AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Vi har ett barn. Vi har litt lyst på en til, men ikke enda, og da blir det minst 6 års aldersforskjell, ettersom sønnen vår nå er 4,5 år. En annen grunn som holder oss igjen er logistikken med henting og levering i bhg og skole. Vi har en bil, og den må jeg ha. Mannen min vil ikke kjøre bil fordi han jobber i Oslo sentrum, og det er vanskelig å parkere. Det er et stykke (30 min) å gå til skolen, og bhg. Det blir veldig mye styr for han å gå til begge steder med to unger, og å dytte en barnevogn. Det er veldig bratt her, og dårlig strødd på vinteren. Det høres sikkert dumt ut, men dette holder oss igjen. Jeg begynner på jobb kl 07 tre dager i uka, så jeg får ikke levert de dagene. Vi ønsker ikke utgifter til en bil til, når det kun er for å kjøre til og fra bhg. Vi vil ikke flytte, da vi nettopp har flyttet inn hit hvor vi bor. Trenger en realitetssjekk, og gjerne noen råd om hva vi bør gjøre. Anonymous poster hash: 29654...e9d
minister-mio Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Dersom dere får barne kommer dere garantert til å finne en løsning på det der. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Vi har ett barn. Vi har litt lyst på en til, men ikke enda, og da blir det minst 6 års aldersforskjell, ettersom sønnen vår nå er 4,5 år. En annen grunn som holder oss igjen er logistikken med henting og levering i bhg og skole. Vi har en bil, og den må jeg ha. Mannen min vil ikke kjøre bil fordi han jobber i Oslo sentrum, og det er vanskelig å parkere. Det er et stykke (30 min) å gå til skolen, og bhg. Det blir veldig mye styr for han å gå til begge steder med to unger, og å dytte en barnevogn. Det er veldig bratt her, og dårlig strødd på vinteren. Det høres sikkert dumt ut, men dette holder oss igjen. Jeg begynner på jobb kl 07 tre dager i uka, så jeg får ikke levert de dagene. Vi ønsker ikke utgifter til en bil til, når det kun er for å kjøre til og fra bhg. Vi vil ikke flytte, da vi nettopp har flyttet inn hit hvor vi bor. Trenger en realitetssjekk, og gjerne noen råd om hva vi bør gjøre.Anonymous poster hash: 29654...e9d dere finner en løsning den dagen dette blir en realitet. Kan barnet ta følge til skolen med andre barn feks? Anonymous poster hash: 052d2...75d 1
Amarone Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 De dagene du begynner kl 07 må du kjøre kollektivt, mannen leverer og setter igjen bilen hjemme eller på avtalt sted slik at du kan hente? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Det har vi faktisk ikke tenkt på, Amarone! Takk Det er en mulighet ja Anonymous poster hash: 29654...e9d 1
Mafalda Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Det var et godt forslag du fikk over her, ja. Rent generelt er jeg enig med Mini-Mio, de aller fleste logistiske knuter lar seg løse når man er der. Løsninger finnes nesten alltid, og man blir ram på å "kriseminimere" og finne lure løsninger. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye, det ordner seg nok. Vi står i alle fall veldig sjelden fast i praktiske problemer, og vi har seks barn...
