Gå til innhold

hvor lenge klarer dere å gå uten mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei hvor lenge klarer dere gå uten mat? jeg klarer fint å gå en hel dag uten :danse:

Anonymous poster hash: c84c5...f53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer en dag uten, men det er noen punkt på dagen der jeg får vondt i magen og kjenner sulten godt. Så går det over, og så kan jeg klare meg lenge uten. Det er ikke noe jeg streber etter da, og prøver å få i meg nok hver dag :)

Skrevet

Et menneske kan i snitt overleve 3 uker uten mat om du er normalvektig.

Jeg har selv hatt omgangssjuke hvor jeg ikke spiste noe på 1 uke, og den andre uken døttet jeg i meg supper og mat men alt kom ut igjen. Så det var altså 2 uker uten næring.

Så ja, 2 uker er rekorden min.

AnonymBruker
Skrevet

Har gått 3 dager uten mat på det meste.

Anonymous poster hash: 4a9e8...c0f
Skrevet

Jeg har selv hatt omgangssjuke hvor jeg ikke spiste noe på 1 uke, og den andre uken døttet jeg i meg supper og mat men alt kom ut igjen. Så det var altså 2 uker uten næring.

Ja, der minte du meg på noe. Sist jeg hadde omgangssyke spiste jeg ikke på 4 dager. Sleit med å få i meg mat uka etterpå, men gikk ikke totalt uten.

Skrevet (endret)

Jo nå husker jeg, jeg gikk 4-5 dager uten mat. Ingen leger fant ut av hva det var, men matlysten forsvant helt. Det ble testet om jeg hadde kyssesyken, men jeg hadde visst ikke det.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Ja, der minte du meg på noe. Sist jeg hadde omgangssyke spiste jeg ikke på 4 dager. Sleit med å få i meg mat uka etterpå, men gikk ikke totalt uten.

jau om man er normalvektig tåler man 1-3 uker uten mat. vis ikke så hadde mange dødd av omgangssyke.

men nærmer man seg 4 uker uten så ligger man veldig dårlig ann.

er man undervektig derimot så holder det med 1-2 uker uten mat før man takker for seg.

AnonymBruker
Skrevet

Én uke.

Anonymous poster hash: e3a6b...e34
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre jeg er syk - noen timer.

Anonymous poster hash: 1ab2b...927
AnonymBruker
Skrevet

jau om man er normalvektig tåler man 1-3 uker uten mat. vis ikke så hadde mange dødd av omgangssyke.

men nærmer man seg 4 uker uten så ligger man veldig dårlig ann.

er man undervektig derimot så holder det med 1-2 uker uten mat før man takker for seg.

Denne tråden mister helt mening dersom det er slik man skal se på det. Selvsagt klarer kroppen å overleve i noen uker uten næring, men ut ifra hovedinnlegget tolket jeg ikke det som at TS lurte på dette. Det er vel heller hvor lang tid du kan gå uten matinntak før du kjenner at du må spise. Sykdom er ikke relevant.

Anonymous poster hash: e283b...e23

• Liker 1
Skrevet

hei hvor lenge klarer dere gå uten mat? jeg klarer fint å gå en hel dag uten :danse:

Er det noe å skryte av?

Kan gjerne gå en hel dag uten å spise, men jeg vil jo ikke det. På jobb kan jeg fort glemme å spise, men da passer jeg på å få i meg godt med næring om kvelden.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan nok gå en dag uten mat, men aldri i verden om jeg vil gjøre det😌

AnonymBruker
Skrevet

Har gått over 4 dager uten mat en gang, var student og hadde lånt bort de resterende pengene mine til noen som trengte det mer enn meg akkurat da(ja, jeg fikk dem igjen:P) Tilbragte mesteparten av tiden i senga for jeg var så slapp. Ikke noe jeg ønsker å måtte gjøre igjen.

Ellers har jeg gått på jobb uten mat(glemte matpakka), det var på et 12-timers nattskift i en fysisk krevende jobb. Gikk i gulvet på slutten av skiftet. Kleint :fnise:

Anonymous poster hash: ad801...d61
Skrevet

Gratulerer.

• Liker 1
Skrevet

En god del døgn, men det er ikke noe mål i seg selv. Har gjennomført planlagt faste (med blodprøver flere ganger daglig) hvor jeg ikke fikk spise eller drikke kalorier. Holdt på med dette i fem døgn, og det var ikke noe særlig... Sultfølelsen forsvinner, men det er ikke akkurat noe jeg ville valgt til daglig, for man fungerer dårligere mentalt og all fysisk bevegelse blir tyngre.

Sånn til vanlig, kan jeg noen ganger glemme å spise hvis jeg gjør noe kjekt. Har hendt at jeg har glemt å spise en dag, men da spiser jeg gjerne litt ekstra når jeg kommer på det.

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste to mnd jobbet turnus hvor jeg begynner kl tre på jobb, har klart å gå uten mat frem til ca kl fem da. Men det skal sies at jeg da spiser hele dagsbehovet da jeg ikke legger meg før 2 på natten :P

Anonymous poster hash: 747d5...f00
Skrevet

Kommer jo helt an på. Hvis det ikke finnes mat tilgjengelig, vil jeg nok holde ut et par-tre uker om jeg bare får drikke. Men er det mat overalt, som det er i Norge nå... ser jeg ikke vitsen mer enn 12 timer inkludert 8 timers søvn. Om jeg ikke skulle vedde med noen. Kanskje 48 timer?

AnonymBruker
Skrevet

Har gått en uke, men da drakk jeg alkohol da. Og det er jo "mat" i det. Men begynte å bli ganske dårlig på slutten. kastet opp når jeg prøvde å spise igjen osv.

Anonymous poster hash: 12403...13e

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...