Gå til innhold

Del ditt beste datingtips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Etter mine nesten 30 år på denne jorden er jeg i ferd med å gi opp dating. Opp i gjennom årene har jeg vært innom mange forskjellige menn, og opplevd de fleste av de første datene som svært hyggelige. Inntrykket mitt har også vært at han har kost seg, men her kommer problemet: Jeg hører aldri noe mer.

Jeg får dem til å le, vi har gode samtaler, vi blir kjent, har det hyggelig... Noen ganger har vi sex (nei, dette er ikke så lurt, så her er jeg ikke så usikker på hvorfor han ikke ringer tilbake... Selv om - jeg vil jo gjerne ha kontakt videre - til tross for at vi allerede har gjort det.. Hvorfor vil ikke han?)

Er det bare jeg som gang på gang treffer feil menn, eller er dette noe dere også opplever? Del gjerne ditt beste tips for en bra date - for dette her begynner å gå inn på meg... For eksempel kjenner jeg at jeg begynner å få tendenser til å på datene være for ivrig, men vet ikke hvordan jeg skal slutte. Det kommer bare automatisk, som en forsvarsmekanisme på grunn av at ingen noen gang ringer tilbake..

Hilsen fortvilet dame.

Anonymous poster hash: b7c49...d17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste datingtips er å ikke legge noe i datingen. Altså ikke tro at den du skal møte kan være den rette, slik at du har lagt opp hele fremtiden for dere HVIS det skulle vise seg at han var det.

Begynn heller å tenk at han kan kjenne noen som kan være den rette, altså bli kjent med han som en person som du skal bli venn med og ikke noe mer enn det. Da er stemningen mer rolig og du blir faktisk litt mer interessert i han som person enn å fantasere videre om den du tror han kan være..

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste datingtips er å ikke legge noe i datingen. Altså ikke tro at den du skal møte kan være den rette, slik at du har lagt opp hele fremtiden for dere HVIS det skulle vise seg at han var det.

Begynn heller å tenk at han kan kjenne noen som kan være den rette, altså bli kjent med han som en person som du skal bli venn med og ikke noe mer enn det. Da er stemningen mer rolig og du blir faktisk litt mer interessert i han som person enn å fantasere videre om den du tror han kan være..

Hva er vitsen med å date da? Hvis man skal mene at det uansett ikke blir noe?

Anonymous poster hash: b4ddd...638

Skrevet

Hva er vitsen med å date da? Hvis man skal mene at det uansett ikke blir noe?

Anonymous poster hash: b4ddd...638

Man skal ikke mene at det ikke blir noe, heller det motsatte. Man skal se på muligheter ikke bare med den man dater men også videre ut i fra han. Altså hvis han ikke er den rette så kan han kjenne noen som er det. På dem måten er man ikke sånn -enten/eller som du snakker om. Å forberede seg mentalt er faktisk det viktigste man kan gjøre når man dater. Å tenke på den måten som jeg anbefaler skaper en roligere atmosfaire og mindre nervøsitet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører alltid fra de jeg dater, og det er stort sett jeg som avslutter det. Kanskje fordi jeg dater "nedover"? Er i alle fall ofte ikke så tiltrukket av mennene jeg dater. :(

Uansett. Jeg er flink til å snakke med folk. Jeg ler mye. Jeg stiller litt dypere spørsmål. Jeg gir litt motstand. Jeg følger godt med på samfunnet og fremstår nok som ganske reflektert. Jeg er hyggelig mot servitøren (det er faktisk kjempeviktig for meg med en mann som forstår viktigheten av det).

Og jeg har et liv. Jeg har venner, mange interesser og trives med jobben min. Så fremstår nok som en person med verdi, som de jeg dater kan ha det gøy med.

Anonymous poster hash: adda5...0ba
Gjest Godjente
Skrevet

Bare vær naturlig, ha humor, le og omgjengelig. Hyggelig, litt selvsikker, vise at du har tro på deg selv, og bruk litt flørtende blikk og oppmerksomhet rettet mot han ., Vær interessert i hva han forteller.

