Gå til innhold

Får du roser etc. av han du dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann :) Jeg har nå datet en gutt i to måneder, men aldri i løpet av denne tiden har jeg fått noen ting (foruten om spandert middag osv). Ikke at jeg forventer det, men trodde at det var vanlig å gi roser, parfyme og slike ting i starten? Eller skjer slikt bare på film?

Husker eksen min dukket opp med roser på jobben min en gang. :blomst:

Anonymous poster hash: 5a333...4ab
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjer nok mest på film ja :fnise:

Har vært sammen med mannen min i 15 år, og aldri fått blomster, sjokolade eller noe av den sorten. :hakeslepp:

Men han er jo snill som dagen er lang da :gullengel:

Anonymous poster hash: a826d...5a9
  • Liker 2
Skrevet

Nei

En eneste gang av en jeg var ute med noen ganger. Og han var ingenting å samle på.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer vanlig i andre land enn Norge... Dessverre.

Anonymous poster hash: 86689...bc5
Skrevet

I Norge er ikke dette vanlig. Jeg har fått også roser tilsendt meg, men da var jeg i utlandet.

Skrevet

Har vært sammen med min kjæreste i ett halvt år, har fått blomster to ganger og sjokolade mange ganger og parfyme en gang. Kommer litt an på hvor romantiske mennene er.:-)

Skrevet

Hva har han fått av deg da? :)

• Liker 4
Skrevet

Gaver må gå begge veier! Lager middag til han, kjøpt en genser og andre småting.:-) Også deler vi kroppslige gleder! ;-)

Skrevet

Mener nå at det er en individuell sak... noen vektlegger sånne små gester mer enn andre. Verd å merke, at kulturen kan spille en rolle. For å være ærlig, så har jeg aldri vært glad i sånn gavedryss, heller har ikke daten min - vel og merke kjæreste nå - gjort det heller. Hendte at jeg fikk en rose, men det var spontant da vi var ute, og det var en mann som solgte roser. Annet enn det, setter jeg pris på andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i utlandet noen år. (Forskjellige land).<br />Fikk alltid blomster om det var en date...på den andre daten var det gjerne parfyme og blomster/sjokolade og blomster. Vil si at det er veldig vanlig i utlandet.<br /><br />Holde døren, trekke frem stolen, åpne døren til bildøren osv, alt det hører selvfølgelig med. Tiltrekkes ikke av vanlige norske menn lenger da jeg savner sånne småtterier. Klart det finnes unntak.

Anonymous poster hash: c9506...a82

• Liker 1
Gjest Frank Slade
Skrevet

...men trodde at det var vanlig å gi roser, parfyme og slike ting i starten? Eller skjer slikt bare på film?

Anonymous poster hash: 5a333...4ab

Hvorfor trodde du det var vanlig? Hvor gammel er du?

Mitt inntrykk er at det heller er ganske uvanlig, så du bør ikke sammenligne han du treffer med et ideal som ikke har rot i virkeligheten.

Etter at man har blitt kjærester eller noenlunde seriøse er det en annen sak, men selv da vet ikke jeg egentlig hvor vanlig det er. Ikke at det er så viktig, men det var jo det du spurte om.

:)

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Jeg har alltid hatt det slik. Fått blomster, små gaver i form av små ting jeg har nevnt i forbifarten som han har snappet opp, parfyme, sminke, forskjellige ting... Fått blomster på døren uten grunn mange ganger også.

Det er jo litt koselig da, men absolutt ikke noe jeg forventer eller ville savnet om det ikke skjedde. :)

• Liker 1
Skrevet

Fra ekser har jeg ikke fått slike ting, overhodet.

Han jeg er sammen med nå elsker å gi småting, alt fra sjokolade til parfymer.

Så kommer vel ann på mannen tenker jeg..

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, og jeg har ganske liten erfaring fra datinglivet, men har vært sammen med kjæresten i godt over ett år og det eneste jeg har fått "ekstra" er en julekalender, et Nemi-blad og en pose godteri :fnise: Ikke at jeg strør rundt meg med gaver og ekstra oppmerksomhet i form av materielle ting heller, men han får nå i alle fall et kort og en liten oppmerksomhet på årsdager, og noe i ny og ne ellers.

Hadde ikke vært komfortabel med at han drev og kjøpte ting til meg hele tiden, men av og til hadde jo vært hyggelig :)

Gjest Runforit
Skrevet

Mannen min gav meg en knukket rose han fant på dansegulvet på et utested en gang.....gjelder det? Hahaha! Nei, å gi gaver i datingfasen er nok noe fra en amerikansk romantisk film eller noe. Har aldri pleid å motta masse smågaver i startfasen.

Eller; ene eksen min gjorde et par sånne stuntet i starten, men han var unntaket(12 langstilkede roser tilsendt på jobben og spanderte en Paris tur).

Normalen er gave ved spesielle anledninger...som jul og bursdag. Kanskje noen også gjør noe ut av årsdagen etc, men det har vi aldri gjort. Tar gjerne en spontan middag sånn rundt Bryllupsdagen, men sjeldent på selve dagen :P

Gjest Frank Slade
Skrevet

Jeg har alltid hatt det slik. Fått blomster, små gaver i form av små ting jeg har nevnt i forbifarten som han har snappet opp, parfyme, sminke, forskjellige ting... Fått blomster på døren uten grunn mange ganger også.

Det er jo litt koselig da, men absolutt ikke noe jeg forventer eller ville savnet om det ikke skjedde. :)

Er dette fra kjærester eller menn du 'dater'?

Jeg vil si det er en viss forskjell på de to.

Gjest incognita
Skrevet

Er dette fra kjærester eller menn du 'dater'?

Jeg vil si det er en viss forskjell på de to.

Begge deler. Både da jeg datet, men kanskje mest fra han jeg var med i 7 år. Og jeg vil si at han alltid gjorde slike ting, men kanskje mindre helt i begynnelsen faktisk, selv om det først og fremst (sannsynligvis) var økonomisk betinget. :)

Gjest Nosoul
Skrevet

Eksen kom titt og ofte hjem med rosebuketter på våren/sommeren. Fordi han visste hvor glad jeg er i å få "ferske" roser, spesielt til helger :)

Gjest Frank Slade
Skrevet

Begge deler. Både da jeg datet, men kanskje mest fra han jeg var med i 7 år. Og jeg vil si at han alltid gjorde slike ting, men kanskje mindre helt i begynnelsen faktisk, selv om det først og fremst (sannsynligvis) var økonomisk betinget. :)

Ok. Det virker som flere i denne tråden omtaler kjæresten sin. Jeg synes det blir noe annet når trådstarter lurer på om det er unormalt å ikke få parfyme, sjokolade og roser av en hun har 'datet' i to måneder.

Jeg synes det er fint med slike oppmerksomheter og når jeg tenker meg om er det ikke så lenge siden jeg gav en liten sjokolade og en lapp til en jente jeg liker. Men generelt tenker jeg at det er best å vente litt med slike gaver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i utlandet noen år. (Forskjellige land).<br />Fikk alltid blomster om det var en date...på den andre daten var det gjerne parfyme og blomster/sjokolade og blomster. Vil si at det er veldig vanlig i utlandet.<br /><br />Holde døren, trekke frem stolen, åpne døren til bildøren osv, alt det hører selvfølgelig med. Tiltrekkes ikke av vanlige norske menn lenger da jeg savner sånne småtterier. Klart det finnes unntak.

Anonymous poster hash: c9506...a82

Kanskje fordi i Norge er menn og kvinner nokså likestilte, tjener ofte like mye og jobber like mye? Da blir det jo feil dersom èn av partene skal overøse den andre med gaver uten å få noe som helst tilbake.

Anonymous poster hash: 63122...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...