Dru Skrevet 15. august 2004 #1 Del Skrevet 15. august 2004 Traff nettopp igjen eksen min, etter å ikke ha sett han på godt et halvt år. Og da fikk han plutselig for seg at vi skulle være bestevenner. Hvorfor er alle eksene mine sånn? Alle insisterer på å være venn og gode greier... Det plager meg litt, for når jeg er ferdig med et forhold, så er jeg ferdig. Og ikke særlig interessert i å pleie vennskap med fyren. Og det er mye fordi jeg trenger å bevege meg videre fra han. Men for all del, jeg klarer fint å forholde meg til de dersom jeg må. Fest og jobb og slikt, men jeg vil bare ikke være venn. Jeg holdt virkelig på å klikke i vinkel da meldingene begynte å tikke inn i går. Jeg lurer på om de tenker noe sånt som dette: "Jeg såret henne visst ganske kraftig. Hun trenger sikkert noen som kan støtte henne litt. Og ingen kan vel være bedre til det enn jeg?" *frustrert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 16. august 2004 #2 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg tror det er veldig forskjell, noen liker å holde en grei kontakt og andre sier at slutt er slutt. Jeg vil og tro at det har med grunnen til at forholdet er over. Jeg selv har god kontakt med noen av x'ne, mens andre får et kort "hei" hvis jeg treffer dem igjen. Det viktigste er at du selv sier det du mener, og føler du det er feil å være "kafevenn" med x'n så IKKE gjør det. Fortell han bare at du ikke ønsker det og at det er best for din del at dere ikke har kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 16. august 2004 #3 Del Skrevet 16. august 2004 For meg har det vært viktig å forbli venner med exene mine. Men det har jo ikke vært så veldig mange, da... Men den siste exen tror jeg ikke jeg klarer det med. Altfor vondt og mange følelser. Og jeg innser det at hvis vi skal være venner så må han alltid ta ekstra hensyn til meg. Han må la være å snakke om den nye dama, det må være tabu, og han må alltid være ekstra oppmerksom og hyggelig ovenfor meg i forhold til de andre. På grunn av at det er så vanskelig for meg å se ham. Og når det er slik så er det kanskje best å gi opp kontakten, for det er ikke noe "normalt" vennskap men litt anstrengt, og ikke avslappet for noen av oss. Tror årsaken til bruddet har mye å si for et evt. vennskap etterpå. Med mine tidligere exer har det vært rene og fine brudd (men kjempetrist selvsagt), og vi har kunne møttes lettere pga at ingen av oss har fått noen ny før leeenge etter bruddet. Men denne gangen var det utroskap - han gikk rett til en ny - og mange vonde følelser i tillegg til det triste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. august 2004 #4 Del Skrevet 16. august 2004 Min siste eks er bestekompiss med tre av X-ene sine før meg, så jeg var ganske forberedt på at han kom til å ville være venner og "gjøre ting sammen" når det ble slutt..... Han er en topp fyr, og om flere år kan vi sikkert være gode venner. Jeg har ingenting imot ham, og det var jeg som gikk. treffes vi tar jeg gjerne god tid til en prat. Men jeg skjønner deg godt jeg, jeg har heller ingen interesse av å være bestekompiss med x-er, de er noen jeg jobber meg videre etter, som du. Det er søren ikke enkelt om de driver å tar kontakt hele tida!! Sa ifra til slutt jeg, at dersom vi skulle ha sjans til å ha noe vennskap, så måtte han ihvertfall la meg puste og komme meg videre først. har blitt rolig etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 16. august 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. august 2004 Denne gangen var den konkrete situasjonen at jeg traff han igjen for første gang siden den dagen det ble slutt. Og det er lenge siden, så jeg har jo allerede beveget meg godt videre. Forholdet var aldri seriøst. Men altså. Han fikk vite om noe som hadde skjedd, og som gikk litt inn på meg. Og skulle da være skikkelig kompis, og treffes og prate om ting og slikt. Jeg har allerede venner som kjenner meg mye bedre enn han, og jeg gidder ikke å sette meg ned og tegne og forklare i det uendelige, med det resultat at det blir kaffe og øl og gudvethva minst to dager i uka i lang tid fremover. Dessuten så husker jeg hvordan det var med en annen eks av meg... Han var sååå god venn med eksen sin, at han insisterte på å ha bilde av henne framme på middagsbordet... Hadde det vært et seriøst forhold, med barn inne i bildet, så hadde jeg selvfølgelig bestrebet meg for å beholde et godt forhold til han etter bruddet. Men så lenge det ikke er noenting felles igjen etter bruddet, så foretrekker jeg å ikke ha mer kontakt enn strengt tatt nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. august 2004 #6 Del Skrevet 17. august 2004 skjønner jeg godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliopi Skrevet 17. august 2004 #7 Del Skrevet 17. august 2004 Folk er forskjellige. Noen liker å holde kontakten, innser at de ikke passer sammen som kjærester, men fungerer bedre som venner, mens andre helst vil begrense kontakten så mye som mulig, og andre igjen vil helst slippe å både se og snakke med sin X i det hele tatt. Det er da en ærlig sak at han ønsker å være venner, og det er en ærlig sak at du ikke ønsker det. Det er vel ikke værre enn å fortelle han at du ikke ønsker kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2004 #8 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg er "venn" med en eks av meg, ja. Men så var vi også gode venner før vi ble sammen. Vennskapet er ikke det samme som det var før, da. Vi er ikke fortrolige lenger, det har blitt til et overflatisk bekjentskap. Faktisk så angrer han seg på at han dumpa meg til fordel for ei annen jente tidligere i år. Jeg spiller med på vennskapsgreia siden jeg er over han, og lar han lide litt i stedet siden jeg vet han egentlig vil ha meg tilbake, og var en skikkelig drittsekk da han dumpa meg. Så jeg vet ikke helt om det kan kalles vennskap, egentlig. Mer... hevn. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 17. august 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 17. august 2004 Så bra, GreenSky Men altså... Det er ingenting som tilsier at vi skal kunne ha et vennskapsforhold. Overhodet ingenting. Vi var knapt nok venner da vi var sammen, og etter måten han gikk på, så skjønner jeg bare ikke hvordan han kan innbille seg at jeg skal være snill og grei og kompis og gode greier. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt snakker med han er at han skylder meg penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2004 #10 Del Skrevet 17. august 2004 Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt snakker med han er at han skylder meg penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #11 Del Skrevet 17. august 2004 Det venneparet vi har mest kontakt med, er sammensatt sånn at hun var min første og han hennes siste (før meg...) heterofilimedpraktikant. Funker som hakka møkk, sikkert mest fordi de gamle konstellasjonene aldri ville holdt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 17. august 2004 #12 Del Skrevet 17. august 2004 I noen tilfeller virker det som om x`en som har dumpet ønsker å beholde alle fordelene med forholdet (fellesskap, vennskap, humor osv), men slippe unna alle forpliktelsene. Et vennskap på slike premisser har vært feil for meg de gangene det har vært aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. august 2004 #13 Del Skrevet 17. august 2004 Det er da en ærlig sak at han ønsker å være venner, og det er en ærlig sak at du ikke ønsker det. Det er vel ikke værre enn å fortelle han at du ikke ønsker kontakt. Problemet mitt pleier å være at eksen ikke respekterer at jeg ikke ønsker kontakt, og jeg har måttet ty til nokså harde virkemidler for å få dem til å gi seg med å ringe/ sende sms. Siste eksen var jeg egentlig snill med, og gikk med på å treffe han en god stund, men etterhvert kom det fram at han syntes det var alt for sjeldent å treffes bare en gang i halvåret... Min erfaring er at det er de som er dumpet som ønsker å beholde vennskapet, som regel med ett ønske om å åle seg inn i ett forhold igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 18. august 2004 #14 Del Skrevet 18. august 2004 Kjenner meg veldig igjen Druscilla. Ikke gøy når eksen på død og liv vil være så gode venner..når det også gjerne viser seg, som Greensky sa, at slike vennskap fort kan bli lite fortrolig og overfladiske. Ikke noe var verre enn da det ble slutt og eksen, som følte at det var hans skyld, og syntes synd på meg, ville være venner..hallo?! Den siste skulderen en behøver da er vel hans. Det beste er kanskje å si det direkte til ham, hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 19. august 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 19. august 2004 Skal det, Melissa. Skal bare få pengene mine først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. august 2004 #16 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har kontakt med et par av eksene mine, men ikke alle. Kommer liksom litt an på hvorfor man brøt og hvor gode venner man var i bunnen. Siste eksen min ville nok gjerne fortsette som før bare uten overnattings-delen, men det var jeg som ville videre uten han og da føltes det bare rart. Tok littegranne tid å banke det inn i hodet hans på en diskrè måte, men nå er det blitt ganske stille. Med typen min nå tror jeg det ville være utrolig vanskelig å fortsette som venner hvis dette ryker, da jeg vet at grunnen til bruddet ikke vil være mangel på følelser og jeg vil aldri komme meg videre (håper jo ikke på brudd da, men går rundt om dagen og føler på meg at dette vil gå galt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 24. august 2004 #17 Del Skrevet 24. august 2004 Har bare hatt to ekser og de er begge vennene mine nå. Med begge to gle forholdet vårt mer inn i et vennskap enn det å være kjærester. Selvfølgelig er det litt rart når de finner seg nye jenter, men jeg vet at det aldri hadde fungert mellom oss uansett. Jeg er glad de er mine venner i dag, de kjenner meg meget godt og jeg vet de er 100% til å stole på. Mange av mine venninner har skikkelig problem med sine ekser, det er jeg utrolig glad for at jeg slipper. Har iallefall vært heldig så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daim Skrevet 26. august 2004 #18 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) det er ikke så lurt å ha Endret 13. februar 2007 av Daim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley =) Skrevet 27. august 2004 #19 Del Skrevet 27. august 2004 I går ble det slutt med meg og han jeg har vært kjæreste med i to og et halvt år. Vi er likevel utrolig gode venner (fucking good friends) Får se hvor lenge vennskapet varer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Torkil Saksa Skrevet 27. august 2004 #20 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg er svært god venn med alle mine eks'er. Selv om det var jeg som dumpet dem, drikker jeg stadig kaffe med dem, går på kino med dem, konserter, spiser middag og snakkes på telefonen, sms'er og mailer. Så lenge man har en positiv og smilende innstilling til tilværelsen kan man være gode venner etterpå. På hun siste hadde vi til og med sex etter det ble slutt...ikke helt planlagt men man tar det man får! Jeg kan ikke forstå de som ikke er gode venner med eks'ene sine. Man har da vært samboer og hatt sex og vært intime- da kan man være venner også? Jeg har stadig nye jenter nå for tiden, men jeg jeg pleier da omgang med eks'ene for det. Den dag jeg gifter meg, skal ha barnedåper osv., så håper jeg da eks'ene mine kommer! Jeg ville bli skuffet over dem dersom de holdt seg unna meg! 100 smiles a day keep the doctor away Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå