Gå til innhold

Er man "automatisk" sammen etter sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har datet en mann på 28 år siden slutten av desember. Vi har kontakt hver dag, men ikke møttes mer enn 5 ganger da vi begge har skole som opptar en del tid. Han virker seriøs og det samme er jeg. Vi har rotet, men ikke hatt sex enda (jeg som avventer). Vi har også blitt enige om å ikke date andre. Vi har forøvrig ikke møtt foreldrene eller vennene til hverandre heller.

Er det slik at man automatisk blir et par når man begynner å ha sex? Jeg vil nemlig ikke ha sex før vi er seriøse. Eller blir det feil? Hva er vanlig? Kan ikke si noe heller for det blir jo bare kleint. "Jeg vil ikke ha sex før vi er kjærester" liksom :fnise:

I mine tidligere forhold så ble vi alltid et par etter sex.

Hva tenker du? :romeo:

Anonymous poster hash: 67b3f...7d2
Videoannonse
Annonse
Gjest Usminket
Skrevet

Jeg tenker at man er ekslusive etter sex dersom man har datet en stund. Det er jo ikke naturlig å være med andre etter det? Men å være ekslusiv og kjærester er jo ikke det samme. Jeg tenker at kjærester er noe man blir etter man har møtt venner og familie til motparten, i tillegg til å hatt sex.

Vil du vente til du har møtt venner og familie først? Tror det er mest vanlig å se om dere passer i sengen først.

AnonymBruker
Skrevet

Det må en kunne snakke med den det gjelder om. Folk mener forskjellige ting der.

Anonymous poster hash: 23a18...6f0
  • Liker 5
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Om dere har sex eller ikke spiller ingeb rolle for om dere er ekslusive eller ikke. Snakk med ham om hva han tenker.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke autmatisk sammen etter sex.

Jeg har hatt sex med menn jeg har datet uten å ha blitt sammen med de.

Min nåværende samboer ble jeg sammen med et helt år etter at vi begynte å ha sex.

Anonymous poster hash: ba11d...e83

• Liker 3
Gjest BoxingDay
Skrevet (endret)

Spørsmål: Er man "automatisk" sammen etter sex?

Svar: Nei.

Syns selv det står respekt av ei dame som informerer om at hun ikke vil ha sex bortsett fra når hun er i et forhold. Si at sex er en spesiell greie for deg og at du vil vente til dere er helt trygge på hverandre? Reagerer han negativt på følelsene dine så er han jo uansett ikke noe for deg.

Endret av BoxingDay
Skrevet

Vi hadde sex, men snakket ikke om forholdet vårt før en måned senere. Først da ble vi enige om at vi egentlig var blitt kjærester.

Så det kommer egentlig litt an på!

AnonymBruker
Skrevet

Dette burde jeg antagelig vite, men hva betyr det å være ekslusive i forholdet?

Anonymous poster hash: a40b1...0b6
Gjest Vevila
Skrevet

At man ikke har sex med andre.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det automatisk, ja. En mann som mener noe annet, vil være totalt uaktuelt for meg.

Anonymous poster hash: 45a1a...e01

AnonymBruker
Skrevet

Virker på meg som folk har sex med alt og alle, synes hele greien er kvalm.

Anonymous poster hash: 8dc83...00b

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg har hørt det uttrykket om et forhold. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg har hørt det uttrykket om et forhold. Takk :)

Exclusive og forhold er ikke det samme da. :)

Man kan fortsatt si man er singel selv om man er exclusive.

Anonymous poster hash: 0efe2...a1e

AnonymBruker
Skrevet

At man ikke dater andre. Dersom man er enige om at man er "exclusive" er det også unaturlig å gå på en date med en annen for å se om "det er noe der". Det betyr at man har tatt seg selv av markedet.

Anonymous poster hash: 88847...e87

AnonymBruker
Skrevet

Så mange regles as...

Når jeg startet dette herre for en del år siden var det mer naturlig, de sto gjerne på døren

og vi var sammen hver dag, kjærester egentlig hele veien, nå er det bare masse regler

og styr.

Det finnes ingen regler for det som er ekte.

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Exclusive og forhold er ikke det samme da. :)

Man kan fortsatt si man er singel selv om man er exclusive.

Anonymous poster hash: 0efe2...a1e

Jaha? Når er det da et forhold?

Er dette en universell definisjon, noe som alle burde vite? Du dater en over lengre tid, er enig om å være ekslusive, men er likevel singel? Dette klarer jeg ikke med min beste vilje å forstå. Hvorfor denne trangen til å helgardere seg, holde alle muligheter åpne?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men har erfart at en jente har spurt meg etter første gangen vi hadde sex. Og så spør hun meg 20 minutter senere hva jeg hadde gjort om hun hadde anmeldt meg for voldtekt. Jepp, en sånn jente vil jeg gjerne være sammen med!

Anonymous poster hash: 48d53...538
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mange regles as...

Når jeg startet dette herre for en del år siden var det mer naturlig, de sto gjerne på døren

og vi var sammen hver dag, kjærester egentlig hele veien, nå er det bare masse regler

og styr.

Det finnes ingen regler for det som er ekte.

Ja, ser de har blitt påvirket av amerikanske filmer/serier.

Anonymous poster hash: e00e2...ca4

Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn, er det mange jenter som ser ut til å tro dette, men nei, man er ikke automatisk sammen etter sex. Til og med ikke om man har truffet hverandre i 6 måneder, uten å date andre...

Den eneste måten å bli sammen på, er enighet mellom begge parter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...