AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Hei. Vi hadde ikke anledning til å ta med junior på babysvømming. Tenker nå på å melde han på kurs,men finner bare svømmekurs for barn over 2 år og da må de ha gått babykurs først. Er det allerede for sent for junior?Anonymous poster hash: 329de...77f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Kan dere ikke bare ta barnet med i bassenget og ta tilvenningen selv? Anonymous poster hash: 26d6f...24a 5
Havmus Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Har dere hørt med arrangøren av kursene da om de har noen forslag? Vi har kursdeltagere som aldri har vært med på babysvømming som som kommer som fireåringer på småbarnssvømming. For våres del tilpasser vi øvelsene etter barnas ferdigheter og stiller ikke krav om at de må ha vært med på nybegynnerkurset først. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Kan dere ikke bare ta barnet med i bassenget og ta tilvenningen selv? Anonymous poster hash: 26d6f...24a Ikke sant, når hu mi var 2,5 år så hoppa hun fra kanten og var helt propell i vannet... Har hatt henne med i svømmehallen siden hun var 4/5 mnd. Folk er så tafatte i 2015, de klarer ikke noe uten å ha bruksanvisning og kursing - selv på egne barn. Anonymous poster hash: 017cc...74f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Ikke sant, når hu mi var 2,5 år så hoppa hun fra kanten og var helt propell i vannet... Har hatt henne med i svømmehallen siden hun var 4/5 mnd. Folk er så tafatte i 2015, de klarer ikke noe uten å ha bruksanvisning og kursing - selv på egne barn.Anonymous poster hash: 017cc...74f Hva slags belegg har du for å si at folk er tafatte?Anonymous poster hash: 458a4...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Hva slags belegg har du for å si at folk er tafatte?Anonymous poster hash: 458a4...3e6 Et kjapt blikk på trådene på kG så ser du det..... Anonymous poster hash: 017cc...74f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Her er oversikt over norges svømmeforbund sitt kursopplegg http://www.svomming.no/index.php?articleid=4989 og på www.tryggivann.no finner du hvem som tilbyr hvilke kurs når Anonymous poster hash: 8e6ed...85b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Et kjapt blikk på trådene på kG så ser du det.....Anonymous poster hash: 017cc...74f Deg inkludert da eller?Anonymous poster hash: 458a4...3e6
Blå politibil Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 Ikke sant, når hu mi var 2,5 år så hoppa hun fra kanten og var helt propell i vannet... Har hatt henne med i svømmehallen siden hun var 4/5 mnd. Folk er så tafatte i 2015, de klarer ikke noe uten å ha bruksanvisning og kursing - selv på egne barn.Anonymous poster hash: 017cc...74f Folk må da kunne spørre om råd og kurs uten å bli angrepet på den måten. For alt vi vet er ikke foreldrene komfortable i vann selv. Eller føler de har kontroll nok for å gjøre barnet trygg i vann. TS ta kontakt med den lokale svømmehallen eller svømmeklubben og hør om de har småbarnsgruppe. Det har de på min lokale svømmehall. Da er vi som foreldre med barna i vannet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Vi har gått på babysvømming og småbarnssvømming, og der vi har gått har det ofte vært nye barn i alle aldre (eller rettere sagt under 7 år, siden de tilbyr kurs opptil 7 år..). Instruktørene har vært flinke til å legge opp slik at alle lærer noe selv om nivået kan være litt blandet. Jeg ville tatt kontakt med de som har kurs i området der du bor, de finner sikkert en løsning! Og det er foresten veldig smart å ha med barn på kurs. Jeg har fått en del kommentarer av typen "hvorfor gidder dere betale for kurs, er jo bare å ta med ungen selv", "vi dro til syden et par uker, og nå svømmer hun som en fisk, mye bedre enn å sende ungen på kurs" osv. Vel, nå svømmer 5 åringen vår ryggcrawl med ganske god teknikk og begynner å få tak på vanlig crawl, kan snu seg over på rygg og flyte for å slappe av, har god dykketeknikk og stuper ganske bra. Inviterte en av disse skeptiske foreldrene med i basseng i juleferien, og jeg kan love deg at det ble fort slutt på kritikken av svømmekursene til datteren vår... Jeg synes det er flott at foreldre lærer barna sine å svømme, alt er bedre enn ingenting, og de fleste barn får jo grei opplæring på skolen i tillegg. Men du skal ha godt over gjennomsnittlig peiling på svømmeteknikk for å kunne lære bort det 5 åringen min kan i dag. Det er også ganske annerledes enn den svømmeopplæringen de fleste som er født på 70- og 80-tallet har hatt, så de færreste er faktisk i stand til å lære bort dette på en god måte.Anonymous poster hash: 5e281...5c9 1
Sol79 Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Ikke sant, når hu mi var 2,5 år så hoppa hun fra kanten og var helt propell i vannet... Har hatt henne med i svømmehallen siden hun var 4/5 mnd. Folk er så tafatte i 2015, de klarer ikke noe uten å ha bruksanvisning og kursing - selv på egne barn.Anonymous poster hash: 017cc...74f Mens min på 2,5 år som har vært i svømmehallen siden han var 3 mnd helst vil henge på kanten av bassenget. 2
Aircondition Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Ikke sant, når hu mi var 2,5 år så hoppa hun fra kanten og var helt propell i vannet... Har hatt henne med i svømmehallen siden hun var 4/5 mnd. Folk er så tafatte i 2015, de klarer ikke noe uten å ha bruksanvisning og kursing - selv på egne barn.Anonymous poster hash: 017cc...74f Så dumt av deg å gå fram på denne måten, når alt du tremger og ønsker er bekreftelser og skryt. Det kunne du kanskje oppnådd om du hadde vridd på det: "håper det ordner seg, mitt barn er så trygg i vannet og jeg ser hvor glad hun blir av det, håper ditt barn også klarer set, lykke til". Men det eneste jeg tenkte når jeg leste det du skrev, var at du er er ufyselig frekk som driver og fremmer deg selv med å trø andre i dritten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå