Gå til innhold

Bursdagsoppstyr - Greit, eller bør det legges utenom jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på mindre arbeidsplass og det er det slik at når noen i avdelingen har bursdag er det er liten "gjeng" som lager masse underholdning for den av dem som har bursdag. De baker kake, syner sanger, pynter kontoret, gir kort og gaver osv.

Men poenget er at de kun gjør det for hverandre og noen andre, ikke alle i avdelingen. Og jeg lurer da på om hva folk synes om dette, bør ikke slikt legges uten om jobb? Litt som at man i barnehagen holder innbydelser utenfor barnehagen om ikke alle er invitert?

Eller er jeg helt på jorde her nå?...

Anonymous poster hash: 7c685...2af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes i grunnen begge parter er litt på jordet ;) . En liten oppmerksomhet er greit, men full kontorpynting og styr og ståk må da ta mye av arbeidstiden? Hva er galt med å bare ønske "gratulerer med dagen" og evt. ta med en kake eller noe annet godt til lunchen (som selvsagt alle må få en bit av i så fall).

På den annen side synes jeg det blir litt feil å henge det på knaggen "De gjør det bare for hverandre".

Gjest Blondie65
Skrevet

Hos oss er det bursdagsbarnet som står for kake.

Ved runde dager gis en gave fra innsamlede midler som legges i en fellespott og alle med runde dager får gave - selv om de er mindre populære.

Når det gjelder styr og ståk er det begrenset hvordan man kan begrense andres initiativ, men jeg er ellers enig i at når det gjøres stor forskjell bør det legges utenfor arbeidstid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på mindre arbeidsplass og det er det slik at når noen i avdelingen har bursdag er det er liten "gjeng" som lager masse underholdning for den av dem som har bursdag. De baker kake, syner sanger, pynter kontoret, gir kort og gaver osv.

Men poenget er at de kun gjør det for hverandre og noen andre, ikke alle i avdelingen. Og jeg lurer da på om hva folk synes om dette, bør ikke slikt legges uten om jobb? Litt som at man i barnehagen holder innbydelser utenfor barnehagen om ikke alle er invitert?

Eller er jeg helt på jorde her nå?...

Uff, det høres ut som oppskriften på å lage dårlig stemning på avdelingen at bare en intern klikk feirer hverandre. På jobben min rullerer vi på hvem som er ansvarlig for å ta seg av "velferds"oppgaver for fellesskapet på avdelingen, inkludert arrangere bursdagsfeiringer på runde dager.

Anonymous poster hash: d6237...cc2

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det bursdagsbarnet som står for kake.

Ved runde dager gis en gave fra innsamlede midler som legges i en fellespott og alle med runde dager får gave - selv om de er mindre populære.

Når det gjelder styr og ståk er det begrenset hvordan man kan begrense andres initiativ, men jeg er ellers enig i at når det gjøres stor forskjell bør det legges utenfor arbeidstid.

Jepp, slik gjør vi det også. Bortsett fra hos oss er det mer tilfeldig om noen tar med kake på egen bursdag. Men innsamling på runde dager har vi.

AnonymBruker
Skrevet

TS her, dette bursdagsoppstyret er i tillegg til det som arrangeres av arbeidsgiver og gave fra felleskassa som alle har bidratt med penger i. Men nå feires det kun felles ved runde tall.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jepp, slik gjør vi det også. Bortsett fra hos oss er det mer tilfeldig om noen tar med kake på egen bursdag. Men innsamling på runde dager har vi.

Vi gikk bort fra innsamling - vi betaler inn til felleskasse fast månedsbeløp og noen har ansvar for å skaffe gave. Innsamling førte til trynepolitikk (noen - de populære - fikk mye, de som var litt usynlige eller ikke populære fikk ingenting).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...