Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg spiser 1436 kcal hver dag, og er 16 år, veier 64,8 kg og er 1,70 høy. Er dette altfor lite? Jeg vet at hvis man spiser for lite blir man bare tjukkere, noe jeg ikke vil bli. Jeg har LITT issues med mat, derfor jeg vet hvor mye jeg spiser.

Og: Om man er kjempeflink med kostholdet 6 dager i uka og spiser en sjokolade med 8-1000kcal på lørdager, legger man på seg av det? Eller 200g smågodt?

Anonymous poster hash: f09c2...2e5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

eller er det ikke så lite?

AnonymBruker
Skrevet

er ikke alltid jeg spiser så mange kcal heller, forresten! Men jeg er mett stort sett hele tiden da!

Gjest Runforit
Skrevet

Du er 16 år og midt i voksealderen og du burde ikke tenke på vekt og kalorier.

Fokuset ditt burde være på rene, sunne og gode matvarer, en aktiv hverdag og gjerne 3 dager i uka med trening.

Problemet med for lite mat er at du sulter bort muskelmassen slik at forbrenningen settes ned. Det er derfor mange legger på seg ekstra mye fett når de starter å spise normalt igjen fordi det tar tid før musklene bygges opp igjen slik at forbrenningen blir normal igjen.

Du har en perfekt alder der du kan piske kroppen i superfin form både i utseende og fysikken. Ikke fuck det opp med for lite kalorier og et besatt og dårlig spisemønster. Når du er så ung så er alt som skal til gode matvaner og litt fysisk aktivitet. Resten får du gratis ;)

Legg fra deg alt som heter kaloritelling. Du er for ung og med vekta du har så er ikke noe du skal tenke på engang da du er normalvektig.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

På grunnlag av det du skriver her vil jeg på det sterkeste anbefale at du tar en prat med helsesøster på skolen din eller fastlegen din, og forteller hvordan du tenker angående mat. Det er ikke sunt, og hvis du ikke tar tak i det nå så kan det fort utvikle seg og bli potensielt farlig.

Lykke til :klem:

Anonymous poster hash: 05964...49e
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er 16 år og midt i voksealderen og du burde ikke tenke på vekt og kalorier.

Fokuset ditt burde være på rene, sunne og gode matvarer, en aktiv hverdag og gjerne 3 dager i uka med trening.

Problemet med for lite mat er at du sulter bort muskelmassen slik at forbrenningen settes ned. Det er derfor mange legger på seg ekstra mye fett når de starter å spise normalt igjen fordi det tar tid før musklene bygges opp igjen slik at forbrenningen blir normal igjen.

Du har en perfekt alder der du kan piske kroppen i superfin form både i utseende og fysikken. Ikke fuck det opp med for lite kalorier og et besatt og dårlig spisemønster. Når du er så ung så er alt som skal til gode matvaner og litt fysisk aktivitet. Resten får du gratis ;)

Legg fra deg alt som heter kaloritelling. Du er for ung og med vekta du har så er ikke noe du skal tenke på engang da du er normalvektig.

Jeg klarer dessverre ikke legge det vekk, men jeg spør jo her fordi jeg lurer på om det er altfor lite!

På grunnlag av det du skriver her vil jeg på det sterkeste anbefale at du tar en prat med helsesøster på skolen din eller fastlegen din, og forteller hvordan du tenker angående mat. Det er ikke sunt, og hvis du ikke tar tak i det nå så kan det fort utvikle seg og bli potensielt farlig.

Lykke til :klem:

Jeg har holdt på sånn i 1 1/2 år nå, det går fint men tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer dessverre ikke legge det vekk, men jeg spør jo her fordi jeg lurer på om det er altfor lite!

Jeg har holdt på sånn i 1 1/2 år nå, det går fint men tusen takk!

Ja, det er for lite. At du ikke klarer å legge det vekk er nok et tegn på at du virkelig bør snakke med noen om det.

