Gå til innhold

Vurderer å fortsette å date tidligere rusmisbruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om dette?

Anonymous poster hash: f4821...b38
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på personen og hans/hennes forhold til fortid, miljø, omgangskrets, manglende/ikke manglende normal sosialisering og eventuelle konsekvenser enn hvorvidt han var tidligere rusmisbruker, kan man si.

Anonymous poster hash: 07af3...805
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på personen og hans/hennes forhold til fortid, miljø, omgangskrets, manglende/ikke manglende normal sosialisering og eventuelle konsekvenser enn hvorvidt han var tidligere rusmisbruker, kan man si.

Anonymous poster hash: 07af3...805

Han har venner både i og utenfor rusmiljøet enda. Jeg har aldri vært borti rus før, dermed er dette nytt for meg og det gjør meg usikker. Han fungerer normalt i sosiale sammenhenger, og er en av de snilleste og mest omtenksomme menneskene jeg har møtt. Ingen konsekvenser enda, han har god kontakt med familie, har jobb, eier leilighet osv. Dog er det ikke lenge siden han falt tilbake siste gangen, og han har holdt på med dette i hele ungdomstiden sin.

TS

Skrevet

Står respekt av de som greier å jobbe seg ut av rusen. Alle fortjener lykke og en sjanse til å fådet. Hovedgreia er at han er rusfri. Greier han å forbli rusfri såer det ikke noe i veien.

Det jeg ville ha vært mest bekymret for er om vennene hans som fortsatt er i det miljøet kan dra han ut på kjøret igjen. Spesielt om det kommer barn inn i bildet.

Vil tro atom han har folk som støtter ham og motiverer ham til å holde seg nykter, så er det lettere å holde seg rusfri enn om alle bare gir opp eller ikke tør å tro på at han klarer det.

• Liker 2
Skrevet

Tidligere rusmisbruker? Ikke vær latterlig, en gang alltid er det noe som heter. Jeg sier ikke at der er noe galt i å date en rusmisbruker, men forall del sørg for at det ikke blir noe avkom ut av dette her. Barn fortjener bedre enn som så.

AnonymBruker
Skrevet

Står respekt av de som greier å jobbe seg ut av rusen. Alle fortjener lykke og en sjanse til å fådet. Hovedgreia er at han er rusfri. Greier han å forbli rusfri såer det ikke noe i veien.

Det jeg ville ha vært mest bekymret for er om vennene hans som fortsatt er i det miljøet kan dra han ut på kjøret igjen. Spesielt om det kommer barn inn i bildet.

Vil tro atom han har folk som støtter ham og motiverer ham til å holde seg nykter, så er det lettere å holde seg rusfri enn om alle bare gir opp eller ikke tør å tro på at han klarer det.

Ja, jeg tenker det samme som deg. Det som uroer meg er at det ikke er lenge siden han havnet utpå igjen. Men jeg synes han er fantastisk, og kan uten problemer sette inn et ekstra støt for å hjelpe han å være rusfri. Før jeg møtte han er dette noe jeg aldri kunne vurdert, har alltid vært 100% i mot all narkotikabruk.

TS

Tidligere rusmisbruker? Ikke vær latterlig, en gang alltid er det noe som heter. Jeg sier ikke at der er noe galt i å date en rusmisbruker, men forall del sørg for at det ikke blir noe avkom ut av dette her. Barn fortjener bedre enn som så.

Jeg jobber i helsesektoren og vet hva narkotika kan gjøre med mennesker, samtidig som jeg vet at dette er et problem de kommer til å ha med seg resten av livet. Men jeg tror også at dette er et problem det er mulig å leve med, uten å havne tilbake. Med de rette valgene. At du skriver at det ikke må komme noe "avkom" av det gjør meg kvalm. Han er et fantastisk menneske som på bakgrunn av dårlige valg og en ond oppvekst har havnet dit han er.

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke falle i den fella å tro at du kan hjelpe han til å bli rusfri. Det er noe han selv må klare. Du vil bare brenne deg på dette.

Det er mange mennesker blant alkoholikere og narkomane som er fantastiske mennesker. Men, når noen har et problem med rus, nytter det ikke hvor fantastiske de er så lenge de har valgt å benytte seg av rusen.

Jeg tror du kommer til å angre dersom du fortsetter.

Anonymous poster hash: 0cf9a...34b
Skrevet

De som faktisk har sluttet, har kuttet all kontakt med rusmiljøet for ikke å bli fristet igjen.

Gjest Raggy
Skrevet

Ei jeg kjenner ble sammen med en som hadde vært rusfri i ca to år. Alt var fint inntil de fikk noen utfordringer i forholdet, da sprakk mannen og ruset seg. I rus skiftet han personlighet og raserte min vennines leilighet og ga henne juling.... Så ditt evt forhold til denne mannen kan gi noen vonde konsekvenser.

Det som er vanskelig er at de som begår vold i rus angrer etterpå og ikke kan forstå at de kunne gjøre noe sånt, så du kan jo si at de er gode mennesker når de er rusfri, men det hjelper lite når de kan bli klin sprø i ruset tilstand.. Det handler om grenser, de som først har prøvd div stoffer har ikke disse grensene slik andre har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...