AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Del Skrevet 8. mars 2015 Etter jeg begynte i ny jobb med mange timer på føttene hver dag, i sko, har jeg sett meg nødt til å innføre rutiner på fotpleie. Mest for velvære, men også for å forebygge hard hud osv Har kjøpt meg en fotfil fra beter, den virker litt vel grov. Ellers bader jeg føttene i 5-10 minutter etter jobb. Bruker body butter (ikke fotkrem altså...) fra The Body Shop etter fotbadet og grønnsåpe i vannet. Leser at grønnsåpe tørker ut hud så derfor lager jeg tråden Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 8. mars 2015 #2 Del Skrevet 8. mars 2015 Jeg har psoriasis på føttene og bruker dermed myyye tid på fotpleie. Har kjøpt elektrisk fotfil fra Scholl, fåes på apotek, den er virkelig helt genial. Tar litt lenger tid enn en vanlig fotfil, men mye bedre resultat. Grønnsåpe er bare å droppe i fotbadet; det er kun til om man har sår på foten som kan bli infisert. Personlig bruker jeg badebomber fra Lush jeg deler opp i flere deler til fotbad. Du kan også bruke div oljer, eller bare en god dusjsåpe. Det viktigste med fotbadet er å lindre ømme muskler i foten, og myke opp huden slik at den kan files. Tørk føttene veldig godt før du filer. Jeg bytter mellom Dream Cream og Fair Trade Foot Lotion fra Lush. DC er litt tyngre, og gir veldig mye god fukt, inneholder ting som virker avkjølende og beroligende på huden, det er en allroundkrem for hele kroppen. FTFL er laget spesielt for føtter, inneholder også gode oljer og fuktgivere, men også en god dose mynte som kjøler ned huden, som er spesielt godt for såre føtter. Body butter fra body shop er ganske bra, men det er mye parfyme i den. Men den er bra fordi, såvidt jeg husker, inneholder den ikke verken silikon eller mineralolje, så dvs at istedet for å legge seg om et lokk utenpå huden, trekker den faktisk inn i huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg har psoriasis på føttene og bruker dermed myyye tid på fotpleie. Har kjøpt elektrisk fotfil fra Scholl, fåes på apotek, den er virkelig helt genial. Tar litt lenger tid enn en vanlig fotfil, men mye bedre resultat. Grønnsåpe er bare å droppe i fotbadet; det er kun til om man har sår på foten som kan bli infisert. Personlig bruker jeg badebomber fra Lush jeg deler opp i flere deler til fotbad. Du kan også bruke div oljer, eller bare en god dusjsåpe. Det viktigste med fotbadet er å lindre ømme muskler i foten, og myke opp huden slik at den kan files. Tørk føttene veldig godt før du filer. Jeg bytter mellom Dream Cream og Fair Trade Foot Lotion fra Lush. DC er litt tyngre, og gir veldig mye god fukt, inneholder ting som virker avkjølende og beroligende på huden, det er en allroundkrem for hele kroppen. FTFL er laget spesielt for føtter, inneholder også gode oljer og fuktgivere, men også en god dose mynte som kjøler ned huden, som er spesielt godt for såre føtter. Body butter fra body shop er ganske bra, men det er mye parfyme i den. Men den er bra fordi, såvidt jeg husker, inneholder den ikke verken silikon eller mineralolje, så dvs at istedet for å legge seg om et lokk utenpå huden, trekker den faktisk inn i huden. Tusen takk for svar, virkelig nyttig Du har rett, det lukter for mye parfyme og om føttene blir innestengt stinker det. Men selve kremen er god, merker at føttene er mykere allerede. Skal se etter en krem laget for føtter Den elektriske fotfilen, hvordan bruker du den? Mot hard hud? Har veldig lite hard hud, men ser huden begynner å bli litt tørr og hard på hæl spesielt Oljer, kan du spesifisere? Har flere typer olje, som oljer av mandler, avokado, lavender... De er litt forskjellige i konsistens, kan jo prøve meg frem Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 10. mars 2015 #4 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg er veldig glad i forkrem fra Gewohl. De har mange typer, for trøtte føtter, tørre, ekstremt tørre osv osv. Disse skal visst nok også forebygge