Gå til innhold

Ekser som venner

Dru

Anbefalte innlegg

Det er beundringsverdig at du klarer ha et slikt forhold til dem Torkil Saksa. Som nevnt har jeg kontakt med noen av x'ne, men jeg står på mitt i forhold til det at bakgrunnen for bruddet er avgjørende. Jeg er og av dem som synes det er lettere og komme videre dersom en ikke har kontakt. Fortsetter man som fuck friends er det lett at det oppstår følelser fra den ene som igjen kan skape forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke forstå de som ikke er gode venner med eks'ene sine. Man har da vært samboer og hatt sex og vært intime- da kan man være venner også?

Tror du ikke det kan ha noe med hvordan et forhold tok slutt.. Ikke alle brudd er like rene eller "pene".

Man kan omgås i enkelte sammenhenger- man kan samarbeide om feks. barn - men ikke alle har noe ønske om å være venner med ex-en.

Av og til viser folk oss sider som er uforenelige med venner - sider vi ikke har sett i forelskelsens rus osv. - og da er det vel ingen grunn til å skulle være venner .. bare fordi man har vært kjærester.

Det er det som er så greit med venner - man kan velge eller velge bort dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå de som ikke er gode venner med eks'ene sine. Man har da vært samboer og hatt sex og vært intime- da kan man være venner også? Jeg har stadig nye jenter nå for tiden' date=' men jeg jeg pleier da omgang med eks'ene for det.[/quote']

Det finnes mange slags forhold, og det er ikke alle som baserer ett forhold på vennskap. En av de jeg var sammen med hadde jeg primært ett seksuelt forhold til, og vi hadde lite annet sammen. Og iom at jeg nå har fått meg en ny kjæreste synes jeg det er nokså meningsløst å fortsette å treffe han, siden vi ikke kan ha sex lenger. Vi har ingenting å snakke om, og har aldri hatt det heller.

Det er også mange som har blitt så dårlig behandlet av eksen at de ikke vil holde kontakten. Man utvikler seg også i/etter ett forhold, og en person man en gang var intim venn med, kan ha utviklet seg til å bli en ubehagelig drittsekk man ikke lenger har noe til felles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at ekser som venner automatisk betyr trøbbel. Det kommer jo helt ann på deg/eksen/den nye kjæresten.

Jeg er fortsatt venn med eksen min, men så hadde vi et forholdsvis rent brudd også. Har ikke møttes etter bruddet da, snakkes for det meste på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært god venn med alle mine eks'er.

Selv om det var jeg som dumpet dem, drikker jeg stadig kaffe med dem, går på kino med dem, konserter, spiser middag og snakkes på telefonen, sms'er og mailer.

Så lenge man har en positiv og smilende innstilling til tilværelsen kan man være gode venner etterpå. På hun siste hadde vi til og med sex etter det ble slutt...ikke helt planlagt men man tar det man får! :wink:

Jeg kan ikke forstå de som ikke er gode venner med eks'ene sine. Man har da vært samboer og hatt sex og vært intime- da kan man være venner også? Jeg har stadig nye jenter nå for tiden, men jeg jeg pleier da omgang med eks'ene for det.

Den dag jeg gifter meg, skal ha barnedåper osv., så håper jeg da eks'ene mine kommer! Jeg ville bli skuffet over dem dersom de holdt seg unna meg!

:)

100 smiles a day keep the doctor away :P

Som jeg tidligere nevnte:

eks'er er da ikke noe annerledes enn andre venner?

Når jeg en gang gifter meg, får barn, feirer 30, 40, 50...osv-årslag, er det klart jeg inviterer alle eks'ene mine/eks-samboerene mine, selv om jeg har fått barn og er gift på nytt igjen!

Kan ikke forstå dere som mener det er så mye følelser i dette?! Jeg hadde sex med eks'ene mine lenge etter at jeg gjorde det slutt med dem...ingen fare! :wink:

Nei, det å være eks'er betyr ingenting for videre vennskap: som regel er man vel bestevenner og drar på kino og "drikker kaffe" med eks'ene selv om man får seg nye kjærester!

Det er mine erfaringer hvertfall. :)

Vær positiv, blid og alltid smile: så kommer eks'ene løpende etter deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Når du en gang gifter deg, får barn, feirer en eller annen bursdag, så håper jeg for guds skyld at kona di synes det er helt ok å ha et kobbel av dine ekser ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Syns det er greit å være på talefot med ekser, men ikke kompiser! Min siste eks maste om at vi måtte jo være venner - kunne gå ut å ta en kaffe og slikt. Jeg svarte enkelt og greit at det var jeg ikke interessert i. Syns det blir vanskelig å vite hvor linjene går om man etter å ha delt alt skal være venner: Hva snakker og snakker man ikke om da og hva er for privat og ikke?

Så jeg smiler og snakker om vær og vind og ikke så mye annet når jeg treffer han - syns det er en grei ordning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har fortsatt både sex og fortrolige samtaler med eksen min. Ingen av oss er i nye forhold. Den dagen det skjer må vi nok bryte all kontakt. Vi vil nok ikke klare å "skru av" følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg og eksen min var enige da vi slo opp at vi for alltid kom til å være bestevenner og snakke om alt.....

Yeah right! Så snart jeg fortalte at jeg hadde hatt et ONS som utviklet seg til et par ganger til begynte han å ringe meg til alle døgnets tider for å høre hva jeg drev med, og hvis jeg svarte at...."ja, han sov over hos meg", ble han skikkelig sur og kalte meg rundbrenner osv.....

Så der gikk den planen i vasken. Men kan ikke si annet enn at jeg savner han fryktelig......, det er jo som å miste bestevennen som man er vant til å snakke med hver dag. Jaja, sånn er livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Min første ordentlige kjæreste er en av mine beste kompiser nå. Vi var kjærester i 2 år, og har vært venner i 3 år. Det er få som kjenner meg like godt som han, og det er godt å fremdeles kunne prate sammen uten at det blir overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...