La han ta den første kontakten videre :)

Skrevet

Hvorfor?

• Liker 2
Gjest Godjente
Skrevet

Hvorfor?

Fordi jeg er gammeldags og fordi menn ofte liker å jakte ;)

• Liker 1
Skrevet

Men det blir liksom så mye "spill" om man tenker sånn... Orker ikke det, jeg :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde du sikkert mistet meg ved mindre det var veldig klart at du ville at jeg skulle kontakte deg, da jeg ikke har noe til overs for den der "menn liker å jakte", så jeg skal være "hard to get", tankegangen

Anonymous poster hash: e45a0...b0e

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Men det blir liksom så mye "spill" om man tenker sånn... Orker ikke det, jeg :laugh:

For meg er det naturlig at menn kontakter meg først, men er jo ikke noe galt i at du gjør det om det faller deg naturlig :)

Der hadde du sikkert mistet meg ved mindre det var veldig klart at du ville at jeg skulle kontakte deg, da jeg ikke har noe til overs for den der "menn liker å jakte", så jeg skal være "hard to get", tankegangen

Anonymous poster hash: e45a0...b0e

Hard to get er man vel ikke , selv om man ikke tar kontakt selv først? Man kan vel takke ja til date og vise interesse om man får forespørsel om date :)

AnonymBruker
Skrevet

Dvs. du legger hele valget for hvem du kommer i kontakt med

oppi fanget til den andre, du har jo ingen kontroll på utfallet

siden du ikke viser iniativ selv. Forteller en del om deg som

person, ikke på noen positiv måte heller.

Anonymous poster hash: 2f718...33b

Gjest Godjente
Skrevet

Dvs. du legger hele valget for hvem du kommer i kontakt med

oppi fanget til den andre, du har jo ingen kontroll på utfallet

siden du ikke viser iniativ selv. Forteller en del om deg som

person, ikke på noen positiv måte heller.

Nei, nå overtolker du :fnise: Vi har jo hatt kontakt da, men han fortsetter og tar neste steg om du skjønner. Stort sett så blir jeg ikke interessert før han viser interesse. Men du må gjerne like noe annet. Jeg setter jo ikke mal for hva andre vil. Bare gav et råd i hva som funker for meg og hva jeg liker. Bare å se bort fra det og ignorer det om du ikke liker det .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører alltid fra de jeg dater, og det er stort sett jeg som avslutter det. Kanskje fordi jeg dater "nedover"? Er i alle fall ofte ikke så tiltrukket av mennene jeg dater. :(

Uansett. Jeg er flink til å snakke med folk. Jeg ler mye. Jeg stiller litt dypere spørsmål. Jeg gir litt motstand. Jeg følger godt med på samfunnet og fremstår nok som ganske reflektert. Jeg er hyggelig mot servitøren (det er faktisk kjempeviktig for meg med en mann som forstår viktigheten av det).

Og jeg har et liv. Jeg har venner, mange interesser og trives med jobben min. Så fremstår nok som en person med verdi, som de jeg dater kan ha det gøy med.

Anonymous poster hash: adda5...0ba

Hva slags dypere spørsmål kan jeg stille han? Kom gjerne med tips…!! Vær så snill :--))

Anonymous poster hash: 3ba01...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå overtolker du :fnise: Vi har jo hatt kontakt da, men han fortsetter og tar neste steg om du skjønner. Stort sett så blir jeg ikke interessert før han viser interesse. Men du må gjerne like noe annet. Jeg setter jo ikke mal for hva andre vil. Bare gav et råd i hva som funker for meg og hva jeg liker. Bare å se bort fra det og ignorer det om du ikke liker det .

Jada, jeg siktet bare til helt i starten når dere begge er fremmede, hvem du forventer

skal ta kontakt først liksom. Hvorfor du eventuellt mener at dette er mannen sin

oppgave, misforstod deg kanskje litt og formulerte meg litt krasst isted, beklager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...