AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har en tendens til å spise når jeg kjeder meg. Innbiller meg at jeg er sulten, men prøver å stå imot store måltider etter middag, så jeg blir gående og småspise. 😔 Hva er godt å knaske på og har LITE kalorier? Jo flere tips, jo bedre, så slipper jeg å bli lei. ☺️Anonymous poster hash: 6972d...62d
Pringle Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jeg føler at hele problemstillingen er feil... Hva om vi tar en annen tilnærming: Spis skikkelige måltider med variert kost som gjør deg god og mett, og venn deg til at du bare skal spise ved måltidene. Finn på noe annet å gjøre enn å spise hvis du kjeder deg - gjerne noe som er uforenlig med å spise. Og dropp koblingen til samvittighet jo før jo heller - mat er drivstoff og byggesteiner, fullstendig amoralsk. Endret 8. mars 2015 av Pringle 4
Auri Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Grønnsaker kan du spise så mye du vil av med verdens beste samvittighet! Gulrot, argurk, paprika, tomater, salat, sukkererter osv i det uendelige er nesten ingen kalorier og bare god næring. Lag evt hjemmelaget dipp av lettrømme eller kesam, med litt sitronsaft, salt, pepper + krydder jeg liker å ha i er paprikapulver, malt koriander, hvitløkspulver, chili, Litt nøtter (en håndfull om dagen), prøv å finne usalta varianter. Bær og frukt er også bra. Smoothie synes jeg er knall når jeg er sulten og vil ha noe som er sunt og ikke et veldig stort måltid. Kok et egg og del opp i skiver og småspis på. Litt spekespinke rullet i lompe med litt rømme/kesam. Det var det jeg kom på i farta 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Jeg føler at hele problemstillingen er feil... Hva om vi tar en annen tilnærming: Spis skikkelige måltider med variert kost som gjør deg god og mett, og venn deg til at du bare skal spise ved måltidene. Finn på noe annet å gjøre enn å spise hvis du kjeder deg - gjerne noe som er uforenlig med å spise. Og dropp koblingen til samvittighet jo før jo heller - mat er drivstoff og byggesteiner, fullstendig amoralsk. Tro meg når jeg sier at jeg har prøvd å venne meg til å bare spise ved måltidene. Som regel går det greit, men noen kvelder bare må jeg spise et eller annet, og da er det greit å ha sunne alternativer å veksle mellom. TsAnonymous poster hash: 5cd2a...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Kan du ikke kutte opp et stort fat med grønnsaker, og legge det i kjøleskapet? Så hver gang du er fysen, så tar du deg et par biter. Kutt opp agurk, gulrot, brokkoli, blomkål, kålrot, tomater også videre...Det er kjempegodt når grønnsakene er kalde og friske. Anonymous poster hash: 0cfe1...d76
Auri Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Kan ikke tro jeg glemte druer! Hjelpes. Granateple! Jeg synes nesten de smaker godteri. Er litt herk å dele opp og rense, men så verdt det når du sitter der med en bolle med noe som ser ut som smågodt, som er sunt og digg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Grønnsaker kan du spise så mye du vil av med verdens beste samvittighet! Gulrot, argurk, paprika, tomater, salat, sukkererter osv i det uendelige er nesten ingen kalorier og bare god næring. Lag evt hjemmelaget dipp av lettrømme eller kesam, med litt sitronsaft, salt, pepper + krydder jeg liker å ha i er paprikapulver, malt koriander, hvitløkspulver, chili, Litt nøtter (en håndfull om dagen), prøv å finne usalta varianter. Bær og frukt er også bra. Smoothie synes jeg er knall når jeg er sulten og vil ha noe som er sunt og ikke et veldig stort måltid. Kok et egg og del opp i skiver og småspis på. Litt spekespinke rullet i lompe med litt rømme/kesam. Det var det jeg kom på i farta Tusen takk for mange gode tips. ☺️ TsAnonymous poster hash: 5cd2a...1dc
Meridian Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har en tendens til å spise når jeg kjeder meg. Innbiller meg at jeg er sulten, men prøver å stå imot store måltider etter middag, så jeg blir gående og småspise. Hva er godt å knaske på og har LITE kalorier? Jo flere tips, jo bedre, så slipper jeg å bli lei. ☺️Anonymous poster hash: 6972d...62d Popkorn! Selv spiser jeg middag sent, mellom 19 - 20 en gang, så da holder jeg meg mett en stund også får jeg ikke mulighet til å spise fordi jeg må jo legge meg før midnatt. Helst legger jeg meg til å sove 22-23 når jeg må tidlig opp. Helst spiser jeg før 20, for jeg har hørt at det ikke er så bra å spise etter kl.20. Dette har noe å gjøre med at kroppen ikke skal bruke energi på å fordøye mat når vi skal sove. Om natten skal kroppen bruke energi på å restaurere kroppen og huden, og å roe seg ned. Om du spiser middag i 17-18 tiden, så er det lett å føle sult igjen i 20-21 tiden, og det er jo på det tidspunktet hvor man burde roe ned kroppen. Du kan godt spiser noe lett som popkorn, frukt, banan, nøtter, dadler eller noe?
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jeg har en tendens til å spise når jeg kjeder meg. Innbiller meg at jeg er sulten, men prøver å stå imot store måltider etter middag, så jeg blir gående og småspise. Hva er godt å knaske på og har LITE kalorier? Jo flere tips, jo bedre, så slipper jeg å bli lei. ☺️Anonymous poster hash: 6972d...62d Agurk med sitronsaft. Veldig godt å mumse. Kutt i skiver, drypp over sitronsaft, sett kaldt, deretter mums. Veldig godt på sommeren. Edit: Jeg misforstod det der med kjedespising. Jeg tenkte som i å spise opp en hel skål med noe godt. Forsøk å drikke vann og usukret te, når du føler for å stappe noe i munnen av kjedsomhet. Mange ganger når et menneske tror man er sulten, er man egentlig tørst. Ellers er tyggis et godt råd. Når du kjeder deg og vil spise av den grunn, må du ganske enkelt lære deg å finne på en aktivitet. Mat er ikke underholdning. Endret 8. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Druer Anonymous poster hash: 3d3d4...b9b Man går da ikke ned i vekt når man fyller på med druer? De er naturens sukkerbomber. De består av sukker. 2
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 (endret) -dobbelt post- Endret 8. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Popkorn! Selv spiser jeg middag sent, mellom 19 - 20 en gang, så da holder jeg meg mett en stund også får jeg ikke mulighet til å spise fordi jeg må jo legge meg før midnatt. Helst legger jeg meg til å sove 22-23 når jeg må tidlig opp. Helst spiser jeg før 20, for jeg har hørt at det ikke er så bra å spise etter kl.20. Dette har noe å gjøre med at kroppen ikke skal bruke energi på å fordøye mat når vi skal sove. Om natten skal kroppen bruke energi på å restaurere kroppen og huden, og å roe seg ned. Om du spiser middag i 17-18 tiden, så er det lett å føle sult igjen i 20-21 tiden, og det er jo på det tidspunktet hvor man burde roe ned kroppen. Du kan godt spiser noe lett som popkorn, frukt, banan, nøtter, dadler eller noe? Dadler er krise-kost i ørkenstrøk. De er tettpakket av energi og mer fetende enn sjokolade... Bananer er også noe som ikke skal spises som slankemat. Nøtter i store mengder er rike på kalorier og fett. Endret 8. mars 2015 av Tøytigern 4
Gjest HeiHade Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jeg er veldig glad i rå gulrot. Det både smaker fantastisk og er veldig bra for kroppen. Billig er det også. Endret 9. mars 2015 av HeiHade
Gjest Penelopee Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Jeg pleier å kutte opp et stort eple i mange små biter slik at jeg bruker lengre tid på å spise. Du kan også sette bitene i komfyren og steke de til de blir myke med kanel på! Ellers er fryste druer godt og knaske på!
Oppvaskhanske Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 Har også en tendens til å spise når jeg kjeder meg. Syns derfor det er greit å alltid å ha noe lettvindt å knaske på tilgjengelig, for min del blir det epler, appelsin eller jeg lager meg en smoothie bestående kun av frosne bær og sper på med litt vann hvis den blir for tykk. Trenger ikke tilsette noe sukker. Eller så tar jeg en tyggis av og til også, det demper søtsug (vanlig extra-tyggis) Det viktigste er å tenke seg om før man plutselig står halvveis nedi chipsposen.
tøydokka Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 samme problem her.. Selleristenger, agurk, tomater og paprika. Rens og kutt opp, dryss over litt piffikrydder eller urtesalt. Så kan du spise masse uten at det "legger seg"
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Granateple! Jeg synes nesten de smaker godteri. Er litt herk å dele opp og rense, men så verdt det når du sitter der med en bolle med noe som ser ut som smågodt, som er sunt og digg. Hvordan deler og renser du granatepler? TS: Del en appelsin i båter og knask på det! Det kan også hjelpe å sitte med en flaske vann med et sugerør nedi, og så ta en slurk hver gang du ellers ville tatt en bit. Anonymous poster hash: d0534...d79
Auri Skrevet 10. mars 2015 #20 Skrevet 10. mars 2015 Ikke mitt bilde, fant på google Litt avhenging fra frukt til frukt må man pelle litt mer, for det hvite er ikke noe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå