Gå til innhold

Hva er effektivt mot de såkalte "håndtakene"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jogging som er den mest effektive treningsmetoden for å bli kvitt "håndtakene"?

Vil tro sykling også kanskje har en effekt? Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. Tren deg svett regelmessig og hold deg på 1600-2000 kcal alt etter hvor mye du trener.

Anonymous poster hash: 9ecc5...058
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke sagt at jeg skal punktslanke meg heller, jeg lurer på hva som er mest effektiv trening mtp håndtakene!

Skrevet (endret)

Du kan ikke punktslanke deg, og det er ikke noen spesiell trening som hjelper. Du må ned i vekt/fettprosent, enten ved å spise litt mindre eller trene litt mer, eller en kombinasjon, men uansett hva du gjør, er det kroppen din - genene dine - som bestemmer hvor fettet lagres.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Fettprosenten må ned. Om du gjør det via trening eller kaloriunderskudd spiller ingen rolle, men du må i underskudd for at kroppen skal brenne bort fettet. Du vil da brenne fett jevnt over hele kroppen og det er vanskelig å si hvor fort håndtakene slipper da det er individuelt hvor kroppen slipper fettet først.

• Liker 2
Skrevet

Gode gener

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. Tren deg svett regelmessig og hold deg på 1600-2000 kcal alt etter hvor mye du trener.

Anonymous poster hash: 9ecc5...058

1600-2000kcal kan være ganske mye, det spørs helt på TS sin bygning og trening.

Anonymous poster hash: 84b3f...fd9

Skrevet (endret)

Har ikke sagt at jeg skal punktslanke meg heller, jeg lurer på hva som er mest effektiv trening mtp håndtakene!

Kosthold, kalles treningsmetoden som hjelper

Endret av King of the North
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er slank ellers men har fettsamling rundt midja er det nok kostholdet som bør endres. Jeg ville kuttet ut sukker, ferdigmat, brødmat og heller spist mye grønnsaker, litt frukt, nøtter, bær, fisk og sunt fett.

Anonymous poster hash: 7154b...3e4
  • Liker 1
Skrevet

Det går ikke ann å punktslanke seg, men det går ann å trene musklene i området.

Hvis man går ned i vekt uten å trene magen kan man ende opp tynnfeit og dvask, styrker du derimot musklene under fettet som skal bort, så har fettet noe å "gripe rundt"og tilpasse seg til.

Skal du trene sidene så kan du feks ta en manual som er litt tung,holde den i hånda mens armen henger ned langs kroppen og bøye deg til siden. "Side bend" kan man vel kalle den, også hjelper det på å styrke musklene v å ta skrå situps og andre skråøvelser som feks planken på siden.

Det beste er jo å tenke helhet, nytter ikke å ta 1000situps, for å trene kun magemusklene holder det med 5-7min med 1-5 forskjellige øvelser der du tar 20x3-4 pr øvelse,eller mer om du orker. Beste er baseøvelser som knebøy og markløft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...