fotsopp og fungerer også som en slags deo for føttene. Jeg har brukt den for tørre føtter, den "blå" og er super fornøyd. De lukter litt sterkt, men synes ikke de lukter vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2015 #5 Del Skrevet 10. mars 2015 1 gang i uka pleier jeg å bruke en sånn fotfil med batterier. Ca 3 ganger i uka så smører jeg føttene godt inn med en fotkrem Også passer jeg på å bruke sko med gode såler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. mars 2015 #6 Del Skrevet 10. mars 2015 Tusen takk for svar, virkelig nyttig Du har rett, det lukter for mye parfyme og om føttene blir innestengt stinker det. Men selve kremen er god, merker at føttene er mykere allerede. Skal se etter en krem laget for føtter Den elektriske fotfilen, hvordan bruker du den? Mot hard hud? Har veldig lite hard hud, men ser huden begynner å bli litt tørr og hard på hæl spesielt Oljer, kan du spesifisere? Har flere typer olje, som oljer av mandler, avokado, lavender... De er litt forskjellige i konsistens, kan jo prøve meg frem Anonymous poster hash: bdf20...1a4 ¨Fotfila bruker jeg for å fjerne død hud, der huden er tørr og hard kan du bruke den, det fjerner den ødelagte huden så kremer kommer til huden under og gjør den mykere Oljebad, ha godt og varmt bad, og ta et par gode ss av en olje, oliven, kokos, mandel, jojoba er spesielt gode. Legg gjerne til litt essensielle oljer, ikke noe mer enn 10 dråper tilsammen, lavendel som du har er bra, peppermynte er forfriskende og avkjølende, tea tree kan du gjerne legge til fordi det er antibakterielt og veldig bra, roseolje er bra også. Rosmarinolje kan også være fint og fresht for slitne føtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa Skrevet 10. mars 2015 #7 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Står og går mye i løpet av dagen. Har skikkelig fotstell én gang i uka (og oftere ved behov da ). Har ettter å ha brukt mye tid kommet frem til et regime - og produkter som fungerer godt for meg. -Tørrfiler føttene med en fotfil fra Bodyshop (den med treskaft). -Setter føttene i fotbad med fotbadsaltet fra Gehwol. -Bruker en slags skalpell med utskiftbare blader som jeg kjøpte på et Boots-apotek. Denne er for områder der det er svært hard hud - og man skjærer huden av med ostehøvelprinsipp (ja,det er ekkelt). Det viktige her er å være forsiktig,slik at man bare skjærer i overfødig hud. -Filer over forsiktig med en tett metallfil. - Bruker et lite manikyrsett til å stelle negler og neglebånd. -Tørker føttene godt, smører et godt lag krem (også denne gjerne fra Gehwol - jeg liker dem utrolig godt - men varierer litt - har brukt gode håndkremer også, evt blandet bodylotion med litt jojobaolje). - Til slutt pudrer jeg med fotpudder mellom tærne - Venter til neste dag (etter neste dusj) før jeg tar på neglelakk. Endret 10. mars 2015 av Scapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg er veldig glad i forkrem fra Gewohl. De har mange typer, for trøtte føtter, tørre, ekstremt tørre osv osv. Disse skal visst nok også forebygge fotsopp og fungerer også som en slags deo for føttene. Jeg har brukt den for tørre føtter, den "blå" og er super fornøyd. De lukter litt sterkt, men synes ikke de lukter vondt. Kan det kjøpes på et vanlig kjøpesenter, eller er nett tingen? Ikke hørt om merket før Takk for tips Avalon Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Del Skrevet 10. mars 2015 Står og går mye i løpet av dagen. Har skikkelig fotstell én gang i uka (og oftere ved behov da ). Har ettter å ha brukt mye tid kommet frem til et regime - og produkter som fungerer godt for meg. -Tørrfiler føttene med en fotfil fra Bodyshop (den med treskaft). -Setter føttene i fotbad med fotbadsaltet fra Gehwol. -Bruker en slags skalpell med utskiftbare blader som jeg kjøpte på et Boots-apotek. Denne er for områder der det er svært hard hud - og man skjærer huden av med ostehøvelprinsipp (ja,det er ekkelt). Det viktige