Gå til innhold

oppskrift på opp ned kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på opp ned kake??

Tror det er nøtter som er i bunnen og vaniljekrem i midten?? Noen som vet åssen kake jeg tenker på??

Koldbruna :babysmokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 gr smør

100 gr hasselnøtter hakket

1 dl sukker

Alt legges i en gryte og varmes godt over svak varme til sukkeret "smelter". Alt tømmes i en rund springform som har bakepapir i bunnen. Trykkes/fordeles utover hele bunnen.

3 egg

3 dl sukker

1,5 ts bakepulver

3 dl hvetemel

3 ss kakao

1 dl kaffe kald

Pisk eggedosis. Bland det øvrige forsiktig i. Røren helles over nøtteblandingen som nå er lettere avkjølt. Stekes i ca 50 min ved 150 grader i varmluftsovn.

Fyll:

3 dl kremfløte

2,5 dl vaniljekrem

Fløten stivpiskes og vaniljekremen blandes inn. Del kaken i 2 eller 3 og fyll den med kremen. Nøtteblandingen skal være toppen av kaken.

Skrevet

Opp-ned-kake

100 g nøtter

60 g smør

½ dl sukker

3 dl sukker

3 egg

1 ss kakao

3 dl hvetemel

1 ½ ts bakepulver

½ dl vann

½ dl kaffe

vaniljekrem eller kremfløte

Hakk nøttene grovt. Kok opp smør, sukker og nøttene. Kle en rundt form (24 cm) med bakepapir og legg nøtteblandingen over i bunnen.

Egg og sukker piskes til eggedosis. Hvetemel, kakao og bakepulver siktes og vendes inn i eggedosisen. Bland inn kaffe og vann. Hell røren i formen og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 45 minutter.

Avkjøl kaken på rist. Snu den opp-ned, del i to og fyll med vaniljekrem eller pisket fløte.

Skrevet

Takk.Husker denne kaken fra min barndom.Farmor brukte og bake den,men spurte aldri om å få oppskriften.

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...