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Hva er hovedårsakene til at dere har lyst å få barn nr to da?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har barn med 6 års aldersforskjell. Og synes det går veldig bra, har følt at jeg har fått god tid til begge barna. Og de er gode venner, og krangler veldig lite. Nå leker de ikke mye sammen, men iblant. Og ser når vi er på ferie, så er største veldig flink med minste, leker mye med minste da. Nå er jeg alene med de. Men passer på da en av de er på besøk eller overnatting hos venner, så tar jeg den andre med ut på aktiviteter den ønsker. Så jeg får litt kvalitetstid med hver av de. Men er både barnehage og skole 30 min unna? Og går det ikke offentlig transport den strekningen? Da barnet ditt starter i første klasse, har det krav på skoleskyss hvis det er mer enn 2 km til skolen. Går det ikke offentlig transport, må de ordne det på annen måte. Anonymous poster hash: 578a1...cd4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Det er første gangen jeg har hørt at et av argumentene for ikke å få et barn til er at det er fordi det er dårlig strødd om vinteren .Anonymous poster hash: 6d986...755 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Hva er hovedårsakene til at dere har lyst å få barn nr to da? det er vel strengt tatt en privatsak... Anonymous poster hash: 052d2...75d 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 det er vel strengt tatt en privatsak... Anonymous poster hash: 052d2...75d Når ts oppretter en egen tråd om det å eventuelt skulle få barn nr to, så er det helt innafor å spørre om det. Jeg er helt enig i at man ikke spør om det ellers, men når man oppretter en egen tråd om det bør man forvente å få et slikt spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Når ts oppretter en egen tråd om det å eventuelt skulle få barn nr to, så er det helt innafor å spørre om det. Jeg er helt enig i at man ikke spør om det ellers, men når man oppretter en egen tråd om det bør man forvente å få et slikt spørsmål. Anonymous poster hash: 7ed23...63c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Når ts oppretter en egen tråd om det å eventuelt skulle få barn nr to, så er det helt innafor å spørre om det. Jeg er helt enig i at man ikke spør om det ellers, men når man oppretter en egen tråd om det bør man forvente å få et slikt spørsmål. Rull inn, TS spør om råd til å løse logistikken, ikke hvorvidt DU mener at hun skal få barn nr 2 eller ikke. Anonymous poster hash: 7ed23...63c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Når ts oppretter en egen tråd om det å eventuelt skulle få barn nr to, så er det helt innafor å spørre om det. Jeg er helt enig i at man ikke spør om det ellers, men når man oppretter en egen tråd om det bør man forvente å få et slikt spørsmål. det er fortsatt ikke det tråden handler om, så det du spørr om har ingen relevans overhodet... Anonymous poster hash: 052d2...75d 1
Sassenach Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Rull inn, TS spør om råd til å løse logistikken, ikke hvorvidt DU mener at hun skal få barn nr 2 eller ikke. Anonymous poster hash: 7ed23...63c Og poenget ditt var? Spirrevirrevipp har neimen ikke sagt noe på om TS burde få barn eller ikke. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 det er fortsatt ikke det tråden handler om, så det du spørr om har ingen relevans overhodet... Anonymous poster hash: 052d2...75d Jo, det er nettopp det tråden handler om. Men jeg ser jo at man ikke kan forvente at du skal forstå det når du ikke en gang bruker en stor bokstav i begynnelsen av setninger. Og poenget ditt var? Spirrevirrevipp har neimen ikke sagt noe på om TS burde få barn eller ikke. Helt korrekt! Takk!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 Jo, det er nettopp det tråden handler om. Men jeg ser jo at man ikke kan forvente at du skal forstå det når du ikke en gang bruker en stor bokstav i begynnelsen av setninger. Helt korrekt! Takk! Du har virkelig problemer om du skal begynne å henge deg opp i om folk ikke rekker å skrive stor bokstav eller ikke, det sier litt om deg! Men hurra for at du starter med herkseteknikker og personangrep, så får du ødelagt enda en tråd her inne, det er jo det du gjør daglig! Og nei, tråden handler ikke om hvorfor de ønsker et barn til, det handler om hvordan andre får det til gå å opp med levering og henting bhg/sfo - logisitkk i hverdagen. Noe jeg ikke forventer at du skal klare å forstå når du ikke kan diskutere saklig i en eneste diskusjon her inne uten å ty til personangrep og useriøse innlegg. Anonymous poster hash: 052d2...75d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Og poenget ditt var? Spirrevirrevipp har neimen ikke sagt noe på om TS burde få barn eller ikke. Uansett så er grunnen til at folk ønsker et barn irrelevant i denne diskusjonen da det handler om noe helt annet..... Anonymous poster hash: 052d2...75d 1
Bootybuilder Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Uansett så er grunnen til at folk ønsker et barn irrelevant i denne diskusjonen da det handler om noe helt annet..... Anonymous poster hash: 052d2...75d Helt enig!
Bootybuilder Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jo, det er nettopp det tråden handler om. Men jeg ser jo at man ikke kan forvente at du skal forstå det når du ikke en gang bruker en stor bokstav i begynnelsen av setninger. Helt korrekt! Takk! Tråden handler ikke om hvorfor de ønsker et barn til, men hvordan andre får det til å fungere i hverdagen med jobber, skole/bhg. Hvorfor man vil ha et barn til eller ikke vil ha barn er en privatsak, hold deg til temaet i tråden. Forøvrig vanskelig å ta deg seriøst når du starter med personangrep over at noen har "glemt" stor bokstav i begynnelsen av setningen. Det gjør jeg mange ganger når jeg skriver fra pc, er vant til at det gjøres automatisk fra telefon. Å starte med personangrep og gå over til useriøs diskusjon pga en sånn filleting, som ikke betyr noenting fordi du blir saklig kritisert og får beskjed om å holde deg til tema, sier litt om deg. Endret 9. mars 2015 av Bootybuilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå