AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er så sykt drittlei av å høre om at de som for støtte fra NAV er snylterne. Hvorfor er det de som gang på gang får gjennomgå? De aller fleste som får støtte fra NAV får det fordi de trenger det. Totalt sett er summen NAV utbetaler liten i forhold til alle de pengene folk undrar i skatt hver år. Hvorfor får ikke skattesnylterne høre det? Er det en allmenn godtatt greie å snylte på skatten?Anonymous poster hash: 5b3f4...e65
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Totalt sett er summen NAV utbetaler liten i forhold til alle de pengene folk undrar i skatt hver år.Anonymous poster hash: 5b3f4...e65 Har du kilde på dette? For øvrig tror jeg at de enormt mange NAV-snylterne ødelegger for de som faktisk ikke kan komme seg i arbeid av ulike årsaker. Anonymous poster hash: d83ab...cb6 6
slumkim Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Selvsagt skal navere få gjennomgå. De som går på NAV av legitime grunner, sykdom etc, er IKKE navere, men de som går på NAV pga de ikke gidder å jobbe er det. Derfor. Ok? 9
Gjest The damned Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Ok, man kan fokusere på de som utnytter systemet, men det er jo dessverre slik at man ofte blir mistenkeliggjort uansett. Ser jo at det er endel som mener at de sitter på fasiten, og drar alle under samme kam. Det er jo mange som ikke tør å si at de går på nav og føler en skam over det. Slik skal det ikke være, og det viser jo at det ikke bare er de som snylter som blir plukket på. Synes det er helt jævlig å se hva folk skriver her inne til tider, men de som skriver slike ting ser ikke ut til å synes at det er noe galt med det. Ut fra den lille informasjonen ts gir(i slike tråder), så tolker jo de det som at personen er lat, stjeler deres hardt opparbeidete penger, de kjenner noen som snylter derfor gjør alle det, man har lurt systemet til å tro at man er syk og man vil bare ha gratis penger. Endret 9. mars 2015 av The damned
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er så sykt drittlei av å høre om at de som for støtte fra NAV er snylterne. Hvorfor er det de som gang på gang får gjennomgå?De aller fleste som får støtte fra NAV får det fordi de trenger det. Totalt sett er summen NAV utbetaler liten i forhold til alle de pengene folk undrar i skatt hver år. Hvorfor får ikke skattesnylterne høre det? Er det en allmenn godtatt greie å snylte på skatten?Anonymous poster hash: 5b3f4...e65 Selvsagt gjør de det. Og en "naver" er en som får uberettiget støtte fra NAV. Det er ikke, og det har aldri vært, en sekkebetegnelse på alle som mottar ytelser fra NAV. Det vet du godt, og det er også slik ordet ble definert da det ble kåret til årets nyord for noen få år siden, så det er ikke verdt å diskutere noe mer enn "jeg mener fargen gul er gul" er. Det betyr de som snylter, ikke alle de som går på NAV. Det jeg aldri har skjønt er hvorfor det store flertallet av NAV-brukere, nemlig de som faktisk ikke gjør en flue fortred og bare får støtte de har rett på, heller blir sinte på de som kritiserer NAV-snyltere enn på de snylterne som drar ryktet til resten av NAV-klientene ned i søla. Det er bare å si "Ja, jeg synes også det er jævlig provoserende" fremfor å slå ring rundt absolutt alle som får en krone fra NAV enten de fortjener det eller ikke. Hvis jeg hadde gått på NAV hadde jeg jo blitt langt mer provosert av at noen snyltet på de samme godene som jeg fortjente enn av at folk irriterte seg over snyltere. Anonymous poster hash: 7e310...062 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Selvsagt gjør de det. Og en "naver" er en som får uberettiget støtte fra NAV. Det er ikke, og det har aldri vært, en sekkebetegnelse på alle som mottar ytelser fra NAV. Det vet du godt, og det er også slik ordet ble definert da det ble kåret til årets nyord for noen få år siden, så det er ikke verdt å diskutere noe mer enn "jeg mener fargen gul er gul" er. Det betyr de som snylter, ikke alle de som går på NAV. Det jeg aldri har skjønt er hvorfor det store flertallet av NAV-brukere, nemlig de som faktisk ikke gjør en flue fortred og bare får støtte de har rett på, heller blir sinte på de som kritiserer NAV-snyltere enn på de snylterne som drar ryktet til resten av NAV-klientene ned i søla. Det er bare å si "Ja, jeg synes også det er jævlig provoserende" fremfor å slå ring rundt absolutt alle som får en krone fra NAV enten de fortjener det eller ikke. Hvis jeg hadde gått på NAV hadde jeg jo blitt langt mer provosert av at noen snyltet på de samme godene som jeg fortjente enn av at folk irriterte seg over snyltere.Anonymous poster hash: 7e310...062 Har du noe dokumentasjon på at flertallet får støtte uten at de har krav på det? Og trenger det?Anonymous poster hash: 0091b...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Skjønner at jeg har formulert meg dårlig i hi. De få som får støtte på feil/manglende grunnlag burde selvfølgelig blitt stoppet og straffet. Men jeg tror at hovedtyngden av de som får penger fra NAV får set fordi de trenger det og har rett til det. Grunnen til at jeg skrev naverne i hermetegn i overskriften er fordi jeg har en oppfatning av at alt for mange mener de som har gyldig grunn til pengestøtte heller ikke burde hatt krav på det. Med det fokuset som er idag på de som mottar støtte vil jeg tro veldig mange som ikke har grunn til det føler seg mistenkeliggjort. TsAnonymous poster hash: 0091b...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Har du noe dokumentasjon på at flertallet får støtte uten at de har krav på det? Og trenger det?Anonymous poster hash: 0091b...b7d Hva i all verden? Jeg skrev jo det stikk motsatte. At det store flertallet bare får støtte de har rett til og ikke gjør en flue fortred. Derfor skrev jeg også at snylterne drar ryktet til resten ned i søla, altså at et mindretall som snylter drar et ærlig og redelig flertall ned. De aller fleste som mottar støtte fra NAV er selvsagt ikke snyltere. Anonymous poster hash: 7e310...062 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Hva i all verden? Jeg skrev jo det stikk motsatte. At det store flertallet bare får støtte de har rett til og ikke gjør en flue fortred. Derfor skrev jeg også at snylterne drar ryktet til resten ned i søla, altså at et mindretall som snylter drar et ærlig og redelig flertall ned. De aller fleste som mottar støtte fra NAV er selvsagt ikke snyltere.Anonymous poster hash: 7e310...062 Beklager så mye, leste nok litt for fort :-)Anonymous poster hash: 0091b...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Totalt sett er summen NAV utbetaler liten i forhold til alle de pengene folk undrar i skatt hver år. Hvorfor får ikke skattesnylterne høre det? Er det en allmenn godtatt greie å snylte på skatten?Anonymous poster hash: 5b3f4...e65 Jeg har like liten sans for begge grupper, og liker verken folk som urettmessig mottar støtte fra nav (altså "navere" i ordets opprinnelige betydning) eller folk som ikke betaler den skatten de skal. Rett og slett fordi alle skal dra sin del av lasset, og fellesskapets penge er ingen uutømmelig kilde. Så for meg står begge disse gruppene omtrent like lavt på rangstigen, sammen med de som mener at alle andre skal betale for kollektivtransporten Anonymous poster hash: 6edb8...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er så sykt drittlei av å høre om at de som for støtte fra NAV er snylterne. Hvorfor er det de som gang på gang får gjennomgå? De aller fleste som får støtte fra NAV får det fordi de trenger det. Totalt sett er summen NAV utbetaler liten i forhold til alle de pengene folk undrar i skatt hver år. Hvorfor får ikke skattesnylterne høre det? Er det en allmenn godtatt greie å snylte på skatten?Anonymous poster hash: 5b3f4...e65 NAV-budsjettet er på ca. 400 milliarder kroner.. Du mener det snytes for mer skatt enn dette? Er du klar over hva total skatt er? Lykke til med å begrynne påstanden din! Anonymous poster hash: 3449b...83b 2
Gjest The damned Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Selvsagt gjør de det. Og en "naver" er en som får uberettiget støtte fra NAV. Det er ikke, og det har aldri vært, en sekkebetegnelse på alle som mottar ytelser fra NAV. Det vet du godt, og det er også slik ordet ble definert da det ble kåret til årets nyord for noen få år siden, så det er ikke verdt å diskutere noe mer enn "jeg mener fargen gul er gul" er. Det betyr de som snylter, ikke alle de som går på NAV. Det jeg aldri har skjønt er hvorfor det store flertallet av NAV-brukere, nemlig de som faktisk ikke gjør en flue fortred og bare får støtte de har rett på, heller blir sinte på de som kritiserer NAV-snyltere enn på de snylterne som drar ryktet til resten av NAV-klientene ned i søla. Det er bare å si "Ja, jeg synes også det er jævlig provoserende" fremfor å slå ring rundt absolutt alle som får en krone fra NAV enten de fortjener det eller ikke. Hvis jeg hadde gått på NAV hadde jeg jo blitt langt mer provosert av at noen snyltet på de samme godene som jeg fortjente enn av at folk irriterte seg over snyltere.Anonymous poster hash: 7e310...062 Det er vel ingen nav-brukere som ikke er enig i det. Poenget er vel at mange blir mistenkeliggjort uten grunnlag. Har sett noen tråder der man på svært tynt grunnlag påstår at noen er en naver. Kan være at noen spør om noe generelt og blir bedt om å få seg en jobb eller noen skriver at de har en psykisk diagnosen og derfor er de på aap og blir da beskyldt for å være lat og ha "vondt i viljen". Kritikken er ikke alltid berettiget og de som er så opptatt av å ta folk kan jo gjøre det med de som de faktisk vet om. Ikke gå løs på alle og enhver uten grunn.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Svake grupper har alltid blitt hakket på av de som er rett over dem i hakkeordenen. Krever mer å se på virkeligheten som er at under sosialtrygd finnes mye ikke-diagnostisert psykisk lidelse, under sykepenger finnes mye skjult arbeidsledighet.Og det er ikke bare å skaffe seg en jobb eller bare gå til legen, så blir alt så bra. Krever litt mer enn ergrelse å se at helsevesenet har store begrensninger og at trygding går i arv, ikke i hovedsak pga. dårlig moral, men mangelfull læring og mangel på positive ressurser, som et arbeidesøkerkurs i Nav-regi ikke løser. Det burde være enkelt å se at Nav ikke er en gullgruve for de fleste, og de fleste har et behov for å være et noenlunde verdifullt medlem av samfunnet, utvikle seg, gjøre nytte for seg og skaffe seg økonomisk trygghet og vekst. Om noen påstår at det er topp å Nave for å klare å gå ut i samfunnet og fungere halvveis, så skjønner jeg faktisk det, for det er som kjent ikke særlig sunt for ens mentale helse å ikke ha noe å gå til og ingenting å gjøre. Anonymous poster hash: d5da9...d95 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Beklager så mye, leste nok litt for fort :-)Anonymous poster hash: 0091b...b7d Null problem. Ikke meningen å virke krass, men jeg mener altså definitivt at snyltere utgjør et mindretall av de som mottar støtte fra NAV :-) Anonymous poster hash: 7e310...062
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Selvsagt gjør de det. Og en "naver" er en som får uberettiget støtte fra NAV. Det er ikke, og det har aldri vært, en sekkebetegnelse på alle som mottar ytelser fra NAV. Det vet du godt, og det er også slik ordet ble definert da det ble kåret til årets nyord for noen få år siden, så det er ikke verdt å diskutere noe mer enn "jeg mener fargen gul er gul" er. Det betyr de som snylter, ikke alle de som går på NAV. Det jeg aldri har skjønt er hvorfor det store flertallet av NAV-brukere, nemlig de som faktisk ikke gjør en flue fortred og bare får støtte de har rett på, heller blir sinte på de som kritiserer NAV-snyltere enn på de snylterne som drar ryktet til resten av NAV-klientene ned i søla. Det er bare å si "Ja, jeg synes også det er jævlig provoserende" fremfor å slå ring rundt absolutt alle som får en krone fra NAV enten de fortjener det eller ikke. Hvis jeg hadde gått på NAV hadde jeg jo blitt langt mer provosert av at noen snyltet på de samme godene som jeg fortjente enn av at folk irriterte seg over snyltere. Anonymous poster hash: 7e310...062 Hva får deg til å tro at du "fortjener" noe fra NAV? Din egen moralske oppfatning eller pga at loven gir deg "rett" til det? Anonymous poster hash: e9878...bca
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Selvsagt gjør de det. Og en "naver" er en som får uberettiget støtte fra NAV. Det er ikke, og det har aldri vært, en sekkebetegnelse på alle som mottar ytelser fra NAV. Det vet du godt, og det er også slik ordet ble definert da det ble kåret til årets nyord for noen få år siden, så det er ikke verdt å diskutere noe mer enn "jeg mener fargen gul er gul" er. Det betyr de som snylter, ikke alle de som går på NAV. Det jeg aldri har skjønt er hvorfor det store flertallet av NAV-brukere, nemlig de som faktisk ikke gjør en flue fortred og bare får støtte de har rett på, heller blir sinte på de som kritiserer NAV-snyltere enn på de snylterne som drar ryktet til resten av NAV-klientene ned i søla. Det er bare å si "Ja, jeg synes også det er jævlig provoserende" fremfor å slå ring rundt absolutt alle som får en krone fra NAV enten de fortjener det eller ikke. Hvis jeg hadde gått på NAV hadde jeg jo blitt langt mer provosert av at noen snyltet på de samme godene som jeg fortjente enn av at folk irriterte seg over snyltere. Anonymous poster hash: 7e310...062 KGere er noen asosiale bedrevitere som pøser av seg på nettet, for å kompensere for dårlig selvfølelse og skjuler seg bak anonymitet fordi de ikke er i stand til å stå for det de mener i det offentlige liv..Nei, ikke alle KGerer..mener bare noen av Kgerne..de Kgerne som bruker Kvinneguiden av feile grunner. Forstår du det med Navere nå? Anonymous poster hash: d5da9...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå