Gå til innhold

omplasseringshund, umulig å få tak i

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en omplasseringshund men lurer på om det er umulig å få tak i. Er små omplasseringshunder veldig attraktive? Jeg har erfaring med dyr og er masse ute i naturen. Jeg har nå forsøkt å få tak i hund gjennom Finn men det er så mange useriøse der. Først hadde jeg en avtale om en hund, hadde avtalt dato for overlevering og gikk og ventet. når datoen kom hørte jeg ingenting og da jeg kontaktet eieren så fikk jeg vite at hunden allerede var omplassert. Har sendt flere meldinger til andre der jeg forteller mye om meg selv og hva jeg kan tilby hunden og blir så skuffet når de ikke engang gidder å svare.

Anonymous poster hash: bb5fa...f79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med omplasseringsentraler heller, de er mer seriøse.

Skrevet

FOD gården

Dyrebeskyttelsen

SPCA Norge

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at profesjonelle, norske aktører som driver med omplassering har mye store blandingshunder, og de få, små de har hånd om veldig fort får nye hjem.

De jeg kjenner som har små omplasseringshunder har typisk hentet de i Øst-Europa.

Finn er og blir useriøst, men man kan selvsagt være heldig. Likevel gir det ikke nødvendigvis den tryggheten og oppfølgingen som seriøse foreninger tilbyr nye eiere.

Anonymous poster hash: 36985...375
Skrevet (endret)

Snakk heller med de seriøse omplasseringsorganisasjonene. Kanskje de ikke har inne en liten hund, men kanskje du kan settes på en slags venteliste så kan du få beskjed når det kommer inn en liten hund som du kan få hilse på og se om dere passer sammen :)

Edit: Syns forresten det er veldig flott at du ønsker å gi et hjem til en omplasseringshund!

Endret av loppekasse
Skrevet

Jeg skrev en annonse på finn.no selv. Skrev at jeg ønsket en omplasseringshund av liten størrelse og skrev hva jeg hadde å tilby en hund og hva jeg hadde av erfaring. Flesteparten av mailene jeg fikk var folk med store hunder a la husky som tydeligvis ikke "så" at jeg hadde skrevet at pga. plass måtte den være av liten størrelse. Men, jeg fikk også en del andre tilbud og jeg måtte til slutt klare å velge ut en hund selv. Det er mange som er i en prosess hvor de har bestemt seg for at de ikke lenger kan ha hund, men syntes det er vanskelig å ta skrittet med å legge ut annonse, finne nytt hjem osv. så da kan det være enklere for de å gå inn å titte selv :) flere av de som kontaktet meg hadde ikke kommet i gang med å legge ut en annonse selv og sa de syntes det var positivt at jeg aktivt lette selv :)

Skrevet (endret)

Ta kontakt med Solplassen. Mener de hovedsakelig kun har mindre hunder :)

http://solplassenhund.org/

Endret av MissPierce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...