Gå til innhold

Hvor mye er en sydenferie "verdt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha en god og varm ferie i sommer, helst 2 uker. Innenfor Europa faller valget for vår del fort på Hellas, som vi har feriert flere ganger.

Men hvor mye er det egentlig verdt å betale for en typisk sydentur?

Når jeg ser på prisene for 4-stjerners/5-stjerners hoteller i august er prisene omkring 10-12000 per person. Er dette mye? Hvor bør en sette grensen?

For oss er god mat, og et fint reisemål det viktigste. Shopping bryr oss ikke.

I forhold til hotell vil vi ha nokså ok standard . Det vil si; ingen harde tresenger, og trange bad fra 80-tallet.

Anonymous poster hash: db09a...2bf
AnonymBruker
Skrevet

Bør en også kanskje satse på en restplass når august nærmer seg? Faren er jo da at man ikke får ønsket reisemål. Vi kunne gjerne tenkt oss Santorini eller Naxos.

Anonymous poster hash: 3921c...5d1
Skrevet

En ferie er verdt så mye som dere ønsker å betale. Drar dere etter skolen begynner går prisene litt ned. Sjekk om dere kan spare noe på å sette sammen turen selv ved å kjøpe hotell og fly separat. Du kan også sjekke leie leiligheter da det ofte kan være billigere enn hotell. Vel så ålreit også, synes jeg.

Skrevet

Når jeg kikker på sydenturer, er det alltid uten skoleferie, og til ca. 4000 - 5000 kr per pers for 14 dager. Etter bestilling ender det somregel opp på ca. 7000 kr, fordi jeg gjerne har tatt med transfer, oppgradering og lignende. 4-5 stjernes hoteller.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kikker på sydenturer, er det alltid uten skoleferie, og til ca. 4000 - 5000 kr per pers for 14 dager. Etter bestilling ender det somregel opp på ca. 7000 kr, fordi jeg gjerne har tatt med transfer, oppgradering og lignende. 4-5 stjernes hoteller.

Vi reiser også utenom skoleferien. Jeg finner rundt 8 turer til prisen du nevner fra vårt avreisested, men da mister man også samtidig mange av de mer spennende stedene, og faller rett i turistgryta..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri betalt så mye for chartertur til syden. Hvis du absolutt må, så velg Hellas. Der får du god mat. Det gjør du ikke i Tyrkia og Bulgaria.

Anonymous poster hash: 66816...513
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slekt med en eldre dame (40+) som alltid reiser først til London med sin familie før de drar videre til sine respektive feriesteder. Hun påstår at det er billigere enn å bestille hele reisen her fra Norge. Tror det var på grunn av at der kan man velge mellom flere flyselskap.

Anonymous poster hash: 634c7...355
Skrevet

Vi reiser også utenom skoleferien. Jeg finner rundt 8 turer til prisen du nevner fra vårt avreisested, men da mister man også samtidig mange av de mer spennende stedene, og faller rett i turistgryta..

Det er ikke noe problem å unngå "turistgryta".

Vi kjøper alltid flybilletter separat og leier leilighet eller finner hotell på egenhånd. Vi havner vanligvis i Italia (der er vi mest kjent), men har også de siste årene vært i Hellas, Spania og Frankrike. Fordelen med leilighet er jo også at man slipper å gå ut for å spise middag hver dag. Masse gode råvarer (og billig med norske øyne) på supermarkedet!

Vi styrer bevisst unna steder med mange turister.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri betalt så mye for chartertur til syden. Hvis du absolutt må, så velg Hellas. Der får du god mat. Det gjør du ikke i Tyrkia og Bulgaria.

Anonymous poster hash: 66816...513

Du får ikke god mat i Tyrkia? Hvor pokker har du vært? De har jo helt fantastisk mat i Tyrkia, de har jo et av verdens beste kjøkken.

Her reiser vi ikke charter, vi bestiller fly og hotell hver for seg. I fjor sommer var vi 3 personer, som i 3,5 uke reiste rundt i Italia og Frankrike. For hotell og fly så ble det 19000 kr for alle 3.

Anonymous poster hash: 5853b...ef1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og vi reiste i skoleferien.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slekt med en eldre dame (40+) som alltid reiser først til London med sin familie før de drar videre til sine respektive feriesteder.