her er å være forsiktig,slik at man bare skjærer i overfødig hud. -Filer over forsiktig med en tett metallfil. - Bruker et lite manikyrsett til å stelle negler og neglebånd. -Tørker føttene godt, smører et godt lag krem (også denne gjerne fra Gehwol - jeg liker dem utrolig godt - men varierer litt - har brukt gode håndkremer også, evt blandet bodylotion med litt jojobaolje). - Til slutt pudrer jeg med fotpudder mellom tærne - Venter til neste dag (etter neste dusj) før jeg tar på neglelakk. Her var det virkelig en oppskrift du hadde ordnet, det blir jeg glad for Moro å høre hvordan andre tar vare på føttene sine, de har blitt oversett i omtrent alle år. Helt til nå som de brukes i stillestående arbeid Ser du også nevner Gehwol så spør deg også hvor jeg finner disse produktene? Takk:) ¨Fotfila bruker jeg for å fjerne død hud, der huden er tørr og hard kan du bruke den, det fjerner den ødelagte huden så kremer kommer til huden under og gjør den mykere Oljebad, ha godt og varmt bad, og ta et par gode ss av en olje, oliven, kokos, mandel, jojoba er spesielt gode. Legg gjerne til litt essensielle oljer, ikke noe mer enn 10 dråper tilsammen, lavendel som du har er bra, peppermynte er forfriskende og avkjølende, tea tree kan du gjerne legge til fordi det er antibakterielt og veldig bra, roseolje er bra også. Rosmarinolje kan også være fint og fresht for slitne føtter. Sitter med føttene i et fotbad av mandelolje og lavender, herlig. Takk for tipset, luksusen og velværen vil jeg ta med videre Har både tea tree, peppermynte, roseolje, jojoba, oliven og kokosolje så her skal det prøves Skal nok sitte med en egen rutine på føtter tilslutt, fikk masse gode tips i denne tråden. Må bare passe på at jeg ikke ender opp med en hylle full av produkter! Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. mars 2015 #10 Del Skrevet 10. mars 2015 Så deilig med skikkelig luksus-fotbad! Synes egen hylle med fotprodukter høres fint ut jeg Viktig å ta vare på føttene! Er de som bærer oss rundt hele dagen tross alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 11. mars 2015 #11 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Kan det kjøpes på et vanlig kjøpesenter, eller er nett tingen? Ikke hørt om merket før Takk for tips Avalon Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Jeg har sett de på flere sånne hudpleie klinikker og på "sykepleier butikker". Hvis du ser på nettsiden deres her, http://www.gehwol.no så finner du "finn forhandler" helt øverst på siden Endret 11. mars 2015 av Avalon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Del Skrevet 11. mars 2015 Spenol og spikermatte. Anonymous poster hash: 3e83d...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Del Skrevet 11. mars 2015 Så deilig med skikkelig luksus-fotbad! Synes egen hylle med fotprodukter høres fint ut jeg Viktig å ta vare på føttene! Er de som bærer oss rundt hele dagen tross alt Så sant Hylla kan fint være full, bare de ikke står til pynt Jeg har sett de på flere sånne hudpleie klinikker og på "sykepleier butikker". Hvis du ser på nettsiden deres her, http://www.gehwol.no så finner du "finn forhandler" helt øverst på siden Takk, fant flere forhandlere her i nærheten så da blir det gehwol på meg Anonymous poster hash: bdf20...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 11. mars 2015 #14 Del Skrevet 11. mars 2015 Bare hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. mars 2015 #15 Del Skrevet 11. mars 2015 Det viktigste er å forebygge. Det er mye lettere enn å behandle. Jeg har hatt stå-og-gå-jobb i maange år, men har ingen hard eller tørr hud på føttene. Jeg smører føttene med krem hver kveld på sengekanten. Bruker gjerne rester av alle mulig kremer som jeg ikke tålte i ansiktet; øyekrem, nattkrem, serum..hva som helst.. Hadde jeg bare vært like flink til å smøre hender... De er tørre og sprukne etter mye håndvask gjennom dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå