Gå til innhold

Hva inneholder proteiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke matvarer inneholder mye proteiner? Jeg er ikke spesielt glad i rødt kjøtt, så det hadde vært fint med andre forslag enn det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thai clinch
Skrevet

Hvilke matvarer inneholder mye proteiner? Jeg er ikke spesielt glad i rødt kjøtt, så det hadde vært fint med andre forslag enn det.

Kylling, fisk, egg, melkeprodukter.

Skrevet

Bønner/linser sammen med fullkorn inkludert mais og brun ris. Hver for seg gir verken bønner eller fullkorn alle de nødvendige aminosyrene, men sammen gir de alle.

Animalske produkter er også en god kilde.

Skrevet

Bønner/linser sammen med fullkorn inkludert mais og brun ris. Hver for seg gir verken bønner eller fullkorn alle de nødvendige aminosyrene, men sammen gir de alle.

Animalske produkter er også en god kilde.

Ah, så greit da! Takk!

Skrevet

Egg,cottage cheese,skalldyr,fisk,kjøtt

Skrevet (endret)

Soya og quinoa inneholder alle de essensielle aminosyrene. Soyabønner, tofu og quinoa er rik på proteiner.

Ellers kan du spise andre typer bønner (kidneybønner, svarte bønner, black eye beans osv.), linser (grønne, røde osv.), erter (kikerter, grønne erter, gule erter), kornprodukter (fullkornspasta, havre osv.), fullkornsris, bokhvete, frø (solsikkefrø, gresskafrø, linfrø, chiafrø osv.) og nøtter (cashewnøtter, mandler, peanøtter osv.). Grønnsaker inneholder jo også proteiner i ulike mengder, det er bare til å se proteininnholdet på matvaretabellen.no.

Jeg spiser verken kjøtt, sjømat, egg eller melkeprodukter, og det går helt fint :)

Endret av leonie
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...