AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Hei! Jeg lurer på om et skadet hår, virkelig går ann å redde med hårkurer. Håret mitt er skulderlangt, klipper tuppene ca. en gang i måneden. Jeg er daglig bruker av rettetang, bruker sjeldent og aldri varmebeskyttende spray. Jeg bruker, etter anbefaling fra frisører, Wella SP luxe oil og restoremask - altså ollje og hårkur. Men er sløv med bruken, bruker de litt sånn i ny og ned. Nå har jeg bleket håret to ganger på kort tid, og ser at håret har blitt veldig slit og krusete, så det jeg lurer på er om det blir bedre av hårkur og olje, eller om "gjort er gjort" når det har blitt bleket? Anonymous poster hash: b8920...063
kjøttmeis Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Har hørt mange som har fått tilbake et sunt og glansfullt hår selv etter bleking. Men det kan ta tid, og det blir ikke helt som før, i alle fall for mange. Det er gått to år siden jeg blekte mitt hår, og jeg sliter enda med tørt hår, selv om det er klippet kort og blir stusset regelmessig. I dag tester jeg ut kokosnøttolje i håret. Har hatt det i håret i ca. 6 timer nå, og skal skylle det ut om et par timer. Et par timer holder sikkert, men jeg skal ikke gjøre noe i dag, så kan bare ha det i. Kan oppdatere deg om du vil Jeg har tidligere prøvd hårkurer i fra H&M og dagligvarebutikker, men det har ikke funket noe særlig egentlig. -Anbefaler å vaske håret i kaldt og lunkent vann. -Ikke bruke varme ofte. -Ikke bruk for mye shampoo, for det tørker ut håret. Jeg bruker shampoo en gang i uka, og ellers bruker jeg bare balsam. -Hvis kokosnøttoljen fungerer (som mange har påstått), så kan du jo bruke det en gang i uka. Mange sover med det i håret og skyller morgenen etter. Det er i alle fall planen min.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Har hørt mange som har fått tilbake et sunt og glansfullt hår selv etter bleking. Men det kan ta tid, og det blir ikke helt som før, i alle fall for mange. Det er gått to år siden jeg blekte mitt hår, og jeg sliter enda med tørt hår, selv om det er klippet kort og blir stusset regelmessig. I dag tester jeg ut kokosnøttolje i håret. Har hatt det i håret i ca. 6 timer nå, og skal skylle det ut om et par timer. Et par timer holder sikkert, men jeg skal ikke gjøre noe i dag, så kan bare ha det i. Kan oppdatere deg om du vil Jeg har tidligere prøvd hårkurer i fra H&M og dagligvarebutikker, men det har ikke funket noe særlig egentlig. -Anbefaler å vaske håret i kaldt og lunkent vann. -Ikke bruke varme ofte. -Ikke bruk for mye shampoo, for det tørker ut håret. Jeg bruker shampoo en gang i uka, og ellers bruker jeg bare balsam. -Hvis kokosnøttoljen fungerer (som mange har påstått), så kan du jo bruke det en gang i uka. Mange sover med det i håret og skyller morgenen etter. Det er i alle fall planen min. Si fra her hvordan håret ble med kokosolje da! Anonymous poster hash: 936cb...71c
kjøttmeis Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Hei! Nå har jeg fått ut kokosnøttolja fra håret. Vasket med litt shampoo for å rense hodebunnen ordentlig, hadde balsam i etterpå og skylte det godt ut. Var litt usikker på om det ville funke, men håret mitt er helt mykt nå!! Ikke det at håret er blitt sunt på så kort tid, men kanskje det vil fungere over en lengre periode... Hvem vet Verdt et forsøk da.
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Hårkurer hjelper nok forebyggende men hvis håret er slitt av bleking eller varmebehandling er det ødelagt, akkurat som en oppfliset negl. Hår er dødt. Men hårkurer kan pynte på håret kosmetisk og få det til å se blankere og sunnere ut enn det egentlig er fram til neste vask.
Gjest fotballflue Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Er håret ødelagt/slitt (splittede tupper), så kan det ikke fikses med hårkur, da må det klippes. men er det tørt og krusete, som det gjerne blir etter bleking, så kan du reparere håret med en god hårkur. Det er stor forskjell på slitt og tørt hår 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Ååå, der gikk det noe opp for meg! Forskjell på tørt og krusete, og slitt? Har tenkt at krusete og tørt er synoymt med ødelagt/slitt! Men da er det håp da! Tusen takk for svar! :-) Da får jeg bare kure i vei :-) Anonymous poster hash: b8920...063
Kladd Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 For meg har fuktighetsgivende hårkur gjort en KJEMPEFORSKJELL. Fra å ha krusete, flokete hår har jeg fått mykt hår som jeg tar meg selv i å sitte og "kose" med på jobb. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mars 2015 #10 Skrevet 10. mars 2015 Det fungerer på meg iallefall. Den kuren jeg bruker kan jeg bruke på samme måte som balsam, og håret mitt har aldri vært så sterkt, glansfullt og tykt! Jeg er super fornøyd. Bruker forøvrig Sebastian penetrait shampoo og kur
missLynch Skrevet 10. mars 2015 #11 Skrevet 10. mars 2015 Hårkurer fungerer på meg når håret er slitent, i hvert fall. Bruker Redken Extreme hårkur; den er veldig "mektig" og gjør at håret kjennes og ser mye sunnere ut.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 For det første, du bruker hårolje og rettetang mye, det er en dårlig kombinasjon. Du må aldri ta olje i håret før du bruker rettetang, da friterer du håret ditt. Bruk heller oljen til slutt hvis du bruker glattetang. En feil mange gjør. Hårkur kan garantert ha mye å si for hvordan håret ditt blir/er. Håret mitt er avhengig av gode protein og fuktkurer etter at jeg bleket det fra mørkebrunt til blondt. Mitt beste tips er å la glattetangen ligge en stund. Kjøpe en god proteinkur som du bruker 1 gang pr uke og en fuktkur som du bruker ofte. Selv bruker jeg fuktkur etter hver hårvask. Proteinkuren er for å tilføre håret proteiner, noe det trenger etter bleking, og de fleste frisører anbefaler også dette etter bleking. Mine favoritthårkurer er Proteinhårkurer: - Joico K Pak deep penetrating reconstructor - Redken Extreme Strenght Builder Plus - Joico K Pak Retavilux (tror jeg den heter) Fuktighetskurer: - Joico K Pak Intense Hydrator - KMS Moist repair - Moroccan Oil hydrating kur - Redken All soft kur Anonymous poster hash: 12e41...fe4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 Nei, hår er dødt materie, å gi det 'vitaminer' og fett hjelper ikke egentlig - det hjelper likevel selvsagt midlertidig å ha på olje eller andre produkter, det aller meste blir glattere med litt fett på.Anonymous poster hash: 73b24...a3e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Fikk faktisk beskjed fra frisøren om at håroljen kunne brukes sammen med rettetang. Så mulig den er beskyttende. De gangene jeg bruker hårolje, er på kvelden etter dusj, så har ikke utsatt det for "fritering". Men et godt tips hvis det er typisk ved bruk av andre oljer. Takk for svar!! Anonymous poster hash: b8920...063
Blablaa Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Hva er forskjellen på proteinkur og fuktighetskur? Bruker Joico K-pak, en gull en. Men føler ikke det hjelper noe, har også veldig kruset hår i etasjene i håret, der det er litt kort fra før, men ikke i det hele tatt i lengden vet ikke hva som har skjedd
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Hva er forskjellen på proteinkur og fuktighetskur? Bruker Joico K-pak, en gull en. Men føler ikke det hjelper noe, har også veldig kruset hår i etasjene i håret, der det er litt kort fra før, men ikke i det hele tatt i lengden vet ikke hva som har skjedd Da bør du også bruke en fuktkur. Proteinkur alene er ikke nok, du må tilføre fuktighet også😊 1
Blablaa Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Da bør du også bruke en fuktkur. Proteinkur alene er ikke nok, du må tilføre fuktighet også Ah, okei, jeg bruker fuktkur nå, burde jeg også ha en proteinkur?
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 For det første, du bruker hårolje og rettetang mye, det er en dårlig kombinasjon. Du må aldri ta olje i håret før du bruker rettetang, da friterer du håret ditt. Bruk heller oljen til slutt hvis du bruker glattetang. En feil mange gjør. Hårkur kan garantert ha mye å si for hvordan håret ditt blir/er. Håret mitt er avhengig av gode protein og fuktkurer etter at jeg bleket det fra mørkebrunt til blondt. Mitt beste tips er å la glattetangen ligge en stund. Kjøpe en god proteinkur som du bruker 1 gang pr uke og en fuktkur som du bruker ofte. Selv bruker jeg fuktkur etter hver hårvask. Proteinkuren er for å tilføre håret proteiner, noe det trenger etter bleking, og de fleste frisører anbefaler også dette etter bleking. Mine favoritthårkurer er Proteinhårkurer: - Joico K Pak deep penetrating reconstructor - Redken Extreme Strenght Builder Plus - Joico K Pak Retavilux (tror jeg den heter) Fuktighetskurer: - Joico K Pak Intense Hydrator - KMS Moist repair - Moroccan Oil hydrating kur - Redken All soft kur Anonymous poster hash: 12e41...fe4 Den oljen jeg har er varmebeskyttende, så den kan fint brukes sammen med rettetang, føner eller hva som helst. Frisøren min gjør også det
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Ah, okei, jeg bruker fuktkur nå, burde jeg også ha en proteinkur? Ikke hvis du ikke trenger det😊 det ville frisøren din sagt😊
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har større tro på å drikke vann, spiser kokkosfett(den glutenfrie på helsekost), spiser avokado, spise diverse nøtter og frø Selv bruker jeg moroccon oil shampoo og balsam repair, og det syns jeg virkelig hjalp. Jeg har langt hår til midt på ryggen (til albuene mine) og nedre del av håret mitt er slitt, mens øvre del av håret mitt er fint. Håret mitt er veldig fint under håret, dessverre er hårlaget ytterst (som alltid er i kontakt med vær og vind og sol) slitt, så det fine håret mitt under det slitte syns sjelden, med mindre jeg jobber med håret. Tenker på å klippe bort det slitte, men prøver å spise alt det sunne, og bruke moroccon og å passe på håret. Før var jeg ikke flink til det, og det får jeg lide for nå. Spiser mye usunt som inneholdt mye hvetemel og sukker og syntetisk dritt, og drakk mye brus. Anonymous poster hash: 6aa05...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå