Gå til innhold

Frustrert!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en hund på tre år sammen med min samboer. Vi har begge vært der sammen med hunden fra vi fikk den 8 uker gammel. Vi er begge veldig glad i den, jeg kanskje hakket mer enn min samboer.

Problemet er at min samboer har en merkelig måte å være med og rundt hunden på. I starten gikk alt veldig bra, men ettersom hunden ble voksen var det akkurat som at samboer endret mening om alt.

Eksempler kan være at han vil at hunden skal ligge på plassen sin for så plutselig å bestemme seg for å legge seg ned ved siden av enda han vet hunden sover og helst vil sove når den sover. Det samme kan han gjøre andre ganger, ligger hunden i sofaen for å sove kan han plutselig begynne å mase om leking. Jeg har sagt han må la hunden være i fred hvis den sover, men samboer takler ikke å høre noen andres mening. Det har dessverre skjedd at hunden da knurrer til samboer fordi den vil sove i fred. Da blir samboer skikkelig snurt og grinete.

Andre eksempler kan være at han skal leke voldsomt eller jage hunden. Når hunden da til slutt blir stressa og knurrer blir samboer sur.

Samboer forstår ikke og er sur over at hunden foretrekker meg, hører på meg og er mye roligere rundt meg. Jeg har prøvd så utrolig mange ganger å forklare årsakene til at hunden "liker meg bedre", men det takler han ikke høre.

Samboer drar også en del i båndet på tur og småkjefter eller korrigerer VELDIG hyppig. I tillegg glemmer han å skryte når hunden er flink og blir frustrert etter noen minutter på tur. Dette problemetmed at hunden ikke hører opplever jeg kanskje en av ti ganger fordi det er lenge siden sist den var ute mens samboer mener det skjer åtte av ti ganger.

Jeg har dratt med samboer på kurs og lest masse til han, men det synker ikke inn.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 119b8...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del ville satt foten ned. Min samboer hadde ikke fått behandle vår hund på den måten, så fikk han bli så sur han bare ville.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Tabris. Ville ikke latt kjæresten behandle dyret mitt dårlig.

Anonymous poster hash: 57495...0c5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt sikkert 1000 ganger hva han kan og ikke kan. Hva han bør gjøre, men det synker ikke inn. Han blir bare skikkelig sur.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt sikkert 1000 ganger hva han kan og ikke kan. Hva han bør gjøre, men det synker ikke inn. Han blir bare skikkelig sur.

Da får du gi han en bitchslap så han våkner. Dyr SKAL respekteres. Plutselig en dag kan hunden faktisk bite fordi samboeren din er dust og ikke respekterer hundens grenser.

Anonymous poster hash: d003d...827

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...