Gå til innhold

NAV-brukere er folk fra ALLE lag og sosial status ;-)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye rart om NAV og brukerne i NAV-systemet og vil si at nesten alle har med NAV å gjør i løpet av sitt liv:-)

-Fødsel/barn

-Arbeidsliv (jobbsøkere, de er det mange av til enhver tid!)

-Skader og ulykker som gjør at en må være ute fra arbeidslivet en stund

-Periodevise fravær fra arbeidslivet pga psykisk sykdom og fysisk sykdom - eller begge deler: ofte går de hånd i hånd

-Kurs og aktiviteter

-Rådgivning

-AAP mens man er under behandling for P bli frisk fra nå enn det måtte være (kjenner en Vice President i et stort kraftselskap som tjente masse penger men nå er ha. På AAP (arbeidsavklaring) og har vært det i over 2 år: han regner med og legen hans tror at han vil være tilbake i samme bransje men i en noe annerledes stilling innen to år: han hadde møtt veggen og ble utbrent og sliten).

-Økonomisk støtte for de som ikke har noe...

NAV er så mangt for så mange.

Derfor er det IKKE lurt å være så dømme de og bastant.

Anonymous poster hash: 6414f...93f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle folk får trygd av staten, tenk på alt hva det er du får i barnetrygd feks. 1000 kr i måneden! Så viss du klager på at andre SYKE folk får trygd, så ta ihvertfall å si opp din egen trygd først.

Anonymous poster hash: fff17...229
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og viss du ikke har barn, tenk på hva foreldra dine har fått i trygd - som igjen har kommet deg til gode. Hele 12000 * 18 = 216 000 kroner. Tenk på det du, det har du fått av staten.

AnonymBruker
Skrevet

Og viss du ikke har barn, tenk på hva foreldra dine har fått i trygd - som igjen har kommet deg til gode. Hele 12000 * 18 = 216 000 kroner. Tenk på det du, det har du fått av staten.

Bra deal for staten, siden jeg betalte det tilbake på 6 måneder i fjor.

Anonymous poster hash: 8e054...c92

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du går vel ikke rundt å innbiller deg at barnetrygden alltid har vært så "høy" som den er nå? I 1976, som er det året jeg begynte på barneskolen, så var satsen 708 kr I ÅRET for første barn. Den gangen fikk man riktig nok litt mer for barn nr. 2, 3, 4 og 5 før det flatet ut igjen. Så moren min fikk da den svimlende sum av 2952,-i 1976. Delt på 12 ble det 246 kr i mnd. Vi var 4 søsken, men eldstebroren min var blitt 16, så han fikk hun ikke for.

Barnetrygden økte mye de neste to tiårene før det så stagnerte og begynte å gå nedover igjen, siden den ikke har vært justert siden i 2004 da den faktisk gikk ned med 2 kr i mnd pr barn. Sist barnetrygden økte var i 2001...

Anonymous poster hash: 9d9c8...862

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette bare begrepsforvirring? 'Naver' og 'nav-bruker' er opprinnelig to forskjellige ting, men det er mange som ikke har skjønt det. Nav-brukere er vi stort sett alle på et eller annet tidspunkt, naver er forhåpentligvis de færreste av oss. Forvirringen oppstår når folk tror 'naver' betyr 'alle nav-brukere'.

For ordens skyld: jo, jeg synes det er greit å være kritisk overfor navere. Det burde vi alle være, for de stjeler fra fellesskapet. Jeg er også kritisk til skattesnyltere, folk som lurer til seg ekstra stipend fra lånekassen og de som stjeler i butikken. Snyltere, alle sammen.

Anonymous poster hash: d633f...441

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du går vel ikke rundt å innbiller deg at barnetrygden alltid har vært så "høy" som den er nå? I 1976, som er det året jeg begynte på barneskolen, så var satsen 708 kr I ÅRET for første barn. Den gangen fikk man riktig nok litt mer for barn nr. 2, 3, 4 og 5 før det flatet ut igjen. Så moren min fikk da den svimlende sum av 2952,-i 1976. Delt på 12 ble det 246 kr i mnd. Vi var 4 søsken, men eldstebroren min var blitt 16, så han fikk hun ikke for.

Barnetrygden økte mye de neste to tiårene før det så stagnerte og begynte å gå nedover igjen, siden den ikke har vært justert siden i 2004 da den faktisk gikk ned med 2 kr i mnd pr barn. Sist barnetrygden økte var i 2001...

Anonymous poster hash: 9d9c8...862

barnetrygden har værtfall vært det samme siden da jeg ble født i midten av 90 tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...