AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Tenkte å søke på noen legater. Har dere noen erfaring med disse og hvordan man går frem ? Måtte man vente lenge på svar etter at søknadsfristen gikk ut, og fikk dere svar om det ble avslag ? Anonymous poster hash: 36505...a44
dyptvann Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Jeg søkte på en del legater mens jeg var student og tror jeg dro inn et sted mellom 50 - 100 000 kroner tilsammen. Min favoritt er Eckbos legater. Fellesnevneren for de jeg søkte var at de krevde et budsjett som viste hvordan pengene ville komme til anvendelse. Så gjelder det å skrive en saklig søknad som skiller seg litt ut. ikke skriv en søknad som er stakkars meg der du skriver hvor forferdelig du har det. Jeg hørte svært sjelden fra de jeg ikke fikke noe fra. Jeg husker dessverre ikke hvor lang tid det tok før jeg mottok penger etter søknadsfristen hadde gått ut, men det gikk vel vel gjerne opp til to måneder eller noe.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Jeg behandler søknader i et legat for arbeidsgiveren min. Jeg anbefaler deg å skrive en god og grundig søknad, husk å legge ved relevante dokumenter. Det kommer inn veldig mye "ræl", så de gode og ordentlige søknader skiller seg fort ut. Vi svarer alle som søker, både om de får tildelt noe eller om det er avslag. Lykke til! Anonymous poster hash: b5079...114
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Tenkte å søke på noen legater. Har dere noen erfaring med disse og hvordan man går frem ?Måtte man vente lenge på svar etter at søknadsfristen gikk ut, og fikk dere svar om det ble avslag ? Anonymous poster hash: 36505...a44 Snakker du om økonomisk vanskelig stilte eller utdanningslegater? Anonymous poster hash: e2895...599
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Jeg har selv været i udlandet for at studere, og der havde svært ved at få større legater. Jeg fandt istedet mange små legater. Et af dem jeg fik var dette: https://www.xsmoke.com/no/legat/ Jeg vil også anbefale dig at finne små legater, da her er langt større mulighed for at få dem. Anonymous poster hash: 0421a...d8a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Har noen tips til legater for økonomisk vanskeligstilte? Jeg er ferdig utdannet, uten jobb. Anonymous poster hash: 033dd...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå