AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Uff... Håper noen her vet hva jeg skal gjøre. Sliter konstand med daglig hodepine, smerter, migrener osv. osv. Legen ønsker å langtidssykmelde meg, men jeg jobber som vikar og min sluttdato er 31.07.2015. Grunnen til at jeg ikke tørr å ta langtidssykmelding er fordi jeg er så redd mi arbeidsgiver blir sur og gretten. Ønsker bare å slutte egentlig, fordi jeg orker ikke å være den som bare er langtidssykmeldt pga bla bla. Hva skjer hvis jeg er sykmeldt etter at jeg er ferdig med min vikarjobb? Anonymous poster hash: 3f5aa...ea0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Uff... Håper noen her vet hva jeg skal gjøre. Sliter konstand med daglig hodepine, smerter, migrener osv. osv. Legen ønsker å langtidssykmelde meg, men jeg jobber som vikar og min sluttdato er 31.07.2015. Grunnen til at jeg ikke tørr å ta langtidssykmelding er fordi jeg er så redd mi arbeidsgiver blir sur og gretten. Ønsker bare å slutte egentlig, fordi jeg orker ikke å være den som bare er langtidssykmeldt pga bla bla. Hva skjer hvis jeg er sykmeldt etter at jeg er ferdig med min vikarjobb? Anonymous poster hash: 3f5aa...ea0 Hør på legen din. Dersom du sykemeldes kontinuerlig etter at vikariatet går ut, får du fortsatt samme beløp i sykepenger inntil dine sykepengerettigheter eventuelt går ut. Mistenker at din lege vil friskmelde deg til arbeidsformidling etterhvert, da har du 3 mnd å få ny jobb på med fulle sykepenger. Og du? At arbeidsgiver blir sur og gretten, er det viktigere enn din helse? Tygg litt på den. Kanskje du er litt for opptatt av å gjøre alle til lags, og at kroppen din sier ifra at nå er det faenmeg nok...? Migrene er ofte et tegn på at livet ikke er helt i den balansen som DU trenger. Hør på legen din, hør på kroppen din, og lykke til. Varm klem fra en som har vært like dum før, men er langt klokere nå..... Anonymous poster hash: d0b1a...a80 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Jeg sliter selv med kraftig migrene, men en langtidssykemelding er ikke veien å gå. Veldig spesielt at det er legens første tanke, fremfor å starte behandling. Det første er å finne hva som gir hodepine og trigger migrene, dette krever mye av deg som pasient, da du f.eks må føre oversikt over hva du spiser, hvor mye du sover ol. som kan utløse hodepine, sjekk av faktorer i bolig som ka gi hodepine, sjekk av syn og tenner osv. Legen bør dessuten få tatt blodprøver for å avklare tilstander som kan gi hodepine, og du bør få forebuggemde behandling og anfallsbehandling til å prøve ut når hodepinene kommer. Det hjelper ingeneting å planlegge langvarig fravær fra jobb, i verste fall er det faktorer i døgnrytmen din som gir hodepine, og det risikerer du da å aldri finne ut av. Det er bedre å ta en delvis sykemelding f.eks 50%, sånn at du får mindre stress men fremdeles kan opprettholde normal livsførsel og teste ut ting. Anonymous poster hash: 9e226...7e0
karrifrøkna Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ble sykemeldt pga depresjon i januar, og kontrakten min på 21% gikk ut i april. Jeg var fremdeles sykemeldt i april, og fikk ikke forlenge kontraken, og kunne like gjerne sagt opp i det jeg ble sykemeldt... SKal sies at jeg var sykemeldt i over et år, men likevel. Anbefaler deg å høre på legen, og følge magefølelsen, er du syk så er du syk. Det finnes alltid jobber, og du vil klare deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Jeg sliter selv med kraftig migrene, men en langtidssykemelding er ikke veien å gå. Veldig spesielt at det er legens første tanke, fremfor å starte behandling. Det første er å finne hva som gir hodepine og trigger migrene, dette krever mye av deg som pasient, da du f.eks må føre oversikt over hva du spiser, hvor mye du sover ol. som kan utløse hodepine, sjekk av faktorer i bolig som ka gi hodepine, sjekk av syn og tenner osv. Legen bør dessuten få tatt blodprøver for å avklare tilstander som kan gi hodepine, og du bør få forebuggemde behandling og anfallsbehandling til å prøve ut når hodepinene kommer. Det hjelper ingeneting å planlegge langvarig fravær fra jobb, i verste fall er det faktorer i døgnrytmen din som gir hodepine, og det risikerer du da å aldri finne ut av. Det er bedre å ta en delvis sykemelding f.eks 50%, sånn at du får mindre stress men fremdeles kan opprettholde normal livsførsel og teste ut ting.Anonymous poster hash: 9e226...7e0 Jeg forstår hva du mener, det er ikke selve migrenen vi sliter med. Det er konstant hodepine som varer i 1+-15 timer daglig. Sliter med søv ol. Migrene har jeg hatt i flere år, det er først nå de siste 6 mnd. jeg har har fått daglig hodepine og migreneanfallene mine er akkurat som før 1-2 ganger i mnd. Og de på jobben forstår ikke, jeg gjør jobben til alle. Det er derfor jeg blir slik Problemet er at legen ønsker å langtidssykmelde meg og jeg er vikar, og oppdraget mitt avsluttes 31.juli. TS Anonymous poster hash: 3f5aa...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå