Gå til innhold

Hvilke spørsmål skal man stille på date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på en 3. date med en gutt jeg er forelsket i.. Første gangen jeg har blitt det etter såppas kort tid. Vi har vel og merke kjent hverandre i ett år nå, da.

Vet hva han studerer, hva han interesserer seg for og slikt - men hvordan skal jeg komme under huden på han? Hvordan bli bedre kjent? Hvilke spørsmål skal stilles for å se hvilken type han er, selvom jeg har en viss anele? Noen spennende spørsmål jeg kan stille han?

Setter utrolig pris på alle svar. Jeg er helt grønn på slikt!!!

Er 20 år gammel jente :)

Anonymous poster hash: 49a0a...520
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noe å komme med, men følger gjerne! :)

Skrevet

Jeg er veldig interessert i reising, så jeg ville spurt om hvor han ville reist hvis han kunne valgt hvor som helst i verden, og hvorfor/hva han ville gjort der. Synes det sier litt om personen, også litt uavhengig av hvor interessert du er i det :)

Gjest Frank Slade
Skrevet

Har du noen forslag selv? Av og til kan man faktisk spørre direkte rett ut hva man lurer på.

Om en jente forteller meg hva hun utdanner seg til eller hva hun jobber med, så er jeg som regel veldig nysgjerrig på hvorfor hun valgte akkurat dette. Om hun vurderte noe annet. Om hun føler hun har valgt rett. Kanskje spør jeg om hun aldri vurderte noe annet og kommer kanskje med et forslag, i.e., "Du vurderte aldri å bli XXX?"

Svarene hennes kan fortelle meg mye om hvordan hun er som person, hvordan hun tenker og hvilke verdier hun har. Noen ganger har jeg opplevd at en jente oppdager nye ting om seg selv og hvordan hun tenker når vi snakker sammen.

Hvis hun forteller meg en eller annen mening hun har, så graver jeg gjerne litt dypere for å finne ut hvorfor. Om hun ikke kan svare er det også litt interessant.

Jeg har ikke lyst å gi noen spesifikke spørsmål ettersom jeg ikke har noen selv. Nøkkelen er å være genuint nysgjerrig og interessert og la det komme naturlig av det. Ikke spør om ting du ikke bryr deg om.

Jeg liker også forslagene til Aviale. Generelt er det en god ide å unngå ja/nei spørsmål og heller stille spørsmål som inviterer til noe mer. Og når noen gir et svar, er det som regel alltid et eller annet i svaret deres som inviterer til et nytt spørsmål. En eller liten detalj eller avklaring.

Ellers er det bare å nyte tiden dere har med hverandre og ikke stresse. La ting utvikle seg naturlig. Må huske å kysse litt også. Ikke kun snakking.

:)

• Liker 1
Skrevet

Et nyttig tips for å få noen til å åpne seg, er å åpne seg selv først.. Hvis du forteller noe personlig om deg selv og viser at du stoler på han, er det stor sannsynlighet for at han også vil åpne seg og stole på deg..

• Liker 1
Skrevet

Ditt samtalen leder dere hen? Et personlig spm. "ut av det blå" vil virke kunstig og gjennomtenkt. Du leder an samtalen slik den går. Han kan fortelle om en tur familien tok, og du stiller videre spm. om familien eller foreldre, han forteller en detalj og du stiller et spm. der han kan utbrodere. Osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...