Gå til innhold

Hjelp gatebarna i Brasil

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde man kunnet hjelpe alle som trenger hjelp. Det er så ufattelig med barn ute i verden som trenger hjelp.

Jeg har valgt Plan og hjelper et barn der.

Man finner sin greie hvor man velger å gi sin hjelp. Håper at de som ikke har noen støtter gatebarna i Brasil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Var det veldig viktig for deg at det var norske familier CecilieB?

Mange norske familier får hjelp gjennom statlige velferdsordninger og gjennom frivillig arbeid. Eksempel frivillige organisasjoner som hjelper i Norge er Frelsesarmeen, Røde Kors, Bymisjonen osv. Hvis du kun ønsker å hjelpe i Norge er det ikke noe problem å få til det.

Heldigvis er det mange som også ser ut over landegrensene og forstår at vi i den rike verden faktisk har et ansvar utover vår egen andedam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir penger til Redd Barna og Plan, og til diverse innsamlingsaksjoner. Det er ikke så mye, men man må gjøre det man kan. Det jeg ikke liker å gi penger til (selv om det hender det også, telefonselgere kan være ganske flinke å overtale) er div. norske innsamlere, som f.eks. forening mot krybbedød, kreftforeninger, hjertesyke osv. Ikke fordi jeg ikke synes de fortjener det, men det irriterer meg utrolig at ikke staten kan klare å hjelpe disse viktige sakene selv. Vi betaler jo skatt, og helse og sikkerhet bør ha første prioritering i et sivilisert land. Fikk for en tid siden en telefon som gjaldt innsamling til en eller annen maskin til et sykehus, kuvøse eller noe sånt (husker ikke i farten hva det var). Synes det er helt utrolig at sykehusene må ringe rundt på bygdene etter slikt livsnødvendig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...