Gå til innhold

Hvor er det best å bosette seg Oslo vest sentralt med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har venner som bor spredt over Oslo og omegn (Bærum etc.), noen har små barn.

Diskuterte litt med en som bor i Oslo vest hvilke steder som er bra og fint å bo med barn - hvis du ikke vil bo i Bærum / Asker men helst i byen - det urbane bylivet.

Hvilke steder er da best å bo - med barn? Noen her med litt kunnskap om dette?

Selv er jeg ikke helt up to date over Oslo, da jeg har bodd andre steder siste årene.

Anonymous poster hash: 3f149...b56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye man har å rutte med. :)

Anonymous poster hash: 1f538...d51
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som det skrives over her, det kommer helt an på hvor mye du vil betale..

Anonymous poster hash: 0993e...c99

AnonymBruker
Skrevet

Eh, i byen, sentrum, og Oslo Vest, da er det jo bare Oslo vest som gjelder da? Frogner, Tjuvholmen, Majorstuen, Adamstuen, St Hanshaugen. Ellers mener du Vindern, Bygdøy, Tåsen, Nordberg, Holmennkollen, Bekkelaget? Det er jo ingen allmenngyldig regel som sier at Homannsbyen er fint for barn, mens Skillebekk er ikke, eller omvendt.

Anonymous poster hash: 41de3...2e8
  • Liker 2
Skrevet

Bekkelaget er ikke på vestkanten. Det tilhører Nordstrand som har samme miljø, men ligger syd i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man kan ha det fint hvor som helst, så lenge man velger et område man trives i og at man føler seg trygg.

Og det aller viktigste er at barna kan gå på skole hvor det er et godt miljø - dette er spesielt viktig i barne og ungdomsårene.

På vgs blir man mer spredt da man kommer inn på helt forskjellige skoler rundt om i Oslo, og det går på karakterer - ikke hvor man bor.

Anonymous poster hash: 098a4...d0b
AnonymBruker
Skrevet

Dere glemte Ullern!

AnonymBruker
Skrevet

Dere glemte Ullern!

Ullern er ikke sentralt og hasr ikke urbant byliv.

Anonymous poster hash: 41de3...2e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri bodd midt i byen med barn. Det er mye forurensning og ikke særlig barnevennlig. Men det er min mening...

Anonymous poster hash: 87308...36c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri bodd midt i byen med barn. Det er mye forurensning og ikke særlig barnevennlig. Men det er min mening...

Bor du selv midt i byen?

Det er mange grønne lunger i Oslo i bykjernen, så det er jo ett fett hvor du bor så lenge det er helt trygt.

Det er mange parker o.l. hvor du kan ta med barna, og det er jo ikke skumlere enn andre steder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Deg om det. Vi bor på Majorstuen med barn og syntes det er helt topp! Det å bo og jobbe sentralt gjør at jeg kan hente i barnehagen 5 min etter at jeg er ferdig på jobb, og erhjemme og kan begynne på middagen 10 min etter det. For vår familie betyr det masse å slippe pendlingen, og ha alt i nærheten :)

Anonymous poster hash: c75d3...9f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bodde tidligere på Tjuvholmen og Majorstua. Vi hadde aldri tenkt å la barn vokse opp i byen. Bor nå i Bærum og stortrives ! Masse natur , fine skogsturer etc. Viktig at barn skal vokse opp i trygge miljø men hvis du måååå i Oslo så blir det vel på disse dyrere område som skillebekk , Frognerparken etc. Spørs hva du har råd til og hva er for barnas beste....

Anonymous poster hash: 3d2e1...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hvirdan bolig dere vil bo i .... Feks st hanshaugen - små balkonger og mange trapper eller rekkehus med hageflekk og lekeplass i nærmiljø sammen med andre nabo barna .

Anonymous poster hash: 3d2e1...001

AnonymBruker
Skrevet

Bor du selv midt i byen?

Det er mange grønne lunger i Oslo i bykjernen, så det er jo ett fett hvor du bor så lenge det er helt trygt.

Det er mange parker o.l. hvor du kan ta med barna, og det er jo ikke skumlere enn andre steder.

Ikke nå lenger nei, har gjort det i 25 år, men nå bor jeg utenfor byen med barn. Det var fint å bo i byen da jeg var ung og likte bylivet, men nå ville jeg ikke bodd der med barn. Det er vel foreldrene det som regel er best for, ikke barna...

Det var også en reportasje på nrk for ikke lenge siden hvor de målte luftkvaliteten i byen både der et barn sov og der man ferdes hele tiden. Det er veldig mye forurensning og min mor har måttet flytte fra byen pga hun ble meget syk av det. Så derfor ønsker jeg ikke å la barna mine vokse opp der fordi jeg er glad i byen.

AnonymBruker
Skrevet

St. Hanshaugen er et flott sted for barn å vokse opp.

Anonymous poster hash: 788bb...406
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes Holmen er ganske fint, mange liker også Røa.

AnonymBruker
Skrevet

Frøen, bolteløkka, st hans haugen, området rundt Frognerparken (madserud)

Anonymous poster hash: 7e92b...e81

AnonymBruker
Skrevet

Deg om det. Vi bor på Majorstuen med barn og syntes det er helt topp! Det å bo og jobbe sentralt gjør at jeg kan hente i barnehagen 5 min etter at jeg er ferdig på jobb, og erhjemme og kan begynne på middagen 10 min etter det. For vår familie betyr det masse å slippe pendlingen, og ha alt i nærheten :)

Anonymous poster hash: c75d3...9f7

Angående forurensning så er jo ikke det helt feil.

Kirkeveien har jo tilogmed vært på et program på NRK om spesielt forurensede gater, og de fraråder barn å oppholde seg i nærheten, samt at beboere ikke lufter der.

Anonymous poster hash: 6d02e...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Glemte si at sentralt blir Majorstuen/Frogner, det meste annet er litt "usentralt" igjen.

Selv hadde jeg bodd på Tåsen om jeg absolutt måtte bo på vestkant, men jeg vil ikke kalle det direkte sentralt.

Anonymous poster hash: 6d02e...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...