Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For en uke siden var jeg så dum at jeg klemte ut det jeg hadde av småkviser i annsiktet (slike som ikke synes så godt der og da, men om de ligger for lenge, blir de til store monstre). Nå har det godt en uke, og alt puss er jo ut, men de gror jo ikke! Jeg ser like ille ut, som da jeg våkna en uke siden. Det er så ille at jeg kvier meg for å være sosial - til og med MED sminke!

Jeg prøver bare la huden være, gå uten sminke hjemme og ikke plukke. Men den gror jo ikke! ikke engang småsårene gror.. :(

Føler meg så stygg! trøstet meg med at forrige uke var grusom (ville ikke spise lunch i kantina engang, og var så patetisk at jeg faktisk skulket timene etter lunch en dag.....) Men var sikker på at etter 1 uke burde det bli bedre?! Men nei. Jeg går en ny grusom uke i møte...

Vil bare kunne gå uten sminke å føle meg fin :( Le å ha det morro uten å tenke på hvordan jeg ser ut.

Har noen noe tips? Smører med fuktighetskrem på apoteket for tørr hud, og har smurt litt sårsarve/eight hour cream på de om natta.

Går på antibiotikapiller for kviser, og Ppiller. Bruker rens fra apoteket og dermalogica.

Håper noen har tips :(

Anonymous poster hash: 7a80d...e49
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/918721-kvises%C3%A5r-som-ikke-gror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et slikt produkt har jeg lett etter lenge - har vært innom apotek og spurt om de hadde et produkt som man kan smøre på kvisesår som gjør at de gror bedre , men nei noe slikt finnes ikke...WTF !!

Spurte vel om det i fjor en gang ..idiotiske apotekansatte

Anonymous poster hash: a4c44...f28

AnonymBruker

Jeg får litt sånn; du smører med krem for tørr hud fra apoteket, og hadde på 8 hour-krem på sårene?? nei, nei, nei! Hvis du først skal klemme må du rense godt i etterkant, gjerne med en rensemaske, og så ha på noe mot urenheter. Hvis du har kviser har du trolig heller ikke tørr hud, men dehydrert. Ergo bør du skifte krem. Og 8-hour krem har ingen effekt på kviser. Kjøp deg noe antibakterielt serum eller rens i stedet, og så smører du bacimycin som andre her har sagt på sårene. Og deretter tar du bedre vare på huden din! Man skal jo ikke ha bacimycin på kviser egentlig, så at de på apoteket ikke har tipset om dette er likevel ikke helt fjernt...

Anonymous poster hash: 4b23b...e8b

Annonse

AnonymBruker

Jeg får litt sånn; du smører med krem for tørr hud fra apoteket, og hadde på 8 hour-krem på sårene?? nei, nei, nei! Hvis du først skal klemme må du rense godt i etterkant, gjerne med en rensemaske, og så ha på noe mot urenheter. Hvis du har kviser har du trolig heller ikke tørr hud, men dehydrert. Ergo bør du skifte krem. Og 8-hour krem har ingen effekt på kviser. Kjøp deg noe antibakterielt serum eller rens i stedet, og så smører du bacimycin som andre her har sagt på sårene. Og deretter tar du bedre vare på huden din! Man skal jo ikke ha bacimycin på kviser egentlig, så at de på apoteket ikke har tipset om dette er likevel ikke helt fjernt...

Hvor vil du med dette? Det har gått en uke siden jeg klemte (nå enda mer) så desinfeksjonperioden er over. De er alle helt tømte. Det er bare sårene igjen. Ingen kviser nå, kunn sår. Går på antibiotka som gjør huden tørr, derfor ba hudLEGE meg om å kjøpe denne fuktighetskremen. Men du vet vell mye bedre, som ikke engang har sett huden min? Å eight hour cream er super mot sprukken hud og småsår.

Til dere andre: Takk! Brgynte på sink samme dag, å det har allerede hjulpet! :)

AnonymBruker

Hvor vil du med dette? Det har gått en uke siden jeg klemte (nå enda mer) så desinfeksjonperioden er over. De er alle helt tømte. Det er bare sårene igjen. Ingen kviser nå, kunn sår. Går på antibiotka som gjør huden tørr, derfor ba hudLEGE meg om å kjøpe denne fuktighetskremen. Men du vet vell mye bedre, som ikke engang har sett huden min? Å eight hour cream er super mot sprukken hud og småsår.

Til dere andre: Takk! Brgynte på sink samme dag, å det har allerede hjulpet! :)

Jeg beklager at jeg ikke skjønte du fikk tørrere hud av antibiotika. Da er helt sikkert kremen du har fått anbefalt rett. Men. Du må ikke klemme ved senere anledninger uten først å dampe og så rense godt. Risikoen for arr blir nemlig mye større når du ikke gjør dette skikkelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...