Gå til innhold

Hvorfor kutte karbo?

Anbefalte innlegg

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

På god morgen Norge fortalte en PT om at en børr kutte ut brød og kutte masse ned på karbohydrater om en vil se forskjell. Hvorfor det egentlig? Jeg trodde kroppen trengte karboydrater for å fungere. Og jeg trodde en kalori var en kalori?
Kommer jeg til å se mer forskjell om jeg kutter ut/ned?

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Raske karbohydrater og sukker holder på vann slik at en gjerne ikke ser like rippet ut om en har mer fett og proteiner i kosten.

Gove karbohydrater vil ikke holde på like mye vann og så lenge du er i totalt underskudd så vil du gå ned, karbs eller ei :)

• Liker 1
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Raske karbohydrater og sukker holder på vann slik at en gjerne ikke ser like rippet ut om en har mer fett og proteiner i kosten.

Gove karbohydrater vil ikke holde på like mye vann og så lenge du er i totalt underskudd så vil du gå ned, karbs eller ei :)

Så det er altså bare vannet i kroppen det har noe å si på? Ikke fettet? :)

Gjest Runforit
Skrevet

Så det er altså bare vannet i kroppen det har noe å si på? Ikke fettet? :)

Japp :)

Skrevet

Nja, fett også, forsåvidt. Spiser man mye raske karbohydrater, får man mer insulin i kroppen. Insulin hindrer fett i å slippe ut fra cellene dine, så dersom man stadig har høye insulinnivåer i kroppen, vil kroppen likevel få problemer med å forbrenne lagret energi tross energiunderskudd.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...