Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen 27.02. Jeg pleier å få eggløsningsslim rundt den tolvte dagen etter mensen. Vet ikke når eksakt eggløsningen er. Har syklus på 28 dager.

Vi hadde sex 6. og 7. mars altså dag 8 og 9 etter mens.

Hva er sannsynligheten for å klare det denne mnd? Neste gang vi har sex er ikke før til helgen igjen, altså 13.03

Anonymous poster hash: eab05...e37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Svømmerne kan leve i 5 døgn hvis forholdene ligger til rette for det, så hvis du feks hadde EL på dag 13 eller 14 så er det en sjans for at de lå der og ventet på egget. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 1dc2e...092
AnonymBruker
Skrevet

Svømmerne kan leve i 5 døgn hvis forholdene ligger til rette for det, så hvis du feks hadde EL på dag 13 eller 14 så er det en sjans for at de lå der og ventet på egget. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 1dc2e...092

Altså jeg er midt oppi eggløsning nå. Det jeg lurte på var om sex den 9.dag etter mens kan gi en graviditet.

Skrevet

Altså jeg er midt oppi eggløsning nå. Det jeg lurte på var om sex den 9.dag etter mens kan gi en graviditet.

Kommer jo an på når man har EL. Hvis du har sex på dag 9 og EL på dag 12 er det gode muligheter - men selv under gode muligheter er det bare 20% sannsynlighet for graviditet. Hvor mange dager det har gått i ditt tilfelle får du regne på selv.

AnonymBruker
Skrevet

I følge el kalkulatoren på babyverden er dine mest fruktbare dager 10-15 mars og el den 13. Jeg vil da tro det er dagene frem til den 13 (fredag) som gir størst sjanse for graviditet! Rett meg gjerne om jeg tar feil ;)

Anonymous poster hash: 76605...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Om du har 28 dager syklus er det jo lite sansynlig at du er midt i el nå. Det er da ikke sikkert el kommer før til helga og sex forrige helg ble da for tidlig Mens sex den 13 som er el dag dersom du har el midt i syklusen kan være for seint.

Start med å teste for el du, for det virker ikke som at du har helt kontroll på el og når man bør ha sex. Tidspunkt har mye å si for om du blir gravid.

Anonymous poster hash: 9c84d...743

AnonymBruker
Skrevet

Om du har 28 dager syklus er det jo lite sansynlig at du er midt i el nå. Det er da ikke sikkert el kommer før til helga og sex forrige helg ble da for tidlig Mens sex den 13 som er el dag dersom du har el midt i syklusen kan være for seint.

Start med å teste for el du, for det virker ikke som at du har helt kontroll på el og når man bør ha sex. Tidspunkt har mye å si for om du blir gravid.

Les igjen! Jeg har el i disse tider. Ikke den 13.!

Jeg vet godt når en må ha sex for å bli gravid. Jeg lurte på om sæden fra sist helg kunne overleve fram til tirsdag/onsdag denne uken.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg vet godt når en må ha sex for å bli gravid. Jeg lurte på om sæden fra sist helg kunne overleve fram til tirsdag/onsdag denne uken.

Sæd kan leve i opptill 5 dager etter samleie, men slik jeg forstod det på gynekologen som utredet oss synker kvaliteten for hver dag..

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er vel veldig liten sjanse for at sæden overlevde i 6-7 dager.

På nettet finner man info om at sæden kan leve opptil 5-7 dager ved opptimale forhold, men tror at denne informasjon er ment mer som advarsel for de som ikke bruker prevensjon og ikke planlegger graviditet.

Alt kan skje, men jeg ville ha satset på neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel veldig liten sjanse for at sæden overlevde i 6-7 dager.

På nettet finner man info om at sæden kan leve opptil 5-7 dager ved opptimale forhold, men tror at denne informasjon er ment mer som advarsel for de som ikke bruker prevensjon og ikke planlegger graviditet.

Alt kan skje, men jeg ville ha satset på neste gang.

Lørdag til tirsdag/onsdag er 3-4 dager 😉, ikke 6-7

Satser på neste gang, vi ;)

Takk for alle svar ☺

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan vet du at du hadde el rundt mandag når du ikke er sikker på når el var? Du eier du bruker å ha el slim dag 12 og el kommer oftest etter el smim, altså dag 14 noe som betyr at el hos deg ikke skulle komme før ca den 13. Det er veldig uvanlig å ha el rundt dag 10 i syklusen (som du var når du starta tråden) når man har en syklus på 28 dager. Jeg spurte faktisk for å hjelpe, for det er jo dumt å feilklkulere el, og med mindre du har testa og tempa ville el på dag 10 og el-slim på dag 12 høres veldig rart ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest nå og du skriver at du har el tolvte dagen etter mensen. Hvis den var 27 hvordan kan du da være midt i eggløsning den 8?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp. Det var visst såpass vanskelig for dere å forstå dette.

Satser på neste pp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp. Det var visst såpass vanskelig for dere å forstå dette.

Satser på neste pp.

Beklager at jeg ikke helt forstår.. Men for meg går ikke datoene og regnestykket opp..!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Lørdag til tirsdag/onsdag er 3-4 dager , ikke 6-7

Satser på neste gang, vi ;)

Takk for alle svar ☺

Med en syklus på 28 dager, har du EL ca. den 12-13. mars. Da blir det en del dager etter du hadde sex.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg ikke helt forstår.. Men for meg går ikke datoene og regnestykket opp..!

Det går fint. Forklarte sikkert dårlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...