Gå til innhold

Hvordan unngå hjertesorg men allikevel tørre å bli forelsket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Javel. Jeg hadde tekstet med en fyr i et par-tre dager, og i går møtte jeg ham for første gang. Vi var hjemme hos ham, og brukte timene til å bli kjent, spøke, le. Det utviklet seg etterhvert til kosing og til slutt endte vi opp i senga. Det var egentlig planlagt fra min side - jeg visste at jeg måtte sove der, for siste buss hjem hadde gått.

Dette har jeg gjort et par ganger - involvert meg med menn uten å ha planer om noe annet enn sex. Det er nok på grunn av mange mislykkede forsøk på seriøse forhold tidligere. Så kommer dilemmaet: når jeg er vel hjemme, fyren et stykke unna og jeg helt for meg selv kommer tankene. Kan han ikke ringe meg opp? Sende en melding? Takke for i går? Hjertet banker fort og fyren er egentlig alt jeg klarer å tenke på.

Jeg er altså i begynnelsen redd for å bli forelsket, men i øyeblikket jeg møter kveldens date er alle disse bekymringene borte. Jeg ler og koser meg, og oppfører meg som at dette er noe jeg vil ha noe mer ut av. Dagen etter er jeg betatt. Og ringer han ikke føles det som en hjertesorg stor nok til at vi skulle vært gift. Jeg føler meg mislykket, uønsket og stygg. Jeg grubler og grubler på hva jeg gjorde galt - for jeg vet jo at jeg er ei attraktiv, veltalende og morsom jente.

Gårsdagens type har ikke gitt lyd fra seg siden vi skilte lag og han kysset meg og sa "vi snakkes". Hvor lenge bør jeg la det gå før jeg slipper ham, eller eventuelt tar kontakt selv? Hvordan skal jeg klare å ikke få følelser og forhåpninger etter bare en kveld? Bruke tid på å gruble, ha vondt i magen..

Huff. Alle svar settes stor pris på! Hilsen evig heartbroken

Anonymous poster hash: 6d82b...3e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å ikke ha sex før du har blitt bedre kjent med personen, ikke illusjonen sik som nå. Enkelte av oss blir mer følelsesmessig knyttet til en person etter at vi har hatt sex og det skapes endorfiner som gjør at man føler en forelskelse uten at man egentlig er forelsket.

Når det er sagt så bør du også ta kontroll over situasjonen selv og ikke sitte å vente. Altså du sender ikke melding dagen etter eller dagen etter der igjen, men f.eks på onsdag skal du sende en melding om at du og noen venner skal dit eller dit og hvis han vil være med så hadde det vært hyggelig. Gjør det casual så blir det også ikke noe big deal hvis han ikke kan eller vil..

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke kjærlighetssorg. Du har sorg over deg selv. Kanskje fordi du svikter deg selv?

Anonymous poster hash: edca9...362
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke kjærlighetssorg. Du har sorg over deg selv. Kanskje fordi du svikter deg selv?

Anonymous poster hash: edca9...362

TS her. Ikke umulig. Men hvordan skal jeg finne kjærligheten hvis jeg hver gang jeg forsøker ender opp med å skuffe meg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å ikke ha sex før du har blitt bedre kjent med personen, ikke illusjonen sik som nå. Enkelte av oss blir mer følelsesmessig knyttet til en person etter at vi har hatt sex og det skapes endorfiner som gjør at man føler en forelskelse uten at man egentlig er forelsket.

Når det er sagt så bør du også ta kontroll over situasjonen selv og ikke sitte å vente. Altså du sender ikke melding dagen etter eller dagen etter der igjen, men f.eks på onsdag skal du sende en melding om at du og noen venner skal dit eller dit og hvis han vil være med så hadde det vært hyggelig. Gjør det casual så blir det også ikke noe big deal hvis han ikke kan eller vil..

TS her. Takk for svar! I utgangspunktet har jeg ikke engang tid til et forhold/hjertesorg - men har jo mine behov for det om. Det er derfor jeg søker slik kontakt som jeg nå har hatt, men ender altså opp med å bare lage rot i mitt eget hode. Skikkelig frustrerende.

Ja - jeg får gjøre det! Jeg er generelt ikke så god på å ta kontakt selv, fordi jeg ofte har opplevd at dersom jeg tar kontakt sier de ja, vi har sex, jeg venter på at de tar kontakt igjen og det gjør de ikke... så for å unngå å bli brukt på en slik måte har jeg heller valgt å vente for å se om de virkelig er interessert... Da burde de ta kontakt, right?

AnonymBruker
Skrevet

er i lik situasjon. du får bare sende en sms og si at du hadde det trivelig! oppdater oss :)

Anonymous poster hash: 65d99...c3d
AnonymBruker
Skrevet

er i lik situasjon. du får bare sende en sms og si at du hadde det trivelig! oppdater oss :)

Det skal jeg gjøre! I like måte :laugh:

Skrevet

Ja - jeg får gjøre det! Jeg er generelt ikke så god på å ta kontakt selv, fordi jeg ofte har opplevd at dersom jeg tar kontakt sier de ja, vi har sex, jeg venter på at de tar kontakt igjen og det gjør de ikke... så for å unngå å bli brukt på en slik måte har jeg heller valgt å vente for å se om de virkelig er interessert... Da burde de ta kontakt, right?

Det handler litt om hvorfor du tar kontakt og hvordan du legger frem det hele. Å vente til de tar kontakt gir ikke noe bekreftelse på annen interesse enn sex uansett. De kan like gjerne ta kontakt for mer sex selv om de tar kontakt.

Ved å invitere han med på noe ute blant venner drar du det hele vekk fra å handle om bare sex.

Skrevet

Jeg ville ikke sendt sms hvis jeg ikke hadde noe å invitere han med på. Sender du en slik melding vil han vite at han kan gjøre hva han vil med deg, fordi du har vist han interesse uten krav.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sendt sms hvis jeg ikke hadde noe å invitere han med på. Sender du en slik melding vil han vite at han kan gjøre hva han vil med deg, fordi du har vist han interesse uten krav.

Du har mange gode råd nettinett, men akkurat det, tar jeg ikke ass. Tåpelig

Skrevet

Du har mange gode råd nettinett, men akkurat det, tar jeg ikke ass. Tåpelig

Er det det? Tenk litt etter selv.... Du treffer en fyr, dere har sex, han merker at han ikke er så interessert i deg og har egentlig ikke tenkt til å gjøre noe mer mer det, men så får han en melding fra deg hvor du skriver"takk for sist, det var veldig hyggelig, når kan vi treffes igjen?" Da tenker han... hm... sexen var god.. hun sier ingenting om hva hun er ute etter men vil treffes, why not...

Setter du krav, som at dere treffes med felles venner, eller dine venner vil han takke nei hvis han ikke har interesse av å henge med deg utenom for sex.. Da vil du vite hva det er du kan få av han..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...