Anonymous poster hash: 634c7...355

Eldre dame på 40+? :klo:

Anonymous poster hash: 76bfd...a63

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Til den prisen får man jo også to uker i Thailand på kjempefine hoteller! Noe å ta med i beregningen:)

Anonymous poster hash: 775bd...713
Skrevet

Syden er ikke verdt 12000 kr, da hadde jeg mye heller satset på noe langt mer eksotisk.

På to tastetrykk på solfator.no fant jeg 14 dager til kreta med 4 stjerners hotell til 4000 kr. 5 stjerners fra 7700. Så jeg vet ikke helt hvile reisenettsider du ser på...........

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke god mat i Tyrkia? Hvor pokker har du vært? De har jo helt fantastisk mat i Tyrkia, de har jo et av verdens beste kjøkken.

Her reiser vi ikke charter, vi bestiller fly og hotell hver for seg. I fjor sommer var vi 3 personer, som i 3,5 uke reiste rundt i Italia og Frankrike. For hotell og fly så ble det 19000 kr for alle 3.

.. og et av verdens mest ufordragelige folkeslag. Slår ikke et slag for Tyrkia.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis prisen din på 10 -12000 pr pers gjelder for 2 uker , det vil si 5000 - 6000 pr pers pr uke for 4 til 5 stjernes hotell i august så synes jeg det er helt overkommelig pris jeg da.

Og særlig om dette er før skoleferien en slutt.

Hvis denne prisen er pr uke pr person så synes jeg det er dyrt.

Kan du derimot reise utenom ferier og være fleksibel på datoer og reisemål så kan man få mange kjempebra tilbud med fine hoteller. Har selv fått turer i Europa for 2000 kroner med 4 og 5 stjernes hoteller for en ukes tur og turer til Thailand og Aruba for 3500 pr pers pr uke , 14 dagers tur på flotte hoteller. Har også fått cruise , en uke med fly og all mat for 3200 pr pers rundt Kanariøyene og Marokko og cruise all inklusive med all mat og drikke 14 dager for 7000 pr pers.

Jeg sjekker også flyselskapene sine tilbud når de har salg på biletter og booking.com sine tilbud på hoteller og kan ofte sy sammen en rimelig pakke der selv.

Meld deg på reise selskapene sine nyhetsbrev og følg med på tilbud. Vær fleksibel på reisemål og du kan spare masse og samtidig få en flott tur.

Endret av caroprins
Annonse
Skrevet

.. og et av verdens mest ufordragelige folkeslag. Slår ikke et slag for Tyrkia. Anonymous poster hash: 3921c...5d1

Synd at du har fått så dårlig inntrykk av Tyrkia. Jeg har vært der flere ganger og reist veldig mye rundt i landet. Har aldri opplevd ubehagelige Tyrkere eller dårlig mat så du har kanskje bare vært uheldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ha en god og varm ferie i sommer, helst 2 uker. Innenfor Europa faller valget for vår del fort på Hellas, som vi har feriert flere ganger.

Men hvor mye er det egentlig verdt å betale for en typisk sydentur?

Når jeg ser på prisene for 4-stjerners/5-stjerners hoteller i august er prisene omkring 10-12000 per person. Er dette mye? Hvor bør en sette grensen?

For oss er god mat, og et fint reisemål det viktigste. Shopping bryr oss ikke.

I forhold til hotell vil vi ha nokså ok standard . Det vil si; ingen harde tresenger, og trange bad fra 80-tallet.

Anonymous poster hash: db09a...2bf

hvis du kjøper de billige plassene på Hellas er du garantert å ende i en underkjeller...dessverre..

Anonymous poster hash: 5df7c...63f

AnonymBruker
Skrevet

Synd at du har fått så dårlig inntrykk av Tyrkia. Jeg har vært der flere ganger og reist veldig mye rundt i landet. Har aldri opplevd ubehagelige Tyrkere eller dårlig mat så du har kanskje bare vært uheldig.

Er nok bare ikke jeg som er uheldig.

Det finnes en tråd her inne om reisemål som man ikke vil tilbake til, og da nevner over halvparten Tyrkia.

Det kunne ha vært et bra reisemål om det ikke var for menneskene/mennene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...