Gå til innhold

Får ikke kjøpt leilighet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har fått lån på 1,7 mill. + mine 300.000 kr. Altså har jeg 2 millioner å kjøpe leilighet for.

Bor i Oslo og skulle helst ha kjøpt en leilighet her, og kanskje til og med rundt området jeg bor. Men dette er da HELT umulig! Alt går over takst, det minste 250 tusen over, det meste 750 tusen over! Det er uaktuelt å kjøpe leilighet på såkalte "ghetto"-områder som holmlia f.eks. Noen som vet om fine steder kanskje en 20 minutters kjøretur fra Oslo hvor jeg kan begynne å kikke? Hvor 2 millioner mye å kjøpe for og ikke som i Oslo hvor 2 millioner blir sett på som småpenger..?

Anonymous poster hash: b2a1a...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk på Finn.no under eidendom, der er flere søkefunksjoner du kan bruke.

Anonymous poster hash: 3bc75...2af
AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg kjøpte min bolig til 1,6 mill. Riktignok er det på Østkanten, men jeg tviler sterkt på at barnefamiliene i området er veldig enig i at det er ghetto her. Jeg tror du kommer langt med 2 mill hvis du utvider horisonten din litt, med mindre du ser etter en enormt stor leilighet da.

Anonymous poster hash: fb0e0...df9
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Søk på Finn.no under eidendom, der er flere søkefunksjoner du kan bruke.

Anonymous poster hash: 3bc75...2af

Vet ikke hvor jeg skal se etter utenfor Oslo, derfor jeg spør om tips til områder her først.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg kjøpte min bolig til 1,6 mill. Riktignok er det på Østkanten, men jeg tviler sterkt på at barnefamiliene i området er veldig enig i at det er ghetto her. Jeg tror du kommer langt med 2 mill hvis du utvider horisonten din litt, med mindre du ser etter en enormt stor leilighet da.

Hvor på østkanten hvis jeg får lov til å spørre.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Fjellhammer, Lørenskog, strømmen og Lillestrøm er alle områder ca 15-20 min utenfor Oslo, hvor det er god togdekning om du er avhengig av toget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på østkanten hvis jeg får lov til å spørre.

Tja, selv bor jeg i bydel Østensjø. Det kan godt hende det varierer litt fra område til område her, men her jeg bor er det stille og rolig med mye småbarnsfamilier og en del eldre. Jeg har Tveita senter som nærsenter. Ellers har jeg en god del venner i nærheten av Østensjøvannet. Lite leiligheter ute i den prisklassen her nå, men hvis du følger med, er det helt sikkert muligheter.

Jeg har mange venner i området rundt Lambertseter som trives godt. Det finnes helt sikkert flere områder som faktisk er i Oslo.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Du bør se på leiligheter med totalpris på ca 1 700 000 kr for å ha en buffer på 300 000 kr til budkrig og evt. dok. avgift.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Min samboer og jeg kjøpte nylig leilighet på 85 kvm til 1,8 millioner. Fellesgjelden er på 400 000 kr, så den må tas med.

Men, man kan finne noe til under 2 millioner, men man må både ha litt flaks og samtidig ikke være for kresen. Og mange områder i Oslo har også fått et ufortjent dårlig rykte, man bør kanskje tenke litt utenfor boksen. Selv kjøpte vi et et trivelig område på østkanten hvor jeg selv har familie og vi gleder oss veldig. Det er ikke et område vi egentlig tittet i, men vi valgte å være åpne for det meste og se hva som kunne dukke opp. Vi var veldig heldige for tilsvarende leiligheter har gått for rundt 2,6 millioner i samme borettslag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bor på Furuset, stortrives :)

Skrevet

Anbefaler Lambertseter. Rolig område, men bebodd. Ikke i sentrumskjerna, men de 15-20 minuttene til Oslo S går kjapt med tbanen. God tbane dekning (går ca hver 5-6 eller 9-10 minutt nå som 6 har utvidet, uansett hver 15 minutt og sjeldent langt å gå). Føles trygt, godt med matbutikker, stort kjøpesenter i nærheten og god pris på leiligheter, der de fleste to roms ligger vel på rundt 50-60 m2. Alle de jeg så på på Finn som lå her hadde ok fellesgjeld (så fremt ikke borettslaget har pusset opp noe sinnsykt i det siste, min var i grei stand men trengte oppussing og gjør det enda... men ingenting som måtte tas før jeg kunne flytte inn) og lå på under 2 mill. Måtte opp til 2,2 totalt, men kjøpte når det var begynt på oppstigingen i 2013, før den verste stormen. Det har roet seg litt i området her, tror jeg, og i mitt borettslag er det jevn utskifting. Eldre/voksende familier flytter ut, yngre/nyetablerte flytter inn, men prisene er ikke grusomme for leiligheter som ikke er nyoppussede.

Holmlia kan vel ikke kalles ghetto lenger nå som det bor en drøss barnefamilier der, i følge så og si alle meglere jeg møtte på under visningsrundene mine.

Lambertseter anbefales ihvertfall! Eventuelt Østensjø, Ryen. Billigere enn andre veien ut av Oslo :D Så lenge man er nær tbane stasjon, så går det virkelig helt ok.

Lykke til!

Skrevet

Eneste er at Lambertseter er svært populært, og alle gangene jeg var på visning der så gikk leilighetene for mye mer enn verdivurderingen. Man kan alltids prøve seg, men å finne noe større enn 2-roms der til under 2 millioner tror jeg virkelig blir vanskelig.

Jeg var nylig på visninger i områdene rundt og jeg vil virkelig ikke si at det har roet seg nevneverdig. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei,

Har fått lån på 1,7 mill. + mine 300.000 kr. Altså har jeg 2 millioner å kjøpe leilighet for.

Bor i Oslo og skulle helst ha kjøpt en leilighet her, og kanskje til og med rundt området jeg bor. Men dette er da HELT umulig! Alt går over takst, det minste 250 tusen over, det meste 750 tusen over! Det er uaktuelt å kjøpe leilighet på såkalte "ghetto"-områder som holmlia f.eks. Noen som vet om fine steder kanskje en 20 minutters kjøretur fra Oslo hvor jeg kan begynne å kikke? Hvor 2 millioner mye å kjøpe for og ikke som i Oslo hvor 2 millioner blir sett på som småpenger..?

Klarer du deg med et lite kott på 1 rom?

Endret av jabx
AnonymBruker
Skrevet

Eneste er at Lambertseter er svært populært, og alle gangene jeg var på visning der så gikk leilighetene for mye mer enn verdivurderingen. Man kan alltids prøve seg, men å finne noe større enn 2-roms der til under 2 millioner tror jeg virkelig blir vanskelig.

Jeg var nylig på visninger i områdene rundt og jeg vil virkelig ikke si at det har roet seg nevneverdig. ;)

Jeg tror til og med det kan være utfordrende å finne ettroms, antakelig litt avhengig av hvor man vil bo. De små leilighetene går jevnt over mer over takst enn de større. Akkurat nå ligger det fire leiligheter på under 2 mill på finn.no, hvor kanskje 2 vil være mulige å få under 2 mill. De er knøttesmå, den ene er på 27 kvm..

Men lambertseter er et flott område! Vi flytter derfra nå, og har virkelig stortrivdes der.

Anonymous poster hash: 04273...249

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du deg med et lite kott på 1 rom?

Skjønner ikke at folk trekker seg litt ut av byen og får seg noe større. Ikke for å være slem, bare se i Nittedal og omegn.

Anonymous poster hash: 19a16...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...