unger.

Det det har til felles er at de er ryddige, skikkelige og hyggelige karer.

Endret av Petra75
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig for meg er at han har en jobb og har kontroll på økonomien sin. Hvor mange år utdannelse han har er ikke viktig. Antar det samme gjelder for oss jenter hos dere gutta også?!

Anonymous poster hash: b69f7...c3d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og blir valgt bort av menn. Bu fuckings hu. Sånn kan livet være livet for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 9d8cf...84e
  • Liker 16
Skrevet

Jeg vil faktisk si at en utdannelse utover videregående spiller en rolle. Og det har ikke noe med status å gjøre, men forståelsen av hverandre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig for meg er at han har en jobb og har kontroll på økonomien sin. Hvor mange år utdannelse han har er ikke viktig. Antar det samme gjelder for oss jenter hos dere gutta også?!

Anonymous poster hash: b69f7...c3d

Jenta må bare ikke være feit, stygg eller kjip å være rundt. Er man feit og stygg selv så tar man til takke med mindre pene jenter, men de blir ikke valgt bort i samme grad som uattraktive menn blir. For økonomiens skyld kan det være greit at hun har en utdannelse, men ikke et must.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei det stemmer nok ikke. :)

Da er det du som avviser menn og ikke motsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det du som avviser menn og ikke motsatt.

Interessant at du "vet" dette etter to innlegg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Interessant at du "vet" dette etter to innlegg.

Hvis du ikke er uattraktiv på noe som helst vis, men fortsatt mener du blir "valgt bort", så er det tydelig at du avviser menn du ikke vil ha, men at du ikke er attraktiv nok for de mest attraktive mennene. Du får ingen sympati fra meg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...