AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Del Skrevet 8. mars 2015 Hvilke forventninger har du til din nærmeste leder? Hva skulle du ønske din leder gjorde/ikke gjorde? Har nettopp startet i ny lederjobb, og synes det hadde vært interessant å høre andres synspunkter på dette! Anonymous poster hash: ce496...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Del Skrevet 8. mars 2015 Hvilke forventninger har du til din nærmeste leder? Hva skulle du ønske din leder gjorde/ikke gjorde? Har nettopp startet i ny lederjobb, og synes det hadde vært interessant å høre andres synspunkter på dette!Anonymous poster hash: ce496...e1e Ikke lat som du kan noe du ikke kan. Vær ærlig,så langt det lar seg gjøre. Gi ros og se medarbeiderne dine. Anonymous poster hash: 87d09...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Del Skrevet 8. mars 2015 Ikke kom med endringer av arbeidsoppgaver/rutiner, men gå stille i dørene i noen mnd, se hva som fungerer og eventuelt om det er forbedringer en kan innføre hos dine medarbeidere. Ikke glem at dine medarbeidere har jobbet der lenge, de kan jobben sin og har lagt opp sannsynligvis de beste rutinene for sitt arbeid. Ellers, vis interesse for dine medarbeideres arbeidsoppgaver, det er ikke kjekt å ha en sjef som knapt vet hva en gjør på jobb... Lykke til Anonymous poster hash: 16d32...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 9. mars 2015 #4 Del Skrevet 9. mars 2015 Ikke sett deg på en høy hest og tro du er mer verdt enn andre ansatte. Jeg sier ikke at du er sånn,men kjenner til flere hendelser der ansatte har gått på lederkurs og blitt ledere og plutselig har forandret seg og måten de snakker til andre på, ikke glem at du er "bare"en ansatt med lederansvar. Ikke vær for streng eller for snill. Er du for snill vil ikke folk respektere deg og er du for streng vil folk mislike deg. Snakk hyggelig selvom det er noe negativt som du må ta opp, ikke hytt med pekefinger,hev stemmen eller lignende. Bruk ordet "vi"istedenfor "dere" a la : "dette er noe som vi må finne en løsning med på" Ikke favoriser folk eller delta på baksnakking,det er et stort fy-fy og skjer faktisk ganske ofte med nye ledere,spesielt hvis de er unge. Si vær så snill,kan du osv...ikke si "du,hent den greia der"ihvertfall ikke knips... Hjelp til der det trengs, ikke kom på jobb for å sitte å lakke negler og drikke kaffe mens de andre arbeider. Vær et godt eksempel, du skal lede de andre og støtte opp om dem, og da er det viktig at de respekterer deg og dine avgjørelser. Ikke ta opp noe med folk foran andre, ta personen til side,ikke på allmennmøte. Se behovene til dine ansatte, feks ferie og sånn, har de levert feriesøknad så gi tilbakemelding fort, ikke la det gå lang tid,folk har billetter å bestille. Respekt er noe du gjør deg fortjent til, ikke noe du får, glem aldri det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå