Lillie Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Noen av dere som er registrert på en av disse datingsidene? Jeg innrømmer at jeg kjeder meg av og til som singel, selv om jeg nok ikke er helt klar for noe forhold ennå (har datet litt, men vært den som har avsluttet det). I går kveld satt jeg her og fikk lyst til å snoke litt på disse datingsidene Men for å gjøre det måtte jeg registrere meg...Jeg kom så langt som til den siden der jeg skulle skrive litt om meg selv (dette var Møteplassen). Aner ikke hva jeg skal skrive, for jeg er jo egentlig ikke aktivt ute etter å treffe noen, men samtidig hadde det vært morsomt å treffe en man kan bli bedre kjent med. Dere som er på disse sidene, kan dere si litt om hvordan det er? Jeg er totalt "grønn" på dette, har aldri prøvd før. Må innrømme at jeg har alltid syntes det var litt kleint, tenk om jeg "treffer" på naboen?? Vet at ex'en har vært inne både på Møteplassen og Tinder og truffet damer gjennom disse. Jeg for min del syns slikt er kjempeskummelt, føler jeg eksponerer meg for hele verden ("Se på meg, jeg er singel og desperat"...hehe. Kanskje ikke SÅ ille, men dere skjønner kanskje hva jeg mener...) Jeg bor i en forholdsvis liten by der jeg kjenner til mange, om ikke personlig så via andre. Likevel vet jeg at det er mange single her i byen, men det er ikke bare å treffe på de. Var litt nysgjerrig på om de kanskje er på disse sidene...? Erfaringer, anyone? 1
Gjest EspenAskeladd Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Bruk OKcupid, langt bedre enn de andre. Gratis side. 1
Gjest Minesveiper Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Har en kvinnelig kolega på 30+ som registrete seg på møteplassen. Hun hadde fått 150+ meldinger fra forskellige menn bare første måneden, jeg ble helt sjokkert.. Hun valgte selvfølgelig en av de kjekke som virket hyggelig Utrolig praktisk for henne egentlig. Hun kan gjøre alle aktivitetene hun har lyst til på dagen og på kvelden når hun sitter seg ned i sofaen kan hun sjekke gjennom "friermassen", og se om det er noen hun synes er kjekke der. Hun slipper å gå på byn eller andre aktiviteter for å bli sjekket opp og sparer masse tid. Eneste ulempen med dette er vel at hun må sile ut hvem som bare vil ha sex og hvem som er seriøse. Hadde vært interessant å kjøre en regresjonsanalyse for å se hvilke faktorer/forklaringsvariabler som gjør at folk får mange meldinger på slike sider.
Gjest EspenAskeladd Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Viktigste faktoren er at man er kvinne, ikke mann 1
Lillie Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2015 Bruk OKcupid, langt bedre enn de andre. Gratis side. Sjekket så vidt ut denne siden, men var ikke lett å finne noen som var fra min lille by akkurat. Hvis man er interessert i langdistanseforhold er dette kanskje tingen...? Har en kvinnelig kolega på 30+ som registrete seg på møteplassen. Hun hadde fått 150+ meldinger fra forskellige menn bare første måneden, jeg ble helt sjokkert.. Hun valgte selvfølgelig en av de kjekke som virket hyggelig Utrolig praktisk for henne egentlig. Hun kan gjøre alle aktivitetene hun har lyst til på dagen og på kvelden når hun sitter seg ned i sofaen kan hun sjekke gjennom "friermassen", og se om det er noen hun synes er kjekke der. Hun slipper å gå på byn eller andre aktiviteter for å bli sjekket opp og sparer masse tid. Eneste ulempen med dette er vel at hun må sile ut hvem som bare vil ha sex og hvem som er seriøse. Hadde vært interessant å kjøre en regresjonsanalyse for å se hvilke faktorer/forklaringsvariabler som gjør at folk får mange meldinger på slike sider. Høres jo ganske interessant ut Jeg er ikke der ennå at jeg kunne tenkt meg å legge ut bilde, men det kommer mest av den eksponeringsbiten jeg ikke er helt komfortabel med. Har ei venninne som også var på Møteplassen, hun fikk mange svar fra menn herfra. Hun hadde ikke lagt ut bilde, men svar fikk hun likevel
Gjest EspenAskeladd Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Sjekket så vidt ut denne siden, men var ikke lett å finne noen som var fra min lille by akkurat. Hvis man er interessert i langdistanseforhold er dette kanskje tingen...? Ja, det er problemet med OKcupid, det er for lite kjent, og folk betaler store summer for sider som møteplassen og sukker i stedet selv om de gir de samme tjenestene. Om du bor i liten by er det kanskje lite å hente der. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 OKCupid er bedre enn Møteplassen,Sukker og alt det andre skvipet til sammen. Beklager, men jeg hadde ikke gitt de norske betalings sidene 5 øre for at jeg bare skal LESE en profil og sende en melding! Det blir rett og slett for dumt. De kan virkelig tjene penger på ensomme,single mennesker. Hadde alle de fra Møteplassen og Sukker flyttet seg over på OkCupid så hadde det vært det beste; helt gratis, MYE bedre layout og interface på hele siden, samt at man får større utvalg av nordmenn også. Sånn som jeg har erfart så funker OKC for de som bor i større byer. Er fra Oslo, og har møtt noen nordmenn herfra som det har blitt noen dates av (+ et langvarig forhold) Jeg har blitt kontaktet av folk fra USA, men det synes jeg er like gøy; å se litt hva som befinner seg utenfor Norges grenser også...Mye eyecandy der. Anonymous poster hash: a52fd...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Hadde vært interessant å kjøre en regresjonsanalyse for å se hvilke faktorer/forklaringsvariabler som gjør at folk får mange meldinger på slike sider. Utseendet. Simple as that! Anonymous poster hash: a52fd...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Kvinner kan vasse i menn på datingsider, omtrent uansett hvordan de ser ut fordi det er flere menn og mange er desperate etter å få seg noen. Anonymous poster hash: b03b3...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Kvinner kan vasse i menn på datingsider, omtrent uansett hvordan de ser ut fordi det er flere menn og mange er desperate etter å få seg noen.Anonymous poster hash: b03b3...5f7 Det stemmer nok i mange tilfeller,men det blir en fattig trøst for de kvinnene som faktisk er ute etter å finne en seriøs mann. Anonymous poster hash: 93e65...904
Lillie Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2015 Så Møteplassen koster penger altså? Trodde kanskje det var gratis, men det er kun for å registrere seg at det er gratis? Kanskje jeg heller får prøve meg på Tinder da Har hørt mye om denne appen, men tviler for at jeg har noe der å gjøre....
Gjest Nosoul Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har det litt som deg TS, jeg er ikke helt klar for noe forhold.. Men av og til blir jeg nysgjerrig på hva som finnes "der ute". Jeg har både tinder og hot or not. Men får liksom ikke noe ut av det. Syns det er skikkelig teit at disse datingssidene i Norge skal koste flesk OKCupid blir nok heller ikke noe "klaff" for meg, da jeg bor på en alt for liten plass...
Lillie Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har det litt som deg TS, jeg er ikke helt klar for noe forhold.. Men av og til blir jeg nysgjerrig på hva som finnes "der ute". Jeg har både tinder og hot or not. Men får liksom ikke noe ut av det. Syns det er skikkelig teit at disse datingssidene i Norge skal koste flesk OKCupid blir nok heller ikke noe "klaff" for meg, da jeg bor på en alt for liten plass... Hvorfor får du ikke noe ut av Tinder? Er det for useriøst? Har hørt mange sier at det er greit å ha Tinder hvis man er ute etter noe uforpliktende, men så kjenner jeg også par som har truffet hverandre på Tinder. Jeg aner virkelig ikke, jeg er jo nysgjerrig, men samtidig "verner" jeg om singeltilværelsen. Snakk om å være "spalta" altså
Gjest Nosoul Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Hvorfor får du ikke noe ut av Tinder? Er det for useriøst? Har hørt mange sier at det er greit å ha Tinder hvis man er ute etter noe uforpliktende, men så kjenner jeg også par som har truffet hverandre på Tinder. Jeg aner virkelig ikke, jeg er jo nysgjerrig, men samtidig "verner" jeg om singeltilværelsen. Snakk om å være "spalta" altså Altså, jeg får titt og ofte matcher, men det blir liksom bare med det Jeg har prøvd å ta kontakt selv, men 90% av tilfellene er det uten hell. Kan hende jeg bor på for liten plass. Når jeg brukte Hot or Not når jeg var i Kr.sand hos ei venninne, flommet det jo nesten over. Jeg får flytte å se om det hjelper
Lillie Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #15 Skrevet 8. mars 2015 Altså, jeg får titt og ofte matcher, men det blir liksom bare med det Jeg har prøvd å ta kontakt selv, men 90% av tilfellene er det uten hell. Kan hende jeg bor på for liten plass. Når jeg brukte Hot or Not når jeg var i Kr.sand hos ei venninne, flommet det jo nesten over. Jeg får flytte å se om det hjelper Hm...skal tro om plassen jeg bor på er for liten da? Er en liten (mellomstor?) by i Norge, men tror nok at det er marked for det her (vet i alle fall om mange som er på Tinder her fra byen). Men jeg er litt feig da, ikke så veldig gira på å eksponere meg selv (med bilde og alt...skummelt) Må tenke litt på det der med Tinder tror jeg Er kanskje lettere å være singel i en større by enn på en liten plass. I alle fall har man flere å velge i hvis man bor i en større by. Uansett, håper du får klaff snart
Gjest Nosoul Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Hm...skal tro om plassen jeg bor på er for liten da? Er en liten (mellomstor?) by i Norge, men tror nok at det er marked for det her (vet i alle fall om mange som er på Tinder her fra byen). Men jeg er litt feig da, ikke så veldig gira på å eksponere meg selv (med bilde og alt...skummelt) Må tenke litt på det der med Tinder tror jeg Er kanskje lettere å være singel i en større by enn på en liten plass. I alle fall har man flere å velge i hvis man bor i en større by. Uansett, håper du får klaff snart Du trenger jo ikke å ha bilder av deg i begynnelsen. Da får du jo sett om det er noe for deg eller ikke Jeg tror det kan være fordeler med å være singel i større byer enn små ja, uten at jeg har prøvd å være singel i en storby.
Sandie Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 Så Møteplassen koster penger altså? Trodde kanskje det var gratis, men det er kun for å registrere seg at det er gratis? Kanskje jeg heller får prøve meg på Tinder da Har hørt mye om denne appen, men tviler for at jeg har noe der å gjøre.... Du kan velge å være gratismedlem,men da kan du kun kommunisere med menn som har VIP+ abonnemang.Det er en del menn som har det,men kjøper du ditt eget abonnemang (ordinær VIP) kan du kontakte og svare på meldinger fra alle andre VIP og VIP+ medlemmer.For å matche deg mot andre i matching-testen må du også være VIP. I starten kan det uansett være greit å være gratismedlem,bare for å se hvordan Møteplassen fungerer. Etterhvert vil du også få tilbud om å bli medlem til lavere pris enn hvis du tegner VIP abonnemang med en gang.Tror det billigste abonnemanget koster 129,- måneden.Det fikk jeg tilbud om etter å ha vært gratismedlem i noen uker.Måtte da binde meg til å betale i 6 måneder,men det var greit nok. På Sukker og OkCupid står du friere til å sende meldinger uten abonnemang.
For the ladies Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 Du trenger jo ikke å ha bilder av deg i begynnelsen. Da får du jo sett om det er noe for deg eller ikke Jeg tror det kan være fordeler med å være singel i større byer enn små ja, uten at jeg har prøvd å være singel i en storby. Hvis man kaller Stavanger en "storby" så er det ikke noe mer futt her. Verken med Tinder eller andre useriøse konsept. Møteplassen og slikt er noen oppegående fra tid til annen, men er ikke veldig mye action der heller. De fleste siden har mange "brukere" men er ytterst få som er aktive og kommer noe lenger enn hei og hå. Og ikke minst, er stort sett samme evig single folka man ser på kryss av dating plattformene :-/ 2
Gjest Nosoul Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 Hvis man kaller Stavanger en "storby" så er det ikke noe mer futt her. Verken med Tinder eller andre useriøse konsept. Møteplassen og slikt er noen oppegående fra tid til annen, men er ikke veldig mye action der heller. De fleste siden har mange "brukere" men er ytterst få som er aktive og kommer noe lenger enn hei og hå. Og ikke minst, er stort sett samme evig single folka man ser på kryss av dating plattformene :-/ Stavanger er jo myyye større enn den byen jeg bor i.. Så hvis til og med Stavanger er dødt når det kommer til slikt, så sier vel det sitt Kanskje man skulle lage noe dategreier her inne på KG istedet for?
For the ladies Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Stavanger er jo myyye større enn den byen jeg bor i.. Så hvis til og med Stavanger er dødt når det kommer til slikt, så sier vel det sitt Kanskje man skulle lage noe dategreier her inne på KG istedet for? Tror nesten det er større sjangse for å få noe ut i det virkelige liv fra nettet på en mindre plass. For da har man jo ikke så mange andre valg, og man må nesten gi folk litt mer en sjangse. I storbyen så er det jo "så mange" å velge mellom at det blir fort litt overdrevet picky og da også sikkert fort velger folk man ellers ikke ville kommet i kontakt med og de som faktisk har noe for seg aldri får sjangsen. KG-Dating ja, nesten mer troen på det, folk er ihvertfall vesentlig flinkere til å følge med her inne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå