Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i et forhold som går på andre året nå.

Vi har et veldig bra samliv på de fleste måter. Vi ler mye sammen, deler samme meninger om det meste. Da mener jeg om barna våre (hvert vårt), penger osv.

Jeg elsker denne mannen mer enn jeg trodde gikk an for meg selv. Og jeg har et problem.

Vi har nesten ikke hatt sex det siste året. Han har mistet sexlysten helt, syns det er blitt ekkelt som han selv sier.

Vi prater mye om dette, og jeg forteller hvordan jeg har det. Til nå har dette gått fint, nesten. Jeg får noen kick innimellom fordi jeg syns dette er vanvittig trist. Det er en veldig viktig del og mangle, og han skuffer meg så innmari ved og ikke prøve og gjøre noe med det. Han er en meget stolt person, så jeg skjønner at og oppsøke hjelp er et nederlag. Men syns han burde hvis vi skal klare og overleve.

Jeg merker jeg får veldig dårlig selvtillit av dette. Det har jeg ikke hatt før. Jeg er blitt sjalu, noe jeg heller ikke har vært før. Nå kan jeg til tider bli gal!

Mannen er 42 år, i sin beste alder. Han sier han ikke vet hvorfor det er sånn. Og jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Er det noen som har noen råd til meg. Jeg har sluttet og mase, det fører ikke noe godt med seg. Vi har nå ikke hatt sex siden april... Han tilfredstiller meg innimellom, men aldri samleie. Han er ikke med.

Jeg trenger sårt noen råd. Det siste jeg vil er at dette skal være grunnen til at det ikke fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe han ønsker terapi for å bli bedre da, for om han elsker deg så vil jeg anta at han ønsker å ta på deg litt...

Det andre alternativet kan jo rett og slett være at han er utro.

Skrevet
Får håpe han ønsker terapi for å bli bedre da, for om han elsker deg så vil jeg anta at han ønsker å ta på deg litt...

Det andre alternativet kan jo rett og slett være at han er utro.

Uff, det tenkte faktisk jeg også... Men får ikke håpe det. Sex er en veldig viktig del av forholdet, så jeg syns det er merkelig at han sier det er ekkelt? Hva er ekkelt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, hva er ekkelt? Godt spørsmål.

Jeg forstår ingenting.

Men fordi han er oppriktig skremt, når jeg har sagt hvilken utvikling dette har for meg. Så må jeg hvertfall velge og tro at han vil satse. Det bare virker som dette ikke plager han, han savner ikke sex. Må tillegge at han er veldig konservativ og er "kjedelig" senga. Men likevel!!?

Det er mulig han er utro, mye man kan gjøre på dagtid når man er selvstendig næringsdrivende. På kvelden er han alltid hjemme med oss, så da får han ikke gjort mye ugang.

Skrevet
Ja, hva er ekkelt? Godt spørsmål.

Jeg forstår ingenting.

Men fordi han er oppriktig skremt, når jeg har sagt hvilken utvikling dette har for meg. Så må jeg hvertfall velge og tro at han vil satse. Det bare virker som dette ikke plager han, han savner ikke sex. Må tillegge at han er veldig konservativ og er "kjedelig" senga. Men likevel!!?

Det er mulig han er utro, mye man kan gjøre på dagtid når man er selvstendig næringsdrivende. På kvelden er han alltid hjemme med oss, så da får han ikke gjort mye ugang.

Jeg ville seriøst tatt dette opp med han. Jeg kunne ikke levd i et slikt forhold. Tenkt på hva DU vil..

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville seriøst tatt dette opp med han. Jeg kunne ikke levd i et slikt forhold. Tenkt på hva DU vil..

Lykke til!

Helt enig med siste innlegg. Synes dette høres helt merkverdig ut. Og det har foregått i ett helt år og du vet fremdeles ikke hva som er ekkelt? Det fortjener du å finne ut. Om han ikke kan gi en god forklaring er det bare en unnskyldning. Huff.

Skrevet

Har du tenkt på at han kan ha vært seksuelt misbrukt en gang i fortiden? Dersom sex er 'ekkelt', han er konservativ og kjedelig i senga, og ikke savner sex, så vitner det i alle fall om at noe er galt på det ene eller andre måten. Jeg sier ikke at det er det, det bare slo meg som en typisk kommentar fra noen som har ubehaglige/skremmende følelser rundt sex.

Skrevet

Stress hemmer sexlysten.

Går bedriften hans godt eller tenker og stresser han mye???

Lykke til og håper dere finner ut av det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Stress hemmer sexlysten.

Går bedriften hans godt eller tenker og stresser han mye???

Lykke til og håper dere finner ut av det.

For og si det sånn så har det siste året vært veldig slitsomt for oss begge. Han har for første gang i sitt liv måtte leve på kjærsten sin fordi det har vært helt dødt i bransjen han driver. Jeg vet at det sliter på han. Og hans elsk for penger.

Dessuten har det vært mye andre ting, som boikotting av folk rundt oss. Noen vil helst se oss fra hverandre. Men likevel er vi her i dag. Og jeg elsker denne mannen over alt.

Jeg bare blir redd for hodet mitt om dagen, det lever av seg selv.

Har bedt ham om å oppsøke Andrologisk senter, de driver med akkurat dette. Men han har brukt flere mnd på å ta kontakt. Litt for stolt tenker jeg. Nå har han lovet meg å gjøre det. Og jeg håper han vil.

Gjest samme situasjon
Skrevet

Jeg har hatt det slik i to år. Han vi,heller ikke søke hjelp. Han har svært mye stress i jobb og er nesten konkurs. Tror det kommer av det. De som tror sex er alt i et forhold har ikke det jeg har her. selv om han sier at han ikke vet om vi noen gang vil ha sex med meg igjen vil jeg gifte meg med han. Det kalles respekt, det kalles kjærlighet det kalles avhengighet. Å miste sexlysten må sees sopm en sykdom. Hadde jeg blitt syk hadde han aldri forlatt meg. Og jeg forlater ikke han!

Stå på!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ligger nok i en del menn at deres primære

oppgave er å forsørge sin familie. Hvis de ikke

lykkes med det føler en del at det går ut over

deres mandighet i vesentlig grad og de kan bli psykisk

impontente i forhold til kona. Dårlig økonomi er noe

mange menn tar langt mer personlig enn det mange

kvinner er klar over. Kanskje årsaken ligger der?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har hatt det slik i to år. Han vi,heller ikke søke hjelp. Han har svært mye stress i jobb og er nesten konkurs. Tror det kommer av det. De som tror sex er alt i et forhold har ikke det jeg har her. selv om han sier at han ikke vet om vi noen gang vil ha sex med meg igjen vil jeg gifte meg med han. Det kalles respekt, det kalles kjærlighet det kalles avhengighet. Å miste sexlysten må sees sopm en sykdom. Hadde jeg blitt syk hadde han aldri forlatt meg. Og jeg forlater ikke han!

Stå på!!!

Jeg ble faktisk ganske oppmuntret av innlegget ditt. Takk skal du ha.

Jeg er helt enig med deg.

Jeg er bare redd vi skal skli over til venner.

Håpløs situsjon. Men jeg klarer ikke å se for meg en hverdag uten han heller.

Og til siste gjest; du har et poeng.

Min samboer er av den gamle skolen akkurat der. Det er hans plikt og oppgave at jeg har alt jeg ønsker meg. Og at vi aldri skal slite med og betale for oss. Fint det. Men det ødelegger så mye. Jeg er ikke spesielt pengeglad, og trenger heller ikke masse stæsj og ting for å være lykkelig. Jeg vil ha et fint liv jeg, med han! Ikke pengene hans! Dette har jeg sagt flere ganger. Men han er bare sånn.

Men årsaken ligger vel der også.

Det triste er at det bare blir verre. Han blir mer og mer fraværende når det kommer til sex. I går sa han at han nesten ble uvel av tanken...Hyggelig. Det neste er vel at han ikke klarer å ligge ved siden av meg en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror det må ligge noe mer bak. At forholdet kan skrante i vanskelige tider har jeg også erfart. Men alikevel....

Det er tross alt et meget viktig behov vi mennesker har og for meg er det stor forskjell på å ikke ha sex så ofte pga av utenforliggende forhold, og å synes det er ekkelt og utelukke det helt.

Sex kan ofte være noe man trenger nettopp i vanskelige tider. Glemme alle problemer for en stakket stund. Nei, jeg skjønner ikke at denne siden av et ellers godt samliv skal være helt dødt med mindre det ligger ting som sykdom eler andre åpenbare ting bak.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei du. Eg forstår deg veldig godt korleis du har det. Eg har sjølv ein sambuar som eg ikkje har hatt sex med på 5 mnd. Eg er ganske fortvila og har tatt det opp med han mange mange gongar.

Problemet hans er at han har lite overskudd og dårlig sjølvtillit. Han trur rett og slett han gjer ein dårleg jobb og at han ikkje klarer å tilfredsstille meg. Han er utrulig glad i meg, og det er med sikkerhet at han ikkje er utro. Derfor synest eg at tanken om utroskap som mange nemner her, ikkje må skremme deg. Det er ikkje nødvendigvis det som er årsaken. har han det vanskelig med jobb, økonomi eller andre ting, kan det være det som ligg bak. Snakk også med han om korleis han har det med seg sjølv. Eg håpar dokke finn ei løysing på det, for det slit så innmari på ei sjølv. Og ja, eg får også tankar om det er noko gale med meg...

Eg sjølv må berre fortsette å få han på andre tankar, for det er ingen andre eg vil meir ha enn han.

Gjest she is magic
Skrevet

Ikke noe er verre en å ha en kjæreste som man vil ha et forhold til, og som ikke ønsker nærkontakt tilbake. Det sliter mye.. Hele ens eksistens går på å funere og gruble påh hva man gjør galt og hvorfor.. Man prøver å finne ut hvordan man skal få han tilbake hele tiden og alt dette sliter på både kropp og sjel.. Dette fordi du blir hele tiden påmindt hvor håpløst dette er ved at du ser han hele tiden. Da blir savnet og lengselen står og man finner feil hos seg selv, som man ikke har.

Midt opp i alt dette - mens du bruker energi på å forstå hva som skjer og pleie sorgen over å ha "mistet" den man elsker, så må man fungere i et jobb og familie generelt. DET er pyton...

Finn ut hva som må til for at du skal ha det bra. Ikke inkluder han i planene for det du ønsker. Hva ønsker du, som ikke har noe med han å gjøre. Finn ut hvordan du skal virkeliggjøre dette.

Barnet ditt... de små blir ofte den som blir offer i slike forhold - dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...