AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 hei, kan det være farlig å ikke skifte sengetøy på veldig veldig lenge? i mitt tilfelle har jeg ikke skiftet på 6mnd... Anonymous poster hash: 5b285...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 promper du mye eller lite? Anonymous poster hash: 6f69f...f7f
Gjest Seajewel Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Fysj! Kast sengetøyet, og kjøp nytt. Kan umulig være brukelig etter så lang tids bruk uten å ha blitt vasket. Og skjerp opp rutinene dine. 5
PPM Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Neppe farlig, men fysj. Se nå å få gjort noe med det. 6
Gjest Timber Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Du lever, så ikke dødelig. Men ikke mest hygienisk. Sikkert en god samling midd som holder hoff der nå.
Timza Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Burde ikke du kunne svare på det bedre enn oss? Er du døende nå så kanskje du kan skylde på sengetøyet. ^^ 5
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Om det ikke akkurat er farlig, er det i hvert fall høyst urenslig og uhygienisk; 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Oi... 6 mnd! Anonymous poster hash: 5f04a...42c 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Pass på så du ikke får innvollsorm og lus. Anonymous poster hash: 69a4a...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Vil ikke en gang tenke på hvordan det lukter i sengen din nå, herregud. Og masse, masse midd, æsj. Bytt sengetøy, for pokker! Anonymous poster hash: 71ec9...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Æsja! Hvorfor skifter du ikke sengetøy? Og jeg som blir kvalm etter 2 uker med samme sengetøy, men det er sikkert fordi jeg har middallergi så jeg kjenner når det er mye kravlende kryp i senga. I tillegg må vel sengetøyet være gulaktig av svette? Vask dyner og puter i tillegg. Jeg ville og tatt en rens av madrass.. Anonymous poster hash: a4e89...4e5 1
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 hei, kan det være farlig å ikke skifte sengetøy på veldig veldig lenge? i mitt tilfelle har jeg ikke skiftet på 6mnd... Anonymous poster hash: 5b285...9f0 Nei. Ikke farlig. Spesielt rent og pent? Nei. Invitasjon for lus? Ja. Loppekasse? Ja. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Jeg pleier egentlig ikke å være særlig prippen, men dette var ufyselig. Om det ikke er farlig, så er det i hvert fall kvalmt. Lukter det ikke? Du svetter jo blant annet. Anonymous poster hash: cf737...7a1 5
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Æsja! Hvorfor skifter du ikke sengetøy? Og jeg som blir kvalm etter 2 uker med samme sengetøy, men det er sikkert fordi jeg har middallergi så jeg kjenner når det er mye kravlende kryp i senga. I tillegg må vel sengetøyet være gulaktig av svette? Vask dyner og puter i tillegg. Jeg ville og tatt en rens av madrass.. Anonymous poster hash: a4e89...4e5 Helt ærlig så ville jeg gått til innkjøp av nytt. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Helt ærlig så ville jeg gått til innkjøp av nytt. Ja, det er kanskje like så greit Anonymous poster hash: a4e89...4e5 3
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jeg pleier egentlig ikke å være særlig prippen, men dette var ufyselig. Om det ikke er farlig, så er det i hvert fall kvalmt. Lukter det ikke? Du svetter jo blant annet. Anonymous poster hash: cf737...7a1 Ja en halv liter pr natt. Midden er ikke hovedsaklig i dyna men i madrassen, der trives den best med mye fuktighet, perfekt varme og masse døde hudceller å spise. Madrassen bør støvsuges ofte og madrassen bør ikke dekkes av dyna til daglig fordi den trives dårlig i kulde. Sengetøyet veier nok uansett dobbelt så mye som når det var rent pga døde hudceller, bakterier og avføring fra bakterier og midd, smuss, støv og hudfett/talg. Brenn det, vask dyna på 90 og støvsug og luft madrassen. Fatter ikke at det er mulig å ligge i 6 mnd i sin egen skitt! Endret 9. mars 2015 av KG dama 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Pass på så du ikke får innvollsorm og lus. Anonymous poster hash: 69a4a...c4a Man får ikke lus og orm av det. Anonymous poster hash: 97619...43c 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 Overhodet ikke farlig, og heller ikke utslagsgivende for hvor mye midd du omgås. Den danske middeksperten Jens Korsgaard har funnet at midden like gjerne bor annensteds i huset enn i akkurat de to kvadratmeterne som sengen utgjør. Han har påpekt følgende: "Har du en fuktig bolig, er den full av midd. Har du tørr bolig, er den tom." En annen dansk middekspert, Thorkil Hallas, mener at husstøvmidden faktisk lever utendørs. Dette utelukker naturligvis ikke at hodeputen kan være full av middekskrementer som man kan reagere allergisk på. Anonymous poster hash: 4da6b...30b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå