Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang er frøken clickbait (Silje Sandmæl) ute med smarte overskrifter. Klikker du på linken så finner du enda en av frøken clickbaits masseproduserte søppelartikler om at du bør betale frobruksgjeld før studielån og at du ikke bør bruke mer enn du tjener.

Er så lei slike dusteartikler...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nok en gang er frøken clickbait (Silje Sandmæl) ute med smarte overskrifter. Klikker du på linken så finner du enda en av frøken clickbaits masseproduserte søppelartikler om at du bør betale frobruksgjeld før studielån og at du ikke bør bruke mer enn du tjener.

Tro det eller ei, det er faktisk folk over 30 som trenger disse opplysningen :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 3848a...e29

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Tro det eller ei, det er faktisk folk over 30 som trenger disse opplysningen :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 3848a...e29

Og hva er nytt med det da? Slik artikkelen fremstår så skal det liksom være revolusjonerende opplysninger.

Jeg får makk jeg også - selv om jeg altså forstår at det finnes mennesker som må forklares at all gjeld må betales, gjeld med høy rente betales først og at dersom man ikke betaler skjer det ikke mirakler som gjør at gjelden forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hun som er ute med 'smarte overskrifter'. Det er journalister som ønsker å ha noe å skrive om, og det er jobben hennes å stille opp for å profilere arbeidsgiveren sin.

Anonymous poster hash: 0c70d...310

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke hun som er ute med 'smarte overskrifter'. Det er journalister som ønsker å ha noe å skrive om, og det er jobben hennes å stille opp for å profilere arbeidsgiveren sin.

Oppfordrer og utfordrer deg til å følge frøken clickbait på facebook. Der er hun seg selv - det vil si varemerket Silje Sandmæl. Alt hun skriver er møl i stil med artikkelen øverst på siden her.

Skrevet (endret)

Kunne ikke vært mer enig. Men Kvinneguiden er vel en del av "klikk.no"? Du går ikke inn her for å bli smartere, Bud? :D

Endret av catman
  • Liker 1
Skrevet

Hahaha... jeg leste også den artikkelen og konkluderte at jeg ikke er i 30-årene i det hele tatt :laugh: INGEN av de rådene passet til min livssituasjon (sånn bortsett fra "ikke tillegg deg for høyt forbruk", som uansett gjelder for alle aldre).

Tror jeg skal begynne å utgi meg for å være 20 isteden... Siden jeg bryr meg mer om reiser og rødvin enn snørrunger, boliglån og skilsmisse

AnonymBruker
Skrevet

Oppfordrer og utfordrer deg til å følge frøken clickbait på facebook. Der er hun seg selv - det vil si varemerket Silje Sandmæl. Alt hun skriver er møl i stil med artikkelen øverst på siden her.

Det hun "sier" i diverse nettartikler er hun egentlig ikke involvert i. Hun er et ansikt utad. Det er andre folk som står bak innholdet.

Jobben hennes er å få folk til å bli mer bevisste på sin egen økonomi, slik at bl.a. hennes arbeidsgiver får flere kunder. Det er mange som har bruk bedre økonomisk sans ,men det gjelder neppe for deg og meg, hvilket er grunnen til at jeg ikke leser disse tingene. Hvorfor gjør du det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste den også fordi det virket som at det skulle stå noe om ting "den vanlige mann i gata" ikke har tenkt på selv. (Altså feller som mange går i, som er litt ukjente allikevel.)

Nei, jeg følte meg også litt lurt til å lese en masse selvfølgeligheter som de fleste med ett snev av økonomisk sans faktisk forstår helt av seg selv.

Anonymous poster hash: 1fdea...bbc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste den også fordi det virket som at det skulle stå noe om ting "den vanlige mann i gata" ikke har tenkt på selv. (Altså feller som mange går i, som er litt ukjente allikevel.)

Nei, jeg følte meg også litt lurt til å lese en masse selvfølgeligheter som de fleste med ett snev av økonomisk sans faktisk forstår helt av seg selv.

Det siste du skriver er poenget her. Det finnes nemlig folk uten snev av økonomisk sans.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Du er så lei av å ikke ha mulighet til å følge det hun skriver ?

Det er en viss forskjell...

AnonymBruker
Skrevet

Enig, tenker at det der er vel allmennkunnskap... Håpet på noen gode råd når jeg åpnet linken, jeg ;)

Anonymous poster hash: eae35...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Det siste du skriver er poenget her. Det finnes nemlig folk uten snev av økonomisk sans.

Så fordi det finnes idioter, så behandler vi alle mennesker som om de var idioter?

For det er sånn artikkelen og overskriften er utformet.

Den later som om den henvender seg til alle i 30-åra, mens den egentlig henvender seg til de som er i 30åra og som ikke forstår noe om økonomi.

Hva med å kalle det "grunnleggende økonomi for deg i 30-åra"?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så fordi det finnes idioter, så behandler vi alle mennesker som om de var idioter?

For det er sånn artikkelen og overskriften er utformet.

Den later som om den henvender seg til alle i 30-åra, mens den egentlig henvender seg til de som er i 30åra og som ikke forstår noe om økonomi.

Hva med å kalle det "grunnleggende økonomi for deg i 30-åra"?

Målet til journalisten er at flest mulig skal lese artikkelen, det skjønner du vel.

AnonymBruker
Skrevet

Målet til journalisten er at flest mulig skal lese artikkelen, det skjønner du vel.

Jo, det er mulig det er et mål.

Men så er det sånn med dette at når "kunden" føler seg lurt, så mister du omdømme.

Her mister Klikk.no, kvinneguiden.no, journalisten OG de siterte fagpersonene, litt av sitt omdømme.

Hvis dette gjentar seg flere ganger, vil ikke folk lenger klikke på artiklene. De vil ikke lese ting som er sagt av disse fagpersonene, og de vil kanskje unngå sider som klikk.no og kvinneguiden.

(Og folk er flinke til å fortelle om dårlige opplevelser til alle de kjenner. Så dette sprer seg.)

Dersom man leverer kvalitet, som folk er fornøyd med, så sprer dette seg også. Ikke like mye som negativ omtale, men allikevel litt. Noe som fører til færre lesere på den enkelte artikkel. Og litt mer på neste, og neste og neste.

Men i dag så er det jo få som tenker på fremtiden, og flere som lever i nuet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...