Gå til innhold

Skjønner ikke dette med kcal og trening...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at jeg skal ligge på ca 1500 kcal om dagen. Og så trener jeg og forbrenner ca 100-200 kcal. Da havner jeg jo under det jeg skal ha.

Vil det da være bedre å legge seg på 1800 kcal? Skjønner ikke dette helt... Hehe.

Anonymous poster hash: 470a8...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du for eksempel skal ligge på 1500 kcal om dagen for å gå ned i vekt, og forbrenner 200 kcal på trening, betyr det at du må spise 1700 kcal den dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk! det var ikke så vanskelig nei...

Har bare lest så mye indet sistr, men nå skjønner jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett den an. Kommer an på hvor mye du skal ned, hva slags kaloriunderskudd du legger deg på osv.

Jeg skal selv ned ca. 7 kilo. Er ikke overvektig, og ender da opp ganske slank. Hvilket betyr at de 7 kiloene er mer "forfengelighetskilo" som er vanskelige å ta av og tar tid. På en stillesittende dag forbrenner jeg normalt rundt 1900 kalorier. Jeg har satt målet mitt til 1500, men selv med sunn og proteinrik mat går jeg da til sengs sulten - kroppen vil ha mer. For ikke å sulte meg og til slutt sprekke spiser jeg ofte heller 1600 eller 1700. I tillegg legger jeg inn noe trening, men jeg spiser ikke disse tilbake. Så jeg har i hvert fall et kaloriunderskudd på 200 eller 300 kalorier per dag, men antakelig mer hvis jeg forbrenner 300 ekstra.

Problemet er at det noen ganger er noen variasjoner - man beregner ikke helt korrekt kaloriene man inntar. I tillegg er det lett å overvurdere kaloriene man forbrenner.

Så ja, det er meningen at man skal beregne et korrekt kaloriunderskudd og deretter spise tilbake det man forbrenner ekstra for å holde seg til kalorimengde, men jeg foretrekker å f.eks. spise tilbake halvparten for å holde meg på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 25fce...3ea
AnonymBruker
Skrevet

Det står at jeg, på en sittestillende dag bør ha i meg ca 1672 kcal.

Jeg skal ikke ned mye, men ca to (sikkert vanskelige kilo). Det meste sitter rundt magen.

Er 161 cm, 56-58 kg, 22 år.

Har tenkt å trene styrke tre dager i uken, og resten blir bare gå-turer med barna.

Har et mål om å jogge sammenhengende i 20 minutter (storrt steg for meg, får så sinnsykt vondt framme på leggene). Så keg er glad i å GÅ tur.

Dette er litt vanskelig altså ;-p

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at jeg skal ligge på ca 1500 kcal om dagen. Og så trener jeg og forbrenner ca 100-200 kcal. Da havner jeg jo under det jeg skal ha.

Vil det da være bedre å legge seg på 1800 kcal? Skjønner ikke dette helt... Hehe.

Det stemmer ikke helt. Man forbrenner kalorier uansett. Om du hadde gjort husarbeid, gått i butikken, laget mat eller sittet foran PC'en så forbrenner du kalorier. http://www.side2.no/2792898.html

Så det egentlige regnestykket er kcal forbrent under trening minus alternativ energibruk. Spis ekstra kalorier på treningsdagene, men ikke så mye som det du har trent for.

Anonymous poster hash: 0d503...d97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...