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Ja, det er for lite mat....du bør ikke gå under 1600 kcal, minimum. Pluss på de dagene du trener.

Om du ikke ønsker en tynnfeit kropp med lite muskler og høy fettprosent så må du spise mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er for lite. At du ikke klarer å legge det vekk er nok et tegn på at du virkelig bør snakke med noen om det.

Det går veldig fint, og jeg spiser jo greit! Er mett stort sett hele tiden :)

Gjest Runforit
Skrevet

Det går veldig fint, og jeg spiser jo greit! Er mett stort sett hele tiden :)Anonymous poster hash: f09c2...2e5

Å være mett er ikke synonymt med å få i seg nok næring.

Det er en grunn til at anorektikere kan føle seg "full" på et glass vann.....

• Liker 3
Skrevet

Du er ei jente på 16 år. Du skal ha det morsomt med venner og leve livet, ikke tenke på kalorier!

Ut i fra det du skriver spiser du lite med tanke på at du er i puberteten og kroppen skal utvikle seg.

Snakk med noen du stoler på som kan gi deg råd og veiledning. Du vil ikke tulle deg mer inn i dette enn du allerede har!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være mett er ikke synonymt med å få i seg nok næring.

Det er en grunn til at anorektikere kan føle seg "full" på et glass vann.....

Jeg er iallefall ikke en anorektiker! Jeg føler liksom at jeg spiser veldig mye, jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er iallefall ikke en anorektiker! Jeg føler liksom at jeg spiser veldig mye, jeg..

Ingen her har sagt at du er anorektiker, men du viser tegn til å være på vei inn i en eventuell spiseforstyrrelse. En med anoreksia kan føle at de spiser altfor mye om de spiser et eple på en dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen her har sagt at du er anorektiker, men du viser tegn til å være på vei inn i en eventuell spiseforstyrrelse. En med anoreksia kan føle at de spiser altfor mye om de spiser et eple på en dag.

Neinei, jeg bare fastslo at jeg ikke er det! :)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er iallefall ikke en anorektiker! Jeg føler liksom at jeg spiser veldig mye, jeg.. Anonymous poster hash: f09c2...2e5

Du spurte, du har fått svar.

Nå er resten opp til deg.

Fortsett en farlig trend med kaloritelling som lett kan føre til spiseforstyrrelse og en ond spiral til helvete der du en dag har sultet deg såpass mye at hjertet svikter.

Eller ta til deg det vi skriver og få en sunn, sterk og frisk kropp. Og ikke minst et mye lykkeligere liv.

• Liker 2
Skrevet

Konsekvenser av å spise for lite:

-underutvikling

-benskjørhet

- lite og tynt hår

- du fryser mye

-trøtt, sliten og energiløs

-søvnvansker

-depresjon

-angst

-tap av mentrurasjon

og mye, mye mer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Konsekvenser av å spise for lite:

-underutvikling

-benskjørhet

- lite og tynt hår

- du fryser mye

-trøtt, sliten og energiløs

-søvnvansker

-depresjon

-angst

-tap av mentrurasjon

og mye, mye mer!

Iknow, men spurte her for å ikke oppleve det der! :)

Skrevet

Iknow, men spurte her for å ikke oppleve det der! :)

Og som du ser av tilbakemeldingene så mener vi at du spiser for lite!

Fokuser på å ha et sunt og variert kosthold der du spiser nok. Du vil ikke ha en ødelagt kropp når du er 25 år som følger av at du sultet deg som 16åring :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er i faresonen til å bli en. Det er derfor du har fått de rådene du har fått. Det virker som du kom inn her for å få en bekreftelse på at du spiser nok, men det gjør du rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 6436a...74c

AnonymBruker
Skrevet

Du er i faresonen til å bli en. Det er derfor du har fått de rådene du har fått. Det virker som du kom inn her for å få en bekreftelse på at du spiser nok, men det gjør du rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 6436a...74c

Ja, jeg ville ha en bekreftelse på at det er nok.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...