AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har en bekjent som leier en kommunal leilighet fra en som er permanent bosatt i det varme utland. Den kommunale leiligheten står i navnet til han i utlandet (uføretrygdet), og han bekjente står på venteliste på ny kommunal leilighet. Denne skal han da leie ut, og han sa med stjerner i øynene "da har jeg 2 leiligheter!". Er dette vanlig måte å utnytte systemet på? Jeg har personlig aldri tenkt tanken før eller hørt andre gjøre dette. Anonymous poster hash: 89789...9be
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har en bekjent som leier en kommunal leilighet fra en som er permanent bosatt i det varme utland. Den kommunale leiligheten står i navnet til han i utlandet (uføretrygdet), og han bekjente står på venteliste på ny kommunal leilighet. Denne skal han da leie ut, og han sa med stjerner i øynene "da har jeg 2 leiligheter!". Er dette vanlig måte å utnytte systemet på? Jeg har personlig aldri tenkt tanken før eller hørt andre gjøre dette. Anonymous poster hash: 89789...9be Jeg ser ikke for meg at dette er lovlig nei, det skal visse grunner til at man får fremleid en kommunal leilighet og man må ha godkjennelse av kommunen. Å være permanent bosatt på et flott sted tviler jeg sterkt på oppfyller vilkårene, for har han flyttet dit permanent faller jo behovet for å ha rett til kommunal bolig i Norge også vekk. Dette høres ut som misbruk ja, og jeg syntes det er tarvelig. Det er allerede for få kommunale boliger mange steder og det siste man trenger er folk som spekulerer i dem!! Anonymous poster hash: 5e33d...83a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Ekteskapene blir ikke offisielt registrert. Derfor får de støtte som enslig mor. Ektefellene får hver sin billige kommunale leilighet, og leier ut den ene. De er ofte involvert i kriminalitet, spesielt bedrageri. Sigøynerne spekulerer i dette. http://www.nettavisen.no/na24/1167838.html Man kan jo håpe at ting har endret seg siden 2007, men jeg tviler. Anonymous poster hash: e2